Playstation VR

... czyli wszystko o grach, konsolach i ustawkach na gry online

Moderatorzy: Zolt, boncek

Awatar użytkownika
boncek
Wielki Pan Bonzo
Posty: 3988
Rejestracja: 4 maja 2014, o 14:38

Playstation VR

Post autor: boncek »

Znamy już cenę i przybliżoną datę premiery - 399 euro/399 dolarów/349 funtów, październik.
Dla porównania Oculus to 699 euro, a Vive w preorderze (z wysyłką)... 971.57 euro.

Nic tylko się cieszyć. :)

Myślę, ze dla każdego z nas najważniejsze jest to, że PSVR jest dużo tańsze od konkurencji (choć też, niestety w pewnych aspektach trochę gorsze). Co prawda te 399 EUR jest za sam hełm plus przystawkę, okablowanie i słuchawki douszne. Potrzebować będziemy też jeśli nie mamy Playstation Camera (249 zł na Ceneo) i pewnie przynajmniej jednego Move'a. Niby wystarczy sam dual, ale sporo dotychczasowych demek i gier na PSVR korzysta z dwóch Move'ów, zresztą nie wyobrażam sobie, żeby w zapowiedzianej, vr'owej wersji Star Wars Battlefront nie było walki z mieczem świetlnym w łapie. ;)
Pewnie z czasem dojdą też do tego bardziej wyrafinowane kontrolery (ponoć Sony pracuje nad rękawicami z technologią haptyczną), ale to na razie pieśń przyszłości.

Cieszy też to, że Sony plany ma dalekosiężne. Przy tej cenie będą musieli dokładać do każdego urządzenia przez jakiś czas, a to oznacza konieczność zapewnienia sensownego supportu. No i Sony to nie Facebook ani HTC, ich nie interesuje sam sprzęt tylko cały ekosystem. Bo nawet najlepszy VR bez gier będzie tylko drogą zabawką.

Jedyne co mnie martwi to jakość obrazu. Niby wszędzie piszą, że to jest 1920x1080, ale w praktyce mowa jest o łącznej rozdzielczości. Tak naprawdę dostajemy 960x1080 na każde oko. Kto oglądał np. gameplay z Golem'a ten wie, że nie wygląda to powalająco. Nie wiem co prawda jak to się ma do obrazu w stereo, bo gameplay pokazuje tylko jedno oko, ale wiem że choć 3DS w teorii ma łączną rozdzielczość 800x240, to jednak nie widać tych 800 pikseli. ;)

Tak czy siak idą ciekawe czasy, nie ma co. :)

Aa, po więcej szczegółów i filmiki zapraszam tutaj:
http://www.ppe.pl/news/42444/znamy-date ... le-vr.html
Obrazek
Awatar użytkownika
LLothar
A u nas w Norwegii
Posty: 5598
Rejestracja: 4 maja 2014, o 13:40
Lokalizacja: Stavanger, Norwegia

Re: Playstation VR

Post autor: LLothar »

1920x1080 to wcale nie malo - Oculus/Vive ma 2160x1200, to tylko 10% wiecej. Wieksza roznice zrobi 30 vs 60 FPS, precyzja akcelerometrow, wygoda kontrolera, czy tez pierwsza gra VR ktora kazdy bedzie chcial miec. Nawet jak PS VR bedzie miec najgorszy sprzet, to moze wygrac grami.

Nie zdziwilbym sie tez, gdyby tak naprawde to byl sprzet o niemal identycznych mozliwosciach i Sony sobie odbija koszty na grach, jak to zawsze bylo z konsolowym hardware. Przeciez jak na Ps4 wyjdzie (strzelam) Minecraft VR, to zarobia i na sprzecie i na grze. Oculus czy HTC dodatkowo na grach nie zarobi.
Awatar użytkownika
boncek
Wielki Pan Bonzo
Posty: 3988
Rejestracja: 4 maja 2014, o 14:38

Re: Playstation VR

Post autor: boncek »

W przypadku VR nie ma mowy o niczym poniżej 90 hz bo zaczyna się rzyganie. ;) PS VR natywnie ma ekran 120 hz, ale może wyświetlać też właśnie 90 (czyli pewnie ten tryb będzie dominował z wiadomych względów).

