Wieści z Cytadeli #16: Prezenty, przecieki, pytania, plany

Wszystkich, którzy spodziewali się dziś wielkiego finału naszych wyborów największego łotra Westeros i Essos chciałbym uspokoić. Finał już za tydzień. A dzisiaj garść niecierpiących zwłoki newsów dotyczących książek, serialu, ale przede wszystkim – funkcjonowania serwisu.

Ebooki i inne gadżety

Wreszcie, po trzech miesiącach, udało nam się dopiąć na ostatni guzik kwestię ebooków i fizycznych gadżetów dla osób, które uczestniczyły w zbiórce. Wczoraj wieczorem wysłałem ostatnie maile. Bardzo proszę Was wszystkich o sprawdzenie skrzynek (w tym koszy na spam) i zapoznanie się z treścią maili. Część z Was otrzymała prośbę o podanie adresu do wysyłki fizycznej. To sprawa priorytetowa. Bez adresu nie możemy wysłać fizycznych gadżetów. Pozostali dostali maila z informacją dotyczącą formatów w jakich rozsyłamy ebooka i pytaniem o poprawność danych.

Jeśli jesteście pewni, że wpłaciliście jakąś kwotę na nasze konto lub naszego Paypala, a mimo tego nie macie w skrzynce maila, to bardzo proszę o wysłanie nam wiadomości na adres redakcja@fsgk.pl o temacie “BRAK MAILA”.

Rozsyłanie ebooków rozpoczniemy w niedzielę i będziemy – partiami – wysyłać je przez kolejne kilka dni. Do końca przyszłego tygodnia na pewno wszyscy darczyńcy będą je mieli już na swoich skrzynkach mailowych. Tiszerty zostaną rozesłane w najbliższy poniedziałek (w tym wypadku dostaliśmy już maile zwrotne z adresami). Broszki roześlemy gdy tylko napłyną do nas wszystkie maile z adresami. Przypuszczam, że to kwestia maksymalnie 2 tygodni. Ale będę Was o tym informować na bieżąco.

Osoby, które nadal będą chciały wspierać działalność FSGK.pl (i dostać ebooka), będą miały możliwość rzucenia nam drobnego napiwku. Napiszę o tym więcej we wrześniu.

Sklep

A skoro o fizycznych gadżetach mowa, to chciałbym Was z radością poinformować, iż udało nam się znaleźć partnera do prowadzenia sklepu internetowego. Dzięki temu w ciągu dwóch tygodni będziemy mogli zaoferować Wam koszulki, kubki i plakaty związane z Szalonymi Teoriami. I to w dość atrakcyjnej cenie. Yay!

Q&A

Jak zapewne wiecie w maju tego roku strona przeszła ogromne zmiany. Udało nam się zorganizować ją w sposób, dzięki któremu codziennie dostarczamy Wam nowe teksty. Zwiększyła się też ilość materiałów poświęconych “Pieśni Lodu i Ognia” oraz “Grze o Tron”. Niestety ma to również swoją cenę. Nie mogę już – tak jak kiedyś – uczestniczyć w każdej dyskusji w komentarzach pod moimi tekstami. Staram się wszystko czytać, ale czasami odkrywam, że ktoś zadał mi pytanie wiele tygodni po tym, jak pytanie owo padło. Na szczęście najczęściej jestem wyręczany przez innych czytelników, których wiedza na temat PLiO już mnie niejednokrotnie zaskoczyła. Tym niemniej zdaję sobie sprawę z tego, że wielu z Was mogło oczekiwać czegoś innego.

Dlatego też chciałbym zaproponować Wam rozwiązanie alternatywne. Co jakiś czas (najprawdopodobniej co dwa miesiące) będę organizował małe sesje Q&A (czyli pytań i odpowiedzi). Będą one miały formę filmików na youtube, w których postaram się odpowiedzieć na Wasze pytania. Jeśli więc macie pytania, które nie są bezpośrednio związane z konkretną, napisaną już przeze mnie Szaloną Teorią i koniecznie chcecie usłyszeć moją odpowiedź, to możecie słać je na adres dael@fsgk.pl (najlepiej w tytule umieścić słowa “pytanie do DaeLa”).

Nie chciałbym wszakże, aby w jakikolwiek sposób ukróciło to Wasze dyskusje w komentarzach (będę też starał się w dyskusjach tych uczestniczyć). Dlatego nic nie stoi na przeszkodzie, abyście nadal zamieszczali pytania pod artykułami… ale podsyłali je również do mnie, jeśli chcecie poznać także moje zdanie. Pytania mogą być bardzo konkretne (np. “Czy Daenerys jest merlingiem?”) albo bardziej generalne (“Czy merlingi w świecie Martina miałyby sens?”). Możecie pytać o moje osobiste preferencje (“Kto wygląda bardziej merlingowato – Arya czy Sansa?”) i generalnie o wszystko, co wiąże się z FSGK i Szalonymi Teoriami (“Czy pisząc swoje teksty nie czujesz się czasem jak merling w którego istnienie nikt nie wierzy?”).

Szalone Teorie i Pomylone Analizy

Jakiś czas temu wspomniałem, że będę chciał publikować jeden odcinek Szalonych Teorii tygodniowo. Przyznam, że kiedy czyniłem tę deklarację, byłem święcie przekonany, że “Wichry zimy” zobaczymy jeszcze w grudniu tego roku. Ostatnie słowa George’a R.R. Martina wskazują raczej na rok 2018. Powoduje to dla mnie pewien kłopot, bo książki są już dość mocno przewałkowane, lista pomysłów nie jest szczególnie długa, a bardzo nie chcę pisać o teoriach, którym sam nie daję wiary albo które uważam za naiwne. Zdarzyło mi się już w przeszłości wyrzucić w połowie napisany tekst do kosza, kiedy – w drodze analizy tekstu – przekonałem się, że moja hipoteza stoi na glinianych nogach.

Jednocześnie jestem przekonany, że dla wielu z Was teksty na FSGK stały się taką quasi-kroplówką, która pomaga Wam wytrzymać do premiery “Wichrów zimy”. Nie chciałbym więc Was od niej odłączać. Dlatego opracowałem plan alternatywny.

Oprócz klasycznych Szalonych Teorii, będę co jakiś czas publikował analizy już przedstawionych przez Martina rozdziałów “Wichrów zimy”. Korzystałem z tego materiału w kilku Szalonych Teoriach i uważam, że koniecznie należy go omówić. Do tej pory zwlekałem z realizacją tego pomysłu, sądząc, że premiera książki i tak jest za pasem. Ale skoro GRRM dał nam kolejny rok zwłoki, to postaram się przynajmniej raz w miesiącu dokonać gruntownej analizy rozdziału. Nie będzie to klasyczna Szalona Teoria, raczej coś przypominającego cykl “Czytamy Pieśń Lodu i Ognia” (który naturalnie polecam), ale z dużym naciskiem na wypełnianie luk i spekulacje co do treści pozostałych rozdziałów książki. Myślę, że Was to usatysfakcjonuje.

