Mordhau

... czyli wszystko o grach, konsolach i ustawkach na gry online

Moderatorzy: boncek, Zolt

zodi
Kofan Annan
Posty: 2669
Rejestracja: 11 maja 2014, o 00:36

Mordhau

Post autor: zodi »

Trochę w ciemno, jarając się gamelpayami, kupiłem se Mordhau.

Niby nowszy, lepszy Chivarly....! w którego też nie grałem :]

Jeszcze 15 minut i się okaże, ale liczę na miłą rozpierduchę!
Awatar użytkownika
Pquelim
rooooooooooki
Posty: 5043
Rejestracja: 4 maja 2014, o 23:09

Re: Mordhau

Post autor: Pquelim »

i jak tam rozpierducha?
A może to luksus, żyć tylko pięć lat?

since 22/4/2003
zodi
Kofan Annan
Posty: 2669
Rejestracja: 11 maja 2014, o 00:36

Re: Mordhau

Post autor: zodi »

15 minut nie minęło jeszcze
Awatar użytkownika
Pquelim
rooooooooooki
Posty: 5043
Rejestracja: 4 maja 2014, o 23:09

Re: Mordhau

Post autor: Pquelim »

aha:)
A może to luksus, żyć tylko pięć lat?

since 22/4/2003
zodi
Kofan Annan
Posty: 2669
Rejestracja: 11 maja 2014, o 00:36

Re: Mordhau

Post autor: zodi »

Wygląda na to, że może być DUUUUUŻO radości!!!
Tyle, że póki co odczuwam chaos, a o wielu rzeczach podstawowych (rozwój, klasy, wydawanie złota itd) muszę gdzieś po necie poczytać.

Na plus na pewno grafika, płynność działania, zniszczalność map (ileż radości daje podpalenie chałupy, w której skryli się wraży łucznicy :D )!
Awatar użytkownika
ThimGrim
Heavy Metal Troll
Posty: 5845
Rejestracja: 4 maja 2014, o 18:47

Re: Mordhau

Post autor: ThimGrim »

To samo zrobiłem dzisiaj i też mam odę do radości.
Eat your greens,
Especially broccoli
Remember to
Say "thank you"
zodi
Kofan Annan
Posty: 2669
Rejestracja: 11 maja 2014, o 00:36

Re: Mordhau

Post autor: zodi »

Mam do napisania o bardzo wielu zaletach Mordhauda, ale też o jednej, bardzo dużej (dla mnie) wadzie.

I chyba zacznę od tej łyżki dziegciu (w ogromnej beczce pysznego miodu), bo to też zasadnicze założenie tej gry, a ja chyba oczekiwałem czegoś innego - tu nasza postać się NIE rozwija....! Nie rosną jej statystyki, ulepszanie broni czy pancerza (a elementów do dokupienia jest tu zatrzęsienie) nie wpływa zupełnie na staty! Używam sobie np. szabli, mogę dokupić inne ostrze, głownie (tak się to chyba nazywa) czy nawet inny rodzaj uchwytu, ale nie wpływa to na nic poza stroną wizualną (a rękojeść jest tak widoczna, że ch.j... :] ). W tej grze poprawiamy i ulepszamy się MY, nie nasza postać... To trochę jakby wszyscy grali w WOT'a wciaż na I tierze, tylko mieli różne kolory kamuflaży na czołgach, arcie czy innej niszczarce....Bardzo mi tego brakuje, tego co sprawia, że chcemy levelować....

Samo granie jest ŚWIETNE! Pewien chaos panujący w trakcie potyczek zapewne dobrze oddaje, jak takie bitwy wyglądały w rzeczywistości - krzyki, jęki, szczęk metalu... Człowiek nieustannie się rozgląda, czuje, że niebezpieczeństwo może nadejść z każdej strony...
Wielu narzeka na serwery - u mnie zero problemów, bitwy wgrywają się szybko, a w ich trakcie jest ślicznie i płynnie. System walki - easy to learn, hard to master. Niby wystarczą dwa przyciski myszy, rolka i ruchy gryzoniem, ale możliwości są olbrzymie - cięcia wertykalne i horyzontalne, pchnięcia, kontry, zwody, bloki.... Jest się czego uczyć!

Gdyby do tego wszystkiego dołożony był rozwój postaci, czy chociaż drobne poprawianie się statów broni to byłby MegaCudoHit, a tak to jest świetna gra, której brakuje tego, co zachęcałoby do grindu i levelowania. Wiem, że dla wielu to nie jest wada, bo liczy się to, że coraz lepsi stają się sami gracze, ale ja jednak wolałbym by osiąganie coraz wyższych poziomów dawało coś więcej niż drobną satysfakcje i dostęp do fikuśniejszych peleryn... :(
Awatar użytkownika
ThimGrim
Heavy Metal Troll
Posty: 5845
Rejestracja: 4 maja 2014, o 18:47

Re: Mordhau

Post autor: ThimGrim »

Ja się cieszę, że nie ma levelowania. Bo już wszędzie jest i wszystko musi levelować w każdej grze dowolnego typu. Wiem, że to na pewno przedłuża żywotność gry, ale mnie zupełnie nie interesi. Mi w tej grze brakuje jedynie mojego skilla. A ludzie narzekali nie tyle na serwery, co na matchmaking. Bo jak zrobisz ten automatyczny matchmaking to się łączy w nieskończoność. Przynajmniej ja tak mam.