Podkreślę po raz kolejny - 1920x1080 to tak naprawdę 960x1080 na oko. Przy FOV 100 i ekranach centymentr od oka. To jest bardzo mało. Przynajmniej tak mi się wydaje. Trzeba sprawdzić na własnych oczach. Ja tylko miałem na oczach Gear VR i Oculusa DK2. Oba doświadczenia były bardzo niefajne. Ale to było na targach, w mega kolejce, bez czasu na regulację. Oculus jeszcze był podpięty pod laptopa i miałem jakiś śmieszny framerate.
Obrazek
Awatar użytkownika
LLothar
A u nas w Norwegii
Posty: 5598
Rejestracja: 4 maja 2014, o 13:40
Lokalizacja: Stavanger, Norwegia

Re: Playstation VR

Post autor: LLothar »

Doczytalem - PS VR będzie działać w 120FPS z czego co druga klatka będzie interpolowana, bo PS będzie generować tylko 60 FPS. IMHO klawo

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
Awatar użytkownika
Halaster
Bakelitowy Samiec Alfa
Posty: 1939
Rejestracja: 4 maja 2014, o 21:04

Re: Playstation VR

Post autor: Halaster »

Moje główne pytanie brzmi - czy ps4 będzie w stanie uciagnac cos co będzie wyglądać wystarczająco dobrze w tej rozdzielczości i framerate - jednak zalecane wymagania dla oculusa czy vive maja kilka razy więcej flopsow niż jest w stanie uciagnac konsola..
Awatar użytkownika
DaeL
TR-8R
Posty: 4194
Rejestracja: 4 maja 2014, o 20:37
Lokalizacja: media polskojęzyczne

Re: Playstation VR

Post autor: DaeL »

Halaster pisze:Moje główne pytanie brzmi - czy ps4 będzie w stanie uciagnac cos co będzie wyglądać wystarczająco dobrze w tej rozdzielczości i framerate - jednak zalecane wymagania dla oculusa czy vive maja kilka razy więcej flopsow niż jest w stanie uciagnac konsola..
Poza hełmem dostaniesz też zewnętrzną jednostkę z dodatkowym GPU.
Wydaje mi się, że Sony solidnie do tego interesu dopłaca, bo nawet przy założeniu, że hełmik ma specyfikację bliższą prototypowi Oculusa, to te 400 baksów wydaje się aż zbyt dobrą ceną. Ale może wejście na rynek VR z przytupem i przed Microsoftem jest tego warte.
Ale tak jak zauważył boncek - koszt to tak właściwie 500 dolarów, bo trzeba mieć PS Camera i Move'a.
Nie zdziwię się też jeśli kolejne gry będą wychodziły z własnymi peryferiami - tak jak Guitar Hero czy Rockband.
CD-Action, RETRO i cdaction.pl
Awatar użytkownika
LLothar
A u nas w Norwegii
Posty: 5598
Rejestracja: 4 maja 2014, o 13:40
Lokalizacja: Stavanger, Norwegia

Re: Playstation VR

Post autor: LLothar »

DaeL pisze:Poza hełmem dostaniesz też zewnętrzną jednostkę z dodatkowym GPU.
Nie do konca, szczegolnie ze podlacza sie tylko przez HDMI... - http://www.eurogamer.net/articles/digit ... r-revealed
Awatar użytkownika
DaeL
TR-8R
Posty: 4194
Rejestracja: 4 maja 2014, o 20:37
Lokalizacja: media polskojęzyczne

Re: Playstation VR

Post autor: DaeL »

LLothar pisze:Nie do konca, szczegolnie ze podlacza sie tylko przez HDMI...
HDMI jest do podłączenia "sołszal skrina" i samego hełmu. A z PS4 to ustrojstwo będzie się łączyć przez USB 3.0. Jasne, to i tak pewnie za mało, żeby zrobić z tego konsolowy odpowiednik SLI, ale wydaje mi się, że magiczne pudełeczko weźmie na siebie sporą część pracy.
The external processor sits between the headset and the PS4 and in terms of IO, the rear of the unit features the power input, HDMI input and output (for the 'social screen' functionality) along with a USB port, which also connects to the PlayStation 4.
CD-Action, RETRO i cdaction.pl
Awatar użytkownika
boncek
Wielki Pan Bonzo
Posty: 3988
Rejestracja: 4 maja 2014, o 14:38

Re: Playstation VR

Post autor: boncek »