Mimo zbliżającego się końca siódmego sezonu “Gry o Tron” nie znikną też zupełnie Pomylone Analizy. Raz w miesiącu będę publikował analizy poświęcone poprzednim sezonom serialu. Każdy tekst będzie brał na warsztat kilka (najprawdopodobniej pięć) odcinków. Teksty będą trochę mniej prześmiewcze, bo postaram się skoncentrować na ogólnej ocenie serialu jako ekranizacji. Myślę, że będzie to również ciekawa okazja dla Was, by sięgnąć po starsze sezony i jeszcze raz przeżyć śmierć Neda albo bitwę nad Czarnym Nurtem.

Reasumując – w okresie czterech tygodni dostaniecie:

  • dwie klasyczne Szalone Teorie
  • jedną Szaloną Teorię będącą gruntowną analizą rozdziału z “Wichrów zimy” i spekulacją na temat treści książki
  • jedną Pomyloną Analizę poprzednich sezonów “Gry o Tron”

Wydaje mi się, że to dobre rozwiązanie, ale ciekaw jestem Waszych opinii.

Przeciek

No i został nam na koniec temat, który poruszono w komentarzach pod ostatnią Pomyloną Analizą. Do internetu wyciekł szósty odcinek “Gry o Tron”. Tym razem – inaczej niż przy poprzednim przecieku – jest on dobrej jakości. I przyznam, że jest to problem, dla którego nie mam dobrego rozwiązania. Absolutnie nie mam zamiaru robić jakichkolwiek połajanek i sugerować, że oglądanie takich odcinków jest niemoralne. Tym bardziej, że byłbym hipokrytą. Sam dzisiaj “pękłem” i postanowiłem odcinek obejrzeć.

Nie zmienia to faktu, że przeciek jest elementem szantażu. To próba wyłudzenia od HBO ogromnego “okupu”. Każda kopia filmu ściągnięta na dysk albo obejrzana w streamie jest niestety argumentem za tym, aby stacja uległa szantażystom.

(Dopisek: Wygląda jednak na to, że HBO samo sobie strzeliło w stopę. Wyciek odcinka nie był tym razem następstwem ataku hackerskiego, ale skutkiem błędu hiszpańskiego oddziału HBO)

I to jeden aspekt problemu, nad którym powinniśmy się zastanowić. Ale jest też drugi. Wielu czytelników chce serial obejrzeć, kiedy najnowszy odcinek pojawi się na HBO, albo w usłudze HBO Go. To zupełnie zrozumiałe. Bardzo więc Was proszę, abyście w dyskusjach na temat odcinka starali się zachować ogromną ostrożność. Jeśli to możliwe nie podajcie detali fabuły i wyraźnie oznaczajcie posty zawierające spoilery.

Ja ze swojej strony postaram się sprawdzić, czy możliwa jest instalacja wtyczki, która pozwoliłaby ukrywać niektóre posty, jeśli zawierają niechciane spoilery. Przez “sprawdzę” mam na myśli “zapytam admina” 😉

Po konsultacjach z adminem, mamy już sposób na spoilery. Wystarczy użyć tagu spoiler. Jak to zrobić? Przed fragmentem zawierającym spoilery wpisujemy słówko “spoiler” wzięte w nawias kwadratowy. To samo robimy pod koniec tego fragmentu tekstu. Ale tym razem słowo “spoiler” poprzedzamy znakiem slash, czyli “/”.

A jeśli ktoś jest ciekaw mojego zdania na temat tego odcinka, to odpowiadam – był śmieszny, momentami idiotyczny, ale niewiarygodnie spektakularny. Analiza będzie w poniedziałek. W południe.

-->

Kilka komentarzy do "Wieści z Cytadeli #16: Prezenty, przecieki, pytania, plany"

  • 17 sierpnia 2017 at 12:04
    Permalink

    Pierwszy tego artykułu

    Reply
  • 17 sierpnia 2017 at 12:08
    Permalink

    skoro odcinek obejrzałeś, to znaczy że o 12-tej w poniedzialek ukaże się pełna analiza? hehe marzenia 😛

    Reply
    • 17 sierpnia 2017 at 12:23
      Permalink

      chyba jednak dopiero po obejrzeniu w wersji polskiej dostaniemy analizę, tak aby Dael wychwycił wszystkie różnice w wersjach językowych.

      Reply
      • 17 sierpnia 2017 at 14:41
        Permalink

        roznice w wersjach jezykowych sa istotne tylko w ksiazkach

        Reply
    • DaeL
      17 sierpnia 2017 at 16:38
      Permalink

      Są na to szanse.

      Reply
      • 20 sierpnia 2017 at 15:08
        Permalink

        a co jesli to Arya jest zabójcą, który chciał zabić Brana,ma sztylet, umie zmieniać twarze, a Bran mógł ją wysłać w “przeszłość” żeby nie dopuścić się do tego iż stał się Trójoką wroną ?

        Reply
  • 17 sierpnia 2017 at 12:09
    Permalink

    cholera ja chcialem byc pierwszy :’<

    Reply
    • 17 sierpnia 2017 at 12:24
      Permalink

      pierwszy do miecza Ogara?

      Reply
  • 17 sierpnia 2017 at 12:18
    Permalink

    Ostatnim akapitem nie ułatwiasz czekania na poniedziałek Dael, nie ułatwiasz! 😀

    Reply
  • 17 sierpnia 2017 at 12:24
    Permalink

    Hmm skoro w poniedziałki teorie i analizy to w czwartki co? Co tydzień Wieści? Może po łotrach jakaś inna rozgrywka (oczywiście nie chcemy Daelu obarczać Cię obowiązkami, na pewno Ci ktoś pomoże 🙂 )

    Reply
    • DaeL
      17 sierpnia 2017 at 12:42
      Permalink

      Myślę, że wyklarował się już w miarę czytelny podział
      Poniedziałki – Szalone Teorie i Pomylone Analizy
      Wtorki – recenzje filmowe
      Środy – recenzje starszych filmów, eseje, recenzje seriali
      Czwartki – Debaty Małej Rady, Wieści z Cytadeli i różne-różniaste plebiscyty
      Piątki – recenzje gier (wideo i planszowych), książek i audiobooków
      Soboty – Czytamy PLiO
      Niedziele – teksty popularno-naukowe

      To się już zasadniczo nie powinno zmienić.