No i więcej map by się przydało, jakieś oblężenia etc.
Eat your greens,
Especially broccoli
Remember to
Say "thank you"
zodi
Kofan Annan
Posty: 2669
Rejestracja: 11 maja 2014, o 00:36

Re: Mordhau

Post autor: zodi »

No dobrze, trochę pograłem, chaos stał się mniej chaotyczny, a i brak rozwoju postaci nie jawi się jak (aż taka) wada :)
Czuję, że skill rośnie - pierwszych kilka godzin to prawie nieustanne zgony, a na tablicy wyników z podsumowaniem bitwy musiałem szukać siebie na samym jej dole. Ale to już było! :)
Przede wszystkim znalazłem "build", który mi odpowiada - po wielu próbach z różnym uzbrojeniem i pancerzem postawiłem na lekką zbroję, uzbrojony w messer (sorry, ale nie wiem jak to na przetłumaczyć, broń wygląda jak przedłużony tasak) i tarczę.
Ktoś jeszcze w to gra ? Thim ?
Awatar użytkownika
ThimGrim
Heavy Metal Troll
Posty: 5845
Rejestracja: 4 maja 2014, o 18:47

Re: Mordhau

Post autor: ThimGrim »

Też se zrobiłem ludzika, mój jest taki pół na pół - szybkość/pancerz. Mam dwuręczny topór i nawalam bombami ogniowymi. I nie wiem jak przewijać listę graczy żeby siebie na dole znaleźć. I pracuję nad klawiszologią, bo samą myszką nie umiem, więc też robię taki miks - trochę myszką, trochę klawisze na ciosy.
Eat your greens,
Especially broccoli
Remember to
Say "thank you"
zodi
Kofan Annan
Posty: 2669
Rejestracja: 11 maja 2014, o 00:36

Re: Mordhau

Post autor: zodi »

ThimGrim pisze: I nie wiem jak przewijać listę graczy żeby siebie na dole znaleźć. Obrazek
uff... bo już myślałem, że tylko ja jestem mocno ograniczony i nie potrafię ogarnąć pewnie jakiegoś intuicyjnego rozwiązania tej sprawy :)

a teraz już najczęściej jestem w pierwszej 10 więc nieumiejętność scrolowania nie przeszkadza :)
Awatar użytkownika
ThimGrim
Heavy Metal Troll
Posty: 5845
Rejestracja: 4 maja 2014, o 18:47

Re: Mordhau

Post autor: ThimGrim »

Nice, 39 kili na 18 albo 19 śmierci, a i tak drugie miejsce. Za gościem z... 49 kili?
Eat your greens,
Especially broccoli
Remember to
Say "thank you"
Awatar użytkownika
Counterman
Waniaaa!
Posty: 4016
Rejestracja: 4 maja 2014, o 19:07

Re: Mordhau

Post autor: Counterman »

Oglądałem trochę wyjadaczy z Twitcha. Ci co naprawdę ogarniają to strzelają headshoty po 200 dmg z broni białej jak by od niechcenia machali myszką. I normalnie wchodzą w walkę 1vs2 i spuszczają łomot. Widziałem nawet jak wygrywali 1vs3, co już w ogóle absurdalne było.
Nie wiem co oni robią, siedzą po 10h dziennie i dupczą w tą grę? Przecież to niepojęte jakieś.
IRON MAIDEN are KINGS

"Jedynym właściwym stanem serca jest radość" Terry Pratchett R.I.P.

"errare humanum est" - i nie zapominajcie o tym.
Awatar użytkownika
ThimGrim
Heavy Metal Troll
Posty: 5845
Rejestracja: 4 maja 2014, o 18:47

Re: Mordhau

Post autor: ThimGrim »

Ale zabijanie wielu przeciwników naraz to jest akurat łatwe. Mówimy oczywiście o tym trybie Frontline. To jest kwestia timingu, jak się roztańczysz to i 3 typa jednym ciosem możesz wykończyć. Jeśli nie trafisz na blok albo chamber to tak swingujesz sobie w lewo-prawo I każdy pod to wpada. A jeśli nawet to go nie zabije, to wybije z rytmu i opóźni jego atak.
Eat your greens,
Especially broccoli
Remember to
Say "thank you"
ODPOWIEDZ