Założenia są proste - wybieramy sobie skład 15 zawodników spośród uczestników Ligi Mistrzów, którzy będą dla nas zdobywać punkty. Zasady są tu: http://uclfantasy.uefa.com/en/fantasy17/rules ale pokrótce wyglądają tak:
Mając do dyspozycji budżet 100 mln euro (hehe), wybieramy 15 osobowy skład: dwóch bramkarzy, po pięciu obrońców i pomocników oraz trzech napastników.
W fazie grupowej można mieć w składzie najwyżej trzech przedstawicieli jednego zespołu. Potem w kolejnych rundach jest to odpowiednio czterech, pięciu, sześciu i wreszcie ośmiu w finale.
Ceny zawodników są stałe przez pierwsze 3 "dni meczowe" (tak UEFA nazywa kolejkę spotkań). Potem, czyli przed rewanżami, zostaną zmienione na podstawie dotychczasowych osiągnięć piłkarzy. W czasie ostatniego Euro zmiany były minimalne - po 0,1 mln w jedną albo drugą stronę. Nie wiem, czy teraz to zmienią. Dostawało się też jakieś niewielkie dodatkowe pieniądze po fazie grupowej. Nie wiem, czy teraz też tak będzie.
Można włączyć automatyczne zmiany, wtedy gra sama spróbuje po zakończeniu meczów z jakiegoś dnia wpuścić na boisko rezerwowych, którzy będą grać później (na przykład za tych, którzy w ogóle nie wyszli na boisko). Lepiej jednak pilnować tego samemu. Po zakończeniu ostatniego meczu danego dnia, jest czas na dokonywanie zmian, zarówno w ustawieniu, jak i personalnych. W fazie grupowej oznacza to możliwość dokonywania zmian od wtorku wieczorem, do pierwszego gwizdka w środę. Później z tego co widzę jeden "match day" będzie trwał dwa tygodnie (dwa wtorki, dwie środy), co da jeszcze więcej możliwości kombinowania.
W drużynie musimy wybrać kapitana, który zdobywa podwójną liczbę punktów. Kapitana można zmieniać między kolejnymi dniami i kolejkami, o ile nie dostaną czerwonej kartki. W ogóle nie ma możliwości zdjęcia z boiska zawodnika, który zarobił czerwoną kartkę. Jeżeli zmieniamy kapitana w trakcie kolejki, automatycznie i bezpowrotnie pierwszy kapitan traci bonus punktowy (punktuje pojedynczo) i liczy się tylko ostatni wybrany. Warto więc mieć kapitana na każdy dzień w kolejce.
Zasady punktowania są w spoilerze powyżej, nie będę ich powtarzał. Zwracam tylko uwagę, że na ogół bardzo dobrze punktują pomocnicy, bo zdobywają punkty zarówno za czyste konto, jak i asysty oraz bramki (więcej niż napastnicy). Solidna obrona też potrafi mocno namieszać. Na przykład na Euro ten, kto wybrał sobie trzech Niemców do obrony w fazie grupowej, mógł natrzepać 18 punktów za każde spotkanie, tylko dzięki niestraconym bramkom.
Między kolejkami można za darmo dokonywać jednego transferu. Trzeba przy tym cały czas pamiętać o limicie finansowym. Każdy kolejny transfer kosztuje 4 punkty. W fazie grupowej można zachomikować jeden transfer na kolejny mecz. Po fazie grupowej możemy wymienić całą drużynę, a potem w kolejnych rundach mamy między kolejkami dwa, pięć, dwa, pięć, dwa i znowu pięć. Nie można ich również zachować na później. Raz w ciągu gry można użyć dzikiej karty, żeby przeprowadzić za darmo dowolną liczbę transferów.
Grę zaczynamy od drugiej kolejki spotkań grupowych, która rozpocznie się 26 września. Żeby przystąpić do ligi FSGK, należy kliknąć w LINK. W razie gdyby nie działało, spróbujcie ręcznie wpisać kod: 922057OC.
Jeszcze dwa przydatne linki:
Kalendarz spotkań
Pierdylion przydatnych statystyk
Zapraszam wszystkich chętnych do udziału, polecam też apkę na telefon: https://play.google.com/store/apps/deta ... urofantasy Uważajcie tylko, bo lubi się zawiesić albo nie zatwierdzić zmian, dokonywanych w ostatniej chwili. Na stronie też lepiej sprawdzić dwa razy, czy wszystko jest jak trzeba, bo system czasami wykrzacza, zwłaszcza przy dużym obciążeniu.
W razie pytań piszcie, a najlepiej po prostu zakładajcie konta i twórzcie składy.