      Reply
  • DaeL
    17 sierpnia 2017 at 12:37
    Permalink

    Admin poinformował mnie, że działa już tag “Spoiler”.
    Jak go użyć? To bardzo proste. Jeśli macie fragment tekstu zawierający spoiler, to musicie go otoczyć z dwóch stron. Na początku wpisując słowo “spoiler” wzięte w nawias kwadratowy, a na końcu to samo słowo ale poprzedzone slashem, czyli “/spoiler”, również wzięte w nawias kwadratowy.

    No to testujemy.

    Spoiler! Pokaż

    Działa?

    Reply
  • 17 sierpnia 2017 at 12:38
    Permalink

    Przecież szósty odcinek został wypuszczony przez HBO Spain.

    Reply
  • 17 sierpnia 2017 at 12:41
    Permalink

    To nie jest próba wyłudzenia okupu, ten wyciek to błąd HBO (Spain dokładnie), które puściło kolejny odcinek.

    Reply
    • DaeL
      17 sierpnia 2017 at 12:43
      Permalink

      Ou… myślałem, że to była kontynuacja tych ataków hackerskich, które miały miejsce dwa tygodnie temu. Hmmm… no to HBO wtopiło.

      Reply
      • 17 sierpnia 2017 at 13:18
        Permalink

        Nie tylko hiszpańskie
        HBO Nordic popełniło dokładnie to samo

        Reply
  • 17 sierpnia 2017 at 12:42
    Permalink

    Hej Dael, ale z tym odcinkiem to było inaczej. Został omyłkowo udostępniony przedwcześnie najpierw na HBO Spain, potem chyba na HBO Nordic. Tak jak rok temu z The Door. Żadni hakerzy i żaden szantaż (swoja drogą hakerzy, o których wspomniałeś to prawdziwe ścierwa, udostępnili dane osobowe pracowników, a nawet aktorów, mam nadzieję że FBI ich dorwie), tylko ktoś gdzieś nacisnął zły guzik.
    Oglądając ten odcinek poza platformą przyczyniamy się do tego, że HBO będzie musiało zapłacić… więcej swoim stażystom, za zmianę wewnętrznego systemu lub za szkolenia, którego guzika nie wolno naciskać przed niedzielną premierą 😀 Także nie musimy chyba mieć do siebie aż tak wielkich pretensji, w kwestii przecieków HBO udowodniło nie raz, że samo jest swoim największym wrogiem 😉

    Reply
  • 17 sierpnia 2017 at 12:47
    Permalink

    Z doniesień medialnych i komunikatu HBO wynika, że “wyciek” odcinka nie jest następstwem ataku grupy hakerów i ich próbą szantażu, a najzwyczajniej w świecie ludzkim błędem. Ktoś z pracowników hiszpańskiego i skandynawskiego oddziału HBO wypuścił do emisji w telewizji i odpowiednim serwisie “on demand” szósty odcinek zamiast piątego przez pomyłkę. W następstwie tych nieszczęśliwych okoliczności ktoś nagrał odcinek, udostępnił go w sieci w jakości HD, a grupa pechowych ludzi straciła pracę w HBO.

    Reply
    • 17 sierpnia 2017 at 13:04
      Permalink

      jakich tam pechowych? za swoje błędy się płaci

      Reply
  • 17 sierpnia 2017 at 13:11
    Permalink

    Drogi Daelu jeżeli skończą Ci się pomysły na szalone teorie zawsze możesz demaskować inne teorie ( a przy tym niszczyć konkurencje). Niech Stannis Cię prowadzi.

    Reply
    • 17 sierpnia 2017 at 13:24
      Permalink

      Dobry pomysł. Fajnie byłoby zobaczyć miazgę z merlingów, czy Roose’a Nocnego Wędrowcy.

      Reply
      • 17 sierpnia 2017 at 13:25
        Permalink

        *Białego Wędrowcy

        Reply
    • 17 sierpnia 2017 at 13:44
      Permalink

      [spojler]Dobry pomysł. Popieram![/spojler]

      Reply
    • DaeL
      18 sierpnia 2017 at 21:26
      Permalink

      Kiedyś już proponowałem, że mogę pisać krytycznie o teoriach z którymi się nie zgadzam, ale odzew był wówczas raczej negatywny. No, ale to było dawno temu. Tak, na pewno to jest jakieś wyjście awaryjne 🙂
      Ale miejmy nadzieję, że GRRM nie da ciała i Wichry wyjdą w pierwszej połowie 2018.

      Reply
  • 17 sierpnia 2017 at 13:11
    Permalink

    O co wam chodzi z tymi merlingami?

    Reply
    • 17 sierpnia 2017 at 20:44
      Permalink

      Merlingi to najlepiej udokumentowana i najciekawsza teoria w świecie Plio. (i po wieloma względami nie jest to żart). Chodzi o to że pod wodą żyją merlingi które przed ludźmi stworzyły wysoko rozwiniętą cywilizację. Dowodami na to są tajemnicze budowle z czarnego kamienia, oraz opowięści z całego Westeros i Essos o wodnych istotach porywających kobiety. Wszystko to nawiązuje do Lovercrafta.

      Reply
  • 17 sierpnia 2017 at 13:14
    Permalink

    Sprawdzamy czy działa, wycinek 6 odcinka poniżej.

    Spoiler! Pokaż
    Reply
    • 17 sierpnia 2017 at 23:04
      Permalink
      Spoiler! Pokaż
      Reply
  • 17 sierpnia 2017 at 13:23
    Permalink

    DaeLu, czy nie lepiej zamiast analiz rozdziałów z Wichrów Zimy porobić podcasty? Ten ostatni (i chyba jedyny) był bardzo fajny.

    Reply
    • DaeL
      18 sierpnia 2017 at 21:31
      Permalink

      Problem polega na tym, że przygotowanie podcastu w takiej formie jak ten pierwszy odcinek, zabiera baaaaaardzo dużo czasu. Dużo więcej niż przypuszczałem. Dlatego niestety pomysł siadł. Kombinuję jeszcze jak do tego powrócić. Ale na pewno nie będę się już bawił w robienie słuchowisk.

      Reply
  • 17 sierpnia 2017 at 13:48
    Permalink

    Genialnie, że udało się z tym sklepem! Czekam z niecierpliwością i obiecuje zakupy. Mam nadzieję na majtki z wizerunkiem światłonośćcy z przodu 😀

    Reply
  • 17 sierpnia 2017 at 13:50
    Permalink

    A kiedy teoria o ser Myszy? Nie daje mi to spać, kim jest ten człowiek. Reed?