Halaster pisze:Moje główne pytanie brzmi - czy ps4 będzie w stanie uciagnac cos co będzie wyglądać wystarczająco dobrze w tej rozdzielczości i framerate - jednak zalecane wymagania dla oculusa czy vive maja kilka razy więcej flopsow niż jest w stanie uciagnac konsola..
Co za problem? MGS V chodzi w 1080@60 i wygląda zajebiście.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kalten
Wyścigowiec
Posty: 1124
Rejestracja: 4 maja 2014, o 19:11
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Re: Playstation VR

Post autor: Kalten »

A ja mam problem z głowy bo jestem pewny, że będę od tego rzygał :/
Obrazek
Awatar użytkownika
Halaster
Bakelitowy Samiec Alfa
Posty: 1939
Rejestracja: 4 maja 2014, o 21:04

Re: Playstation VR

Post autor: Halaster »

DaeL pisze:
LLothar pisze:Nie do konca, szczegolnie ze podlacza sie tylko przez HDMI...
HDMI jest do podłączenia "sołszal skrina" i samego hełmu. A z PS4 to ustrojstwo będzie się łączyć przez USB 3.0. Jasne, to i tak pewnie za mało, żeby zrobić z tego konsolowy odpowiednik SLI, ale wydaje mi się, że magiczne pudełeczko weźmie na siebie sporą część pracy.
The external processor sits between the headset and the PS4 and in terms of IO, the rear of the unit features the power input, HDMI input and output (for the 'social screen' functionality) along with a USB port, which also connects to the PlayStation 4.
Jednak nie dodaje żadnej mocy obliczeniowej:
http://www.eurogamer.net/articles/digit ... ctually-do
Awatar użytkownika
Voo
Stary Człowiek, A Może
Posty: 6365
Rejestracja: 4 maja 2014, o 21:57
Lokalizacja: ŚCD (Środek Ciemnej Dupy)

Re: Playstation VR

Post autor: Voo »

Zadam może śmieszne pytanie ale nie interesowalem się nigdy VR. Czy załozenie jest takie, ze da się na tym uruchomić każdą grę, każdą grę która ma taki dodatkowy tryb (i moze byc grana normalnie, na TV) czy tylko specjalnie napisane aplikacje?

Chodzi mi o to, że Sony jest lepsze w tworzeniu fajnych technologii niż w ich późniejszym wspieraniu. Jeśli to będzie działać z każdą aplikacja to super, jesli będzie wymagało jakiegos dodatkowego zaangażowania ze strony Sony i developerow to zacznie się liczenie opłacalności, bazy użytkowników i bedzie jak z kilkoma innymi pomysłami. Jednak chętnie się dowiem, że jrstem w błędzie :)
Obrazek
Urodzić się [100%] Wykształcić się [100%] Znaleźć pracę [100%] Znaleźć kobietę [100%] Założyć rodzinę [100%] Wziąć kredyt [100%] Spłodzić dziecko [100%] Wychować dziecko [100%] Spłacić kredyt [60%] Iść na emeryturę [0%] Umrzeć [0%]
Awatar użytkownika
Kalten
Wyścigowiec
Posty: 1124
Rejestracja: 4 maja 2014, o 19:11
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Re: Playstation VR

Post autor: Kalten »

Tutaj piszą, że wszystkie gry będą działać.
Obrazek
Awatar użytkownika
LLothar
A u nas w Norwegii
Posty: 5598
Rejestracja: 4 maja 2014, o 13:40
Lokalizacja: Stavanger, Norwegia

Re: Playstation VR

Post autor: LLothar »

Optymalizacja bedzie konieczna, ale powinna byc bardzo prosta. Na pewno nie bedzie tak, ze magiczny przycisk sprawi, ze kazda gra bedzie dzialac super z VR.
Awatar użytkownika
boncek
Wielki Pan Bonzo
Posty: 3988
Rejestracja: 4 maja 2014, o 14:38

Re: Playstation VR

Post autor: boncek »