    Reply
    • 17 sierpnia 2017 at 18:45
      Permalink

      Na 75 % to człowiek Varysa

      Reply
    • 17 sierpnia 2017 at 21:24
      Permalink

      Człowiek Varysa, który poszukuje żony dla Aegona 🙂

      Reply
      • 18 sierpnia 2017 at 00:31
        Permalink

        I tak się składa, że przebywa w Orlim Gnieździe a Sansa po Hardyngu powinna poszukać jakiegoś Targaryena 😉

        Reply
    • DaeL
      18 sierpnia 2017 at 21:31
      Permalink

      No… w końcu tekst powstanie. Ale szczerze mówiąc muszę to jeszcze dokładnie przemyśleć. Bo pomysł mam, ale mam też związane z nim wątpliwości.

      Reply
  • 17 sierpnia 2017 at 14:12
    Permalink

    Po tym, jak dowiedziałam się o przecieku, ograniczyłam do minimum wchodzenie na wszystkie strony o tematyce Gry o Tron, żeby nie zobaczyć gdzieś przypadkiem spoileru. Pech chciał, że najważniejszą śmierć odcinka zdradziła mi seria gifów, na którą przypadkiem nadziałam się na Tumblrze. Chyba jeszcze żaden spoiler nie bolał tak bardzo ._.

    Reply
    • 17 sierpnia 2017 at 14:39
      Permalink

      brawo, wchodz tam czesciej

      Reply
  • 17 sierpnia 2017 at 14:20
    Permalink

    “był śmieszny, momentami idiotyczny” – oj tak tak – prawdziwy teatr telewizji 😛
    i te niezgodności w dodawaniu postaci i niepostaci na ekranie 😀

    Reply
  • 17 sierpnia 2017 at 14:43
    Permalink

    tak właściwie to po co to wszystko? przeciez gdyby biali wedrowcy zaatakowali westeros to i tak wyjdzie na to samo, nic nie trzeba nikomu udowadniac, a i tak to bedzie problem polnocy, przynajmniej poczatkowo

    Reply
  • 17 sierpnia 2017 at 14:46
    Permalink

    A co myślicie o wyciekach do 8 sezonu? 😮

    Reply
      • 17 sierpnia 2017 at 19:32
        Permalink

        Niby są szczegółowe opisy scen pierwszych trzech odcinków, ale nie daje głowy, że to się sprawdzi. W sumie rok temu też ludzie się nabijali z wycieków, które jak na razie w 100% się sprawdzają.

        Reply
        • 17 sierpnia 2017 at 22:36
          Permalink

          Możesz kolego podesłać link albo stronkę gdzie znalazłeś te opisy może być priv z góry dzięki

          Reply
          • 18 sierpnia 2017 at 14:17
            Permalink

            Na yt musisz wpisać game of thrones season8 leaked script episode 1 itd (na razie jest do połowy 4 odcinka). W sumie nie jest to wrzucane przez 1 osobę, ale z różnych kont i także takich które nie wrzucały innych filmików.
            Mimo wszystko brzmi to bardzo prawdziwie. I z niecierpliwością czekam na kolejne odcinki.

            Reply
          • 18 sierpnia 2017 at 14:58
            Permalink

            Albo wpisz po prostu w Google game of thrones 8 season scrpit i to jeden z pierwszych linków, ale jak sie sprawdzi to co jest tam napisane to będzie GRUBO! 😀

            Reply
        • 18 sierpnia 2017 at 02:08
          Permalink

          Nie w 100% 😀 Według spoilerów,

          Spoiler! Pokaż
          Reply
    • DaeL
      19 sierpnia 2017 at 00:13
      Permalink

      Moim zdaniem to ściema. Do tej pory mieliśmy dwa typy przecieków. Pierwszy to przecieki szczegółowe i uporządkowane. Drugi to generalne i chaotyczne. Te niesamowicie szczegółowe były podparte skanami albo zdjęciami oryginalnych dokumentów z HBO. Bo pochodziły z kradzieży danych. Te bardziej generalne i chaotyczne były wyciekami od ludzi, którzy dokumenty produkcyjne widzieli tylko w kawałkach albo przez stosunkowo krótki czas. Więc spisywali z pamięci. I te przecieki nie były podparte żadnymi skanami.
      Teraz w necie wypływa rzekomo bardzo szczegółowy opis kolejnych odcinków. Z podziałem na sceny. Z uwzględnieniem wszystkich postaci, które biorą udział w kolejnych scenach, nawet, jeśli odgrywają rolę drugoplanową. To jest opis tak szczegółowy, że ktoś, kto go spisał musiał mieć przed oczami scenariusz. I to przez dłuższy czas. Skoro tak, to czemu nie zrobił fotki albo go nie zeskanował? Albo czemu nie przepisał całego scenariusza, tylko streszcza wszystko swoimi słowami?
      Nie, sorry, ale ja oceniam prawdopodobieństwo prawdziwości tych przecieków na jakieś 20%. I to głównie dlatego, że istotnie przedstawiona historia jest w stylu Dana i Dave’a. Czyli jest mieszanką bardzo fajnych momentów, oraz chwil, w których ewidentnie scenarzyści mają w nosie logikę i spójność serialu. Poza tym stylem w zasadzie nie ma ani jednego argumentu, który by przemawiał za prawdziwością przecieków.
      A żeby było weselej, to już po sieci krąży kilka diametralnie różnych wersji niektórych odcinków.
      Dodajmy jeszcze do tego, że o przecieku scenariusza sezonu 8 nie wspomniano na stronie, która prezentowała dane wykradzione przez hakerów.
      Tak więc polecam się trochę wyluzować i poczekać na rozpoczęcie zdjęć do sezonu 8. Wtedy zapewne dostaniemy pierwsze nieoficjalne informacje od ludzi pracujących na planie i będziemy mieli fotografie, pozwalające weryfikować te wszystkie streszczenia.

      Reply
      • 19 sierpnia 2017 at 14:22
        Permalink

        Racja, już czytając te rzekome “przecieki” można trafić na ogromne niejasności w stylu: postać X ginie podczas bitwy, ale już z następnym odcinku ma scenę z Jonem. Albo w podsumowaniu postaci uśmierconych dość istotna osóbka Y jest wymieniona, lecz w opisach scen nie ma nic o jej śmierci. To jest po prostu z początku (1-2 odc. trochę wiarygodne) dobrze napisany fanfik 😀

        Reply
  • 17 sierpnia 2017 at 14:52
    Permalink

    Może zrób serie w stylu “Pomylone Teorie” w których przedstawiasz plusy i minusy tych teorii w które nie wierzysz bądź są dość naiwne :d zawsze coś, a może w Wichrach znajdzie się brakujący element układanki. Każdy chyba zna teorię którą serio lubi mimo że nie ma sensu

    Reply
  • 17 sierpnia 2017 at 15:12
    Permalink

    Oczywiście, że możesz przecież poznęcać się nad mniej czy bardziej pokręconymi teoriami:
    – Ned żyje (zginął za niego Syrio, który przybrał jego postać)
    – Gorąca Bułka jest człowiekiem Littlefingera
    – Ned nie żyje ale dopóki żył był sterowany przez Białych Wędrowców (likwidował ludzi, którzy im uciekli i mogli przed nimi ostrzegać). Joffrey uratował więc swoją decyzją Westeros.
    – Jon Snow wcale nie jest żadnym tam synem Rhaegara, tylko Tyriona, dlatego tak sobie od razu przypadli do gustu
    i tak dalej i tak dalej.

    Reply
    • 17 sierpnia 2017 at 15:29
      Permalink

      jak jon moze byc synem tyriona? wiek sie nie zgadza troche 🙁

      Reply
      • 17 sierpnia 2017 at 16:03
        Permalink

        Nie tak dawno była mowa o (nomen omen) podrośniętej już możliwej córce Tyriona.
        To mógłby właśnie ukrywać Ned przed światem. 😀

        Reply
    • 17 sierpnia 2017 at 21:37
      Permalink

      Raczej Littlefinger jest człowiekiem Gorącej Bułki, a Złota Kompania posadzi go na Żelaznym Tronie.

      Reply
  • 17 sierpnia 2017 at 15:18
    Permalink

    Piękna logika Jona Snowa:

    Spoiler! Pokaż

    W rozmowie Danki z Tyrionem to Danka trochę hipokrytka.

    Spoiler! Pokaż

    Mam jedno pytanie co do Białych Wędrowców :

    Spoiler! Pokaż

    A w ogóle to po tym epickim Dream Teamie spodziewałam się jeszcze lepszych dialogów choć nie było źle 🙂 zwłaszcza przy każdym wypowiedzianym przez Tormunda słowie 😀

    A no i jeszcze jedno

    Spoiler! Pokaż
    Reply
    • 17 sierpnia 2017 at 23:10
      Permalink

      Wszyscy się właśnie zastanawiają, a mój brat znalazł rozwiązanie, otóż jak to pięknie ujął

      Spoiler! Pokaż

      .

      Reply
  • 17 sierpnia 2017 at 16:56
    Permalink

    [spojler] 6 odcinek wymiata ! Najlepsza końcowa rozmowa SAnsy z Aryą ! [/spojler]

    Reply
    • DaeL
      17 sierpnia 2017 at 17:38
      Permalink

      Jeszcze tag zamykający. Nad okienkiem wpisywania komentarza masz przykład jak to robić.

      Reply
  • 17 sierpnia 2017 at 20:05
    Permalink

    Mam dwa pytanka do Daela i innych także bo mi się apropos obejrzenia tego odcinka przypomniało.
    1) Jak myślicie czy W książce Martin tak samo jak w serialu uczyni Edda Cierpietnia (jedną z lepszych postaci) dowódcą nocnej straż i czy zostanie POV? Czy moze wraz z odejsciem Jona prestanie istnieć straz? (W sumie to szkoda że tak mało Edda pokazali w tym sezonie).
    2) Czy myślicie, że inni wskrzeszają zmarłych na podobnych zasadach co kapłani R’holla. Tylko, ze po prostu mają większą wiarę w Wielkiego Innego i on ich wysłuchuje?

    Reply
    • 17 sierpnia 2017 at 20:14
      Permalink

      To wskrzeszanie powoduje, że tak naprawdę mam trochę problemów z klasyfikacją wskrzeszonych. No bo można ich z grubsza podzielić na 3 grupy:
      – wskrzeszeni całkiem z zachowaniem swojej osobowości (w książce Beric Dondarrion i wskrzeszani w imię Utopionego Boga tak mają + Jon Snow w serialu)
      – wskrzeszeni z zachowaniem niepełnej osobowości (Lady Stoneheart)
      – wskrzeszeni pozostający upiorami pod kontrolą kogoś innego (wygląda na to, że Inni inaczej nie potrafią wskrzeszać).
      Jak widać, nie jest tak łatwo umrzeć w Westeros i w dodatku nie wszyscy powstają ze zmarłych w ten sam sposób. Być może istnieją jeszcze inne warianty (np. wwargowanie się w zwierzę po własnej śmierci albo rozpłynięcie się w czardrzewnym internecie).

      Reply
      • 17 sierpnia 2017 at 21:11
        Permalink

        Lady Stoneheart zakwalifikowałabym do tej pierwszej grupy, ona po prostu została wskrzeszona dopiero po jakichś 3 dniach chyba, kiedy jej ciało wrzucone do wody zaczęło się rozkładać, więc został w niej tylko gniew i nienawiść do Freyów i Lannisterów które towarzyszyły jej w ostatnich chwilach życia.

        Reply
      • 17 sierpnia 2017 at 21:18
        Permalink

        Polemizowałbym z tym zachowaniem osobowości. Beric jest całkiem inną osobą. Aeron, który wcześniej był największym moczymordą Żelaznych Wysp, teraz jest, jakby to ujął wiedźmin Lambert, sztywny jak księgowy w gipsie. A Jon też na pewno nie wróci taki naiwny i milutki.

        Reply
      • 18 sierpnia 2017 at 03:54
        Permalink

        Moim zdaniem trochę błędnie myślicie jeśli chodzi o żelazne wyspy. Nie ma czegoś takiego jak wskrzeszanie na rzecz utopionego boga, przynajmniej nie jest to wskrzeszenie w tym rozumieniu jak robią to czerwoni kapłani czy inni. Na żelaznych wyspach taki “chust wiary”, inaczej podtopienie, zalanie płuc wodą, leczą kapłani najzwyklejszą reanimacją znaną w naszym świecie. A zmiana w charakterze Aerona to nic innego jak zwykła trauma po rozbiciu się na morzu i po tym, że był bardzo bliski śmierci. Najzwyklejszy szok pourazowy! Jeśli chodzi o zmiany w Berricu i LSH to ten pierwszy był przywracany zbyt dużo razy, a ta druga była już zbyt podgniła. Z Jonem może być zupełnie inaczej bo ma specjalne i dogodne okoliczności do wskrzeszenia i polecam tu jedną z szalonych teorii na ten temat. Inni zaś to całkowicie inny rodzaj magii o którym tak naprawdę niewiele możemy powiedzieć bo nie ma na tyle informacji w książkach. I jeszcze na koniec, życie po śmierci wargów, trzy rzeczy. Po pierwsze teoria z Jonem, po drugie rozdział Brana z rozmową z 3oką Wroną/BR i najważniejsze po 3 prolog Tańca !!! Ludzie przeczytajcie te książki więcej niż raz. 😀

        Reply
      • 18 sierpnia 2017 at 18:13
        Permalink

        Zapominasz o Benjenie, którego po przemianie odratowały dzieci lasu. Był jakby upiorem z zachowaniem świadomości.