Tak jak w linku Kaltena, ma być tryb Cinema do filmów/gier nie VRowych i Netflixa. Pytanie tylko jak to będzie działało w rzeczywistości, w sensie jaka będzie jakość skoro w rozdzielczości 960x1080xoko będziemy oglądali obraz w założeniu 1920x1080p. Może się okazać, że będzie tak rozmyty, albo tak mały (mimo, że na 225" wirtualnym ekranie) że np. HUD będzie nieczytelny. Chyba, że dojdzie jakiś przeplot do tego, albo PS VR będzie sztucznie upscalować sygnał do wyższej rozdzielczości.
Obrazek
Awatar użytkownika
Halaster
Bakelitowy Samiec Alfa
Posty: 1939
Rejestracja: 4 maja 2014, o 21:04

Re: Playstation VR

Post autor: Halaster »

Upscaling nigdy nie uzupełni braków, trzeba będzie chyba po prostu zmodyfikować gui, bo 1000x1000 to nie jest jakaś bardzo niską rodzicielczosc i nie powinno to wyglądać bardzo źle gdy nie będzie udawać VR.
Awatar użytkownika
boncek
Wielki Pan Bonzo
Posty: 3988
Rejestracja: 4 maja 2014, o 14:38

Re: Playstation VR

Post autor: boncek »

Ja widzę dwa problemy:

1. 1000x1000 - może nie jest małą rozdzielczością, ale w kontekście monitora, na który patrzymy. Tutaj jest mowa o monitorze przyklejonym do głowy. ;) Bo trzeba pamiętać, że ta rozdzieloczość to nie jest jakiś punkt gdzieś, tylko całe pole widzenia (ok, nie całe, ale wypełniający pewnie z 80% pola widzenia).

2. No właśnie, czy ten tryb to będzie po prostu obraz zawieszony w przestrzeni, czy wirtualne kino.


Generalnie wszystko trzeba sprawdzić w realu i tu jest pies pogrzebany, bo znając życie nie będzie to u nas takie proste.
Obrazek
Awatar użytkownika
Sobies
Kto?
Posty: 2103
Rejestracja: 5 maja 2014, o 00:12

Re: Playstation VR

Post autor: Sobies »

W mojej skromnej ocenie ten "twór" zdechnie tak szybką śmiercią jak PS Move. Ile to pięknych zapowiedzi było związanych z 3D w TV, czy nawet wspomnianym przeze mnie Move'm. Szara rzeczywistość skoryguje te ambicje. Jeszcze nikt z Was nie napisał, że ten cały "super PSVR" NIE JEST kompletny! Doliczmy sobie kamerkę (najtańsza na allegro w miarę rozsądnej cenie to koszt około 250 zł) + kontrolery (("różdżka" - 130 zł od sztuki)choć tutaj nie jest to wymagane, ponieważ DS4 może to zastąpić). Co nie zmienia faktu, że patrząc na trailery wybitnie sugerowanym sprzętem jest Move.

Pomijając już nawet cenę - wyłączmy wewnętrzne "podniecenie" pt: wow nowy sprzęt, i zacznijmy myśleć racjonalnie. Na chwilę obecną ja osobiście jestem świadkiem takiej samej retoryki co do tego sprzętu jak przy PS Move. SETKI developerów już pracuje nad tą technologią, a sam obawiam się, że znów najwięcej czasu spędzę przy Tumble (które, ku mojemu rozbawieniu również zapowiedziano na VR).

Nie wierzę w ten sprzęt, to za wcześnie na takie bajery. Niech nie mydlą oczu graczom, że to jest nowy trend... Ta generacja jest tak fatalna, że nawet VR jej nie podniesie. Gracze chcą GIER (co za przypadek - co nie?!)
Myślałem po cichu, że tylko ja dostrzegam, iż DaeL jest największym kretynem tego forum, ale wasze posty napawają mnie wiarą w tych smutnych czasach
Awatar użytkownika
SithFrog
Król Sucharów
Posty: 15419
Rejestracja: 5 maja 2014, o 09:00

Re: Playstation VR

Post autor: SithFrog »