        Reply
    • DaeL
      18 sierpnia 2017 at 21:56
      Permalink

      1. Nie mam pojęcia. Ale mam przeczucie, że lordów dowódców ostatecznie będzie 1000 🙂
      2. To jest bardzo ciekawe pytanie. Wskrzeszanie przez R’hllora odbiera cześć wspomnień i osobowości. Ale jednak dużo z człowieka zostaje. Z kolei wskrzeszani przez Innych wydają się czystymi zombiakami, ale przykład Othora dowiódł, że mają jakieś przebłyski wspomnień dawnej osoby (Othor wiedział jak odnaleźć Mormonta). Więc możliwe, że mechanizm jest podobny.

      Reply
  • 17 sierpnia 2017 at 20:14
    Permalink
    Spoiler! Pokaż

    .

    Reply
    • 17 sierpnia 2017 at 20:57
      Permalink
      Spoiler! Pokaż
      Reply
    • 18 sierpnia 2017 at 13:38
      Permalink

      [“spoiler]No właśnie. Jeżeli jazdo konno zajęła by mu tyle czasu co wiosłowanie to by się nie za dobrze dla nich skończyło.[“/spoiler”]

      Reply
  • 17 sierpnia 2017 at 21:20
    Permalink
    Spoiler! Pokaż
    Reply
  • 17 sierpnia 2017 at 22:36
    Permalink

    Nie długo w komentarzach będziemy widzieli tylko jedno słowo SPOILER ?

    Reply
  • 17 sierpnia 2017 at 22:57
    Permalink

    Odcinek pod względem rozmachu i akcji jak najbardziej świetny, ale…tutaj wytknęła moja żona kapitalnie ten serial: to było bardzo przewidywalne. Mówiła to osoba, która nie czytała książek, żadnych spoilerów i w ogóle nie siedzi w temacie jak my wszyscy, którzy się rajcujemy 24/7.
    Nie sposób się nie zgodzić, bo akcja już od jakiegoś czasu jest bardzo przewidywalna i jakby gdzieś już to widzieliśmy.
    Odkąd serial przestał brać scenariusz z książki, to chyba te problemy zaistniały. Pod tym względem poleciało to ostro w dół i nadrabiane jest efektami. Taka Bitwa Bękartów czy to co dziś widzieliśmy, gdzie grupa tych dobrych przegrywa z kretesem i czeka na pomoc zza pagórka (Dolina -> Eomer pod Helmowym Jarem) czy z

    Spoiler! Pokaż

    A w ogóle już najgorsze co zrobiono to… zdradzono jak ta wojna z Nocnym Królem i umarłymi się zakończy !!

    Spoiler! Pokaż

    Mocny zawód w tym temacie.

    P.S. Poczytałbym Wichry…

    P.S.2 Dael może jeszcze dodać edycje posta? Fajna opcja z ukrywaniem spoilerów, ale wystarczy jeden zły klik i nie da się naprawić.

    Reply
    • DaeL
      17 sierpnia 2017 at 23:06
      Permalink

      Edycja byłaby możliwa, ale trzeba byłoby wprowadzić rejestrację użytkowników, z czego wynikłoby – moim zdaniem – więcej problemów niż korzyści.

      Reply
      • 18 sierpnia 2017 at 01:27
        Permalink

        Dlaczego więcej problemów niż korzyści? Jakby można się było logować to może można by dodać opcję wyszukiwania swoich komentarzy? Jak zadaję pytanie a komentarzy sie bardzo dużo uzbiera to potem nie mogę znaleźć swojego pytania by sprawdzić czy ktoś mi odpisał. A już kłopotliwe jest sprawdzać co jakiś czas

        Reply
      • 18 sierpnia 2017 at 14:27
        Permalink

        O, ja byłbym jak najbardziej za taką rejestracją użytkowników! Marudziłem już na ten temat kilka razy, ale skoro ktoś inny też jest za to się podepnę jeszcze raz 🙂 Jeśli masz na myśli problemy techniczne (Admin mówi: trudna misja) to zrozumiem.

        Ale jeśli nie… Może warto by założyć osobny temat dotyczący tej kwestii albo rozpisać jakąś prostą ankietę i sprawdzić co na to inni starzy znajomi. To ułatwiłoby dyskusje, mogłoby odsiać trolli i ew. multikonta.

        Reply
        • 18 sierpnia 2017 at 17:10
          Permalink

          Rejestracja to świetny pomysł. Łatwiej zapanować nad komentującymi, a i nam łatwiej odnaleźć to czego szukamy w gąszczu odpowiedzi. Jestem za 😀

          Reply
          • DaeL
            18 sierpnia 2017 at 21:23
            Permalink

            OK, skoro odzew jest dość pozytywny, to spróbujemy się przyjrzeć jak by to mogło wyglądać od strony technicznej.

            Reply
  • 17 sierpnia 2017 at 23:00
    Permalink

    Daelu, w obliczu tego co widzieliśmy w nowym odcinku, jak się zapatrujesz na teorie o której kiedyś wspomniałem?

    Spoiler! Pokaż

    .

    Reply
    • DaeL
      17 sierpnia 2017 at 23:09
      Permalink

      Tak, kojarzę ten argument. Ale nadal mam wrażenie, że to by był trochę tani chwyt ze smokiem lodowym. Jeśli Inni mają mieć jakieś bestie, to wolałbym, żeby były czymś zupełnie nowym.
      Natomiast utwierdzam się w przekonaniu, że Dany przynajmniej jednego smoka straci.

      Reply
  • 17 sierpnia 2017 at 23:32
    Permalink

    Właśnie sobie czytałem o AA i:
    Gdy popłynie krew czerwonej gwiazdy i zbiorą się ciemności, Azor Ahai narodzi się ponownie pośród soli i dymu, by obudzić śpiące w kamieniu smoki.

    Spoiler! Pokaż

    Z góry przepraszam za nieskładne zdania 🙂

    Reply
  • 17 sierpnia 2017 at 23:34
    Permalink

    Nie czytam spojlerów ani nie oglądam odcinka przed czasem (nie po to płacę ciężką kasę za HBO :D). Ale wiecie co mnie drażni w tym sezonie (i po części w poprzednim). Główni bohaterowie mają za łatwo. O ile Martin szokował publiczność zabiciem Starków i innych lubianych postaci (np. Czerwonej Żmii), o tyle Dedekowie tak się zaprzyjaźnili z lubianymi przez widzów aktorami, że nijak ich nie mogą poświęcić. Owszem, zabili Stannisa ale zrobili wcześniej z niego potwora i jego córkę też, zabili Rickona (któż o nim pamięta) i parę mniej popularnych postaci przy okazji wysadzania Wielkiego Septu. Ale główny trzon bohaterów przetrwał bez większych uszczerbków a niektórzy (np. Jorah) mają się wręcz lepiej niż wcześniej. Może coś się jeszcze wydarzy, ale doprawdy nie możemy już liczyć na szok w rodzaju tego, co fundował nam Martin.
    Danka nie spadnie ze smoka łamiąc sobie kark, Jaime nie został przez smoka spopielony a Tyrion nie został otruty przez Cersei. Wszyscy są cali i zdrowi, nic tylko wykończyć Eurona i Cersei a potem Nocnego Króla i publiczność odetchnie z ulgą.

    Reply
    • 18 sierpnia 2017 at 01:09
      Permalink

      główne postacie muszą żyć, bo przecież nowych nie bedo wprowadzac, a kto wie, może pod koniec 8 sezonu z połowa postaci pójdzie na odstawke

      Reply
    • 18 sierpnia 2017 at 04:11
      Permalink

      Za bardzo się wszyscy przyzwyczaili do tego, że Valar Morghulis. Niestety boję się tego, że Martin jak i twórcy serialu przyzwyczaili nas do pewnego schematu, a tu się książki kończą (za 100 lat) i serial i jednak zła karta musi się odwrócić od bohaterów i pewne postacie muszą przeżyć, żebyśmy mieli co czytać/oglądać. Widać to już teraz jak ludzie zaczynają kręcić nosem i wydziwiać, że nikt nie ginie. Serio chcieli byście, żeby główni bohaterowie byli regularnie co odcinek wybijani i kogo będzie oglądać z czyjej perspektywy będziecie śledzić fabułę? Może na 6 odcinków do końca warto by wprowadzić do serialu grupę “ludzi bez twarzy”. Totalnie nie rozumiem tego narzekania. Poza tym nawet jakby na siłę ubijali główne postacie już teraz, to i tak by ludzie byli niezadowoleni bo zwyczajnie każdy kibicuje innym postaciom. Przyszedł czas, że główne postacie muszą ciągnąć fabułę i to szybko, nie ma czasu na nowych bohaterów, a na koniec i tak pewnie większość zostanie uśmiercona.. Naprawdę chcielibyście, żeby saga/serial zakończyły się tym, że inni wygrywają i koniec, nie ma nic, totalny bezsens jak dla mnie. Ja też nie chce cukierkowego zakończenia jak z bajki, dlatego podoba mi się to co zapowiedział Martin słodko-gorzkie zakończenie, co jest najlepszym wyjściem. Już widzę narzekania, jak Martin nie będzie zabijał głównych bohaterów w 7 tomie, aczkolwiek tam to powinno wyjść łagodniej dla osób niezadowolonych bo w sadze mamy cały worek bohaterów drugoplanowych do zabicia.

      Reply
      • 18 sierpnia 2017 at 07:21
        Permalink

        Kiedyś chyba słyszałem (może i błędnie), że Martin wspominał o zakończeniu podobnym jak we Władcy Pierścieni.. Tam z drużyny pierścienia zginął tylko Boromir. Reszta się rozeszła i ok, to może byś słodko-gorzkie ale czy ja wiem..
        W PLiO myślę że tych głównych bohaterów umrze więcej, oczywiście są postacie jak np. Sansa, która myślę, że przeżyje no bo kto jej teraz może zagrozić? Z drugiej strony Arya, jej foreshadowing itd.
        Z duetu Dany i Jon myślę, że tylko jedno przeżyje.. Słodko-gorzkie hoolywoodzkie zakończenie? Dany przeżywa z dzieckiem, którego ojcem jest Jon a on sam umiera.

        Reply
        • 18 sierpnia 2017 at 11:08
          Permalink

          We Włady Pierścieni słodko-gorzkie zakończenie nie polega na tym, że Boromir ginie. Chodzi bardziej o to, że Froda wraca do Shire, ale już nie potrafi odnaleźć w nim domu, stał się wyobcowany, ciągle żyje wyprawą ( rana się wciąż nie zagoiła). Na koniec też hobbici muszą się rozstać, Sam zostaje w Shire, a Frodo odpływa do Amanu. Po za tym wcześńiej hobbici musieli pokonać Sarumana i Gadzi Język po tym jak zniewolili oni hobbitów w Shire.

          Reply
      • 18 sierpnia 2017 at 08:25
        Permalink

        Tak, to jest kwestia pewnego przyzwyczajenia. Ale właśnie dlatego ludzie pokochali książki i dlatego świetnie się sprzedawał serial: nie było taryfy ulgowej dla głównych bohaterów. A teraz w serialu od dłuższego czasu (odkąd odeszli od książki), głównym bohaterom jest za łatwo. I właśnie dlatego wszyscy oczekują, że Dany z Jonem, że Tyrion, że Sansa, że Arya pozabija tych złych i tak dalej i na końcu Nocny Król spektakularnie zginie. Tyle tylko, że skoro tak ma być, to brakuje mi napięcia, tej nieprzewidywalności, którą gwarantował Martin. Z góry wiadomo, że nawet jak zginie jeszcze kilka postaci, to już raczej te złe w komplecie a dobrym nic wielkiego się nie stanie. Stąd narzekanie. 🙂

        Reply
      • 18 sierpnia 2017 at 09:43
        Permalink

        W nosie mam ile bohaterów zginie. Tu chodzi o rozwiązania fabularne, które są tanie, naiwne i przewidywalne. Otoczona armia czeka na pomoc Gandalfa/Sansy lub orłów/ smoków, a bramy Winterfell/Isengard rozwala Ent/Wun Wun.
        Skoro osoby nie interesujące się saga i spoilerami to widzą, to oznacza jakiś problem. Scenariusz leży, a reżyser zdradza już rozwiązanie ostatecznej walki z Nocnym Królem.

        Reply
      • 18 sierpnia 2017 at 12:45
        Permalink

        Nie chodzi o ubijanie bohaterów na siłę, wręcz przeciwnie, chodzi o konsekwencję.

        Śmierć Neda albo Robba była niespodziewana dla nas, czytelników przyzwyczajonych do tego, że główny bohater z wszystkiego wychodzi cało, ale z perspektywy wewnętrznej świata przedstawionego, nie powinno być dla nikogo zaskoczeniem, że człowiek który od przybycia do stolicy daje sobą manipulować, próbuje obalić osobę, którą uważa się za prawowitego następcę, a przedtem zwierza się ze swoich planów wrogowi, raczej nie wyjdzie na tym zbyt dobrze. Albo nie powinno nikogo dziwić, że bohater walczący aby uniewinnić niesłusznie oskarżonego oraz o prawdę i sprawiedliwość dla swojej zamordowanej siostry i siostrzeńców, może jednak zginąć.
        Takie rzeczy nas zaskakują, chociaż są absolutnie prawdopodobne.

        Ale przecież w ostatnim odcinku nikt nie spodziewał się, że rycerz który wpadł do zaskakująco głębokiej wody w pełnej zbroi może nie przeżyć. Albo w tym odcinku

        Spoiler! Pokaż

        Hipotermia? Nie ma szans! A może ktoś spodziewa się, że pierwszą sceną następnego odcinka będzie jakiś maester mówiący bohaterowi: Masz odmrożone palce. Trzeba je będzie odciąć. Koniec machania mieczem.

        Serial całkowicie pomija konsekwencje, jeśli mogłyby negatywnie wpłynąć na historię bohaterów. To normalne w wielu książkach i filmach, ale tym właśnie odróżniała się Gra o Tron od pozostałych.

        Reply
        • 18 sierpnia 2017 at 14:36
          Permalink

          Takie jest też moje zdanie. Przy całej fantastycznej otoczce, zachowania bohaterów i ich konsekwencje cechowało zarówno psychologiczna wiarygodność jak i podleganie prawom fizyki, socjologii i czego tam jeszcze. Był to pewien realizm, który pozwalał uniknąć PLiO stoczenia się w kolejną bajkę, gdzie dobro zawsze zwycięża. To dosyć rzadkie zjawisko w literaturze fantastycznej (choć pamiętam “Triumf Endymiona” Simmonsa, gdzie główny bohater w samym środku intrygi i misji ratowania Wszechświata pada ofiarą ataku kamicy nerkowej)
          Ale w serialu to się skończyło.

          Reply
    • 18 sierpnia 2017 at 18:15
      Permalink

      Sądzę, że dedeki w 8 sezonie uśmiercą Eurona, Cersei, Jaimiego, Daenerys, Aryę i NK. Resztę głównych postaci zostawią przy życiu – Jon, Tyrion, Sansa, Bran.

      Reply
  • 18 sierpnia 2017 at 10:57
    Permalink
    Spoiler! Pokaż
    Reply
    • 18 sierpnia 2017 at 11:09
      Permalink

      To by wtedy zrobili z niego Saurona

      Reply
    • 18 sierpnia 2017 at 11:14
      Permalink

      Właśnie wyżej wspomniałem, że już zdradzili zakończenie 🙂

      Reply
    • 19 sierpnia 2017 at 18:43
      Permalink

      Według mnie nie wszystkie ale większość, widzieliśmy w końcu (przynajmniej w serialu),że nie tylko nocny król a również pozostali biali wędrowcy ( tak w zasadzie to ktoś wie ile ich jest? ) są w stanie wskrzeszać.

      Swoją drogą zastanawiam się po co wyciągali tego smoka tymi łańcuchami, jakoś w Hardhome nocny król nie biegał po plaży i nie dotykał wszystkich po kolei, wystarczyło tylko,że podniósł ręce a’la Tede i już wszyscy wstają, więc czemu nie mógł tak zrobić ze smokiem. Wyglądało by to nawet lepiej jak w ostatnim ujęciu odcinka ujrzelibyśmy jak smok wyskakuje z sadzawki i bum ! Co sądzicie ?

      Reply
  • 18 sierpnia 2017 at 12:04
    Permalink

    Przez info o wycieku odcinka poszedłem spać dość późno, ale warto było.

    Spoiler! Pokaż
    Reply
  • 18 sierpnia 2017 at 15:09
    Permalink

    to jest najlepsze podsumowanie odcinka

    Spoiler! Pokaż

    .

    Reply
  • 18 sierpnia 2017 at 17:58
    Permalink

    Skoro tematy do Szalonych Teorii się kończą, to może przeprowadzisz analizę teoryj na temat Maegora Aerionowicz, jest ich całkiem sporo. Od tego, że po prostu padł w dzieciństwie, do tego, że jest dziadkiem Aegona VI. Z chęcią dowiem się, która jest według Ciebie najbardziej prawdopodobna.
    Pozdrawiam.

    Reply
    • DaeL
      18 sierpnia 2017 at 23:59
      Permalink

      Czemu nie. Zanotuję sobie na karteczce. Przy czym przez kończą mam na myśli “przy normalnym tempie publikacji (4-5 teorii miesięcznie), materiału starczyłoby na 3-4 miesiące. Jeśli przyjmiemy, że klasyczna Szalona Teoria jest co 2 tygodnie (a w przerwach są analizy GoT oraz opublikowanych rozdziałów z Wichrów, to nie jest tak źle :).

      Reply
  • 19 sierpnia 2017 at 13:05
    Permalink

    Spokojnie w połowie 2018 roku pojawią się “Wichry zimy” i będziesz Deal miał pole do popisu na lata. Do tego zweryfikowane zostanie co się sprawdziło z teorii twoich, a co nie. Przeczuwam wiele satysfakcji albo choć w wielu kwestiach możesz być blisko.

    Reply
  • 19 sierpnia 2017 at 22:42
    Permalink
    Spoiler! Pokaż
    Reply
  • 20 sierpnia 2017 at 15:05
    Permalink

    6 odcinek mial chyba rekordowa ilosc bzdur

    Reply
  • 20 sierpnia 2017 at 15:17
    Permalink

    Jaki final? A jakeis fazy pucharowe? Przeciez ich tam bedzi od groma w tym finale

    Reply
  • 20 sierpnia 2017 at 20:06
    Permalink
    Spoiler! Pokaż
    Reply
  • 26 sierpnia 2017 at 16:59
    Permalink

    Nie mogę doczekać się sklepu, na pewno coś kupię 🙂 (marzy mi się koszulka The North Remembers, liczę, że będzie :))

    Reply

Skomentuj JT Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 pozostało znaków