Sobies pisze:W mojej skromnej ocenie ten "twór" zdechnie tak szybką śmiercią jak PS Move. Ile to pięknych zapowiedzi było związanych z 3D w TV, czy nawet wspomnianym przeze mnie Move'm. Szara rzeczywistość skoryguje te ambicje. Jeszcze nikt z Was nie napisał, że ten cały "super PSVR" NIE JEST kompletny! Doliczmy sobie kamerkę (najtańsza na allegro w miarę rozsądnej cenie to koszt około 250 zł) + kontrolery (("różdżka" - 130 zł od sztuki)choć tutaj nie jest to wymagane, ponieważ DS4 może to zastąpić). Co nie zmienia faktu, że patrząc na trailery wybitnie sugerowanym sprzętem jest Move.
Ekhem...
boncek pisze:Co prawda te 399 EUR jest za sam hełm plus przystawkę, okablowanie i słuchawki douszne. Potrzebować będziemy też jeśli nie mamy Playstation Camera (249 zł na Ceneo) i pewnie przynajmniej jednego Move'a. Niby wystarczy sam dual, ale sporo dotychczasowych demek i gier na PSVR korzysta z dwóch Move'ów, zresztą nie wyobrażam sobie, żeby w zapowiedzianej, vr'owej wersji Star Wars Battlefront nie było walki z mieczem świetlnym w łapie. ;)
Ja się nie jaram. Fajnie, że coś się dzieje, nie wnikam w detale ile dpi, ile poziomo, ile pionowo. Czekam aż będę mógł to założyć i wypróbować. Albo zrobi to na mnie takie wrażenie, że kupię od ręki, albo będzie jak z technologią 3D czy Move.

Oby jednak było fajnie. W takim Gran Turismo to mogłoby być obłędne!
Obrazek
Awatar użytkownika
boncek
Wielki Pan Bonzo
Posty: 3988
Rejestracja: 4 maja 2014, o 14:38

Re: Playstation VR

Post autor: boncek »

Raczej nie umrze, za dużo pompuje się w to pieniędzy. Zresztą, słucham dużej ilości podcastów i wszyscy mówią, że to jest the next big thing in gaming, prawdziwy next-gen, rewolucja na miarę akceleratorów graficznych. Problem jest tylko taki, że musisz sam się o tym przekonać. I o ile dziennikarz growy może to zrobić na zamkniętym pokazie, na spokojnie i z pomocą ludzi Sony, tak nam już pewnie tak łatwo się to nie uda. To jest chyba największy problem dla Sony i innych firm VR. Jak to teraz sprzedać.
Obrazek
Awatar użytkownika
LLothar
A u nas w Norwegii
Posty: 5598
Rejestracja: 4 maja 2014, o 13:40
Lokalizacja: Stavanger, Norwegia

Re: Playstation VR

Post autor: LLothar »

boncek pisze:Raczej nie umrze, za dużo pompuje się w to pieniędzy.
Z TV 3D firmy rezygnuja, a kasy poszla kupa.

Najwiekszym ryzykiem dla VR jest aspekt socjalny. Odcinasz sie od otoczenia w 100%, zabawa tez jest tylko dla jednej osoby. Mama nawet nie zapyta czy chcesz kotleta na obiad ;)
Awatar użytkownika
Sobies
Kto?
Posty: 2103
Rejestracja: 5 maja 2014, o 00:12

Re: Playstation VR

Post autor: Sobies »

boncek pisze:Raczej nie umrze, za dużo pompuje się w to pieniędzy. Zresztą, słucham dużej ilości podcastów i wszyscy mówią, że to jest the next big thing in gaming, prawdziwy next-gen, rewolucja na miarę akceleratorów graficznych. Problem jest tylko taki, że musisz sam się o tym przekonać. I o ile dziennikarz growy może to zrobić na zamkniętym pokazie, na spokojnie i z pomocą ludzi Sony, tak nam już pewnie tak łatwo się to nie uda. To jest chyba największy problem dla Sony i innych firm VR. Jak to teraz sprzedać.
Dobrze - powiedzmy, że zgadzam się z Tobą w 100%. Tylko teraz DAJ mi powód do kupna tego sprzętu. Ja osobiście widzę to samo co przy premierze Move'a = popierdółki na poziomie EyePet, Tumble, coś tam z sportem. Tego nawet Battlefront nie poratuje (jeżeli faktycznie coś ekskluzywnie zrobi).

Żeby przyciągnąć graczy (którymi również jesteście - wierzę w to) potrzeba naprawdę poważnej gry. Na move'a przyznam szczerze wpadłem w spiralę podniecenia i ekscytacji, ale ten sprzęt okazał się katastrofą. PS VR nie kupi mnie dopóki nie pokaże poważnej produkcji AAA(bo napewno nie jest to Golem czy też Robinson)

ZA WCZEŚNIE.

EDIT: Tutaj przyznam po cichu rację M$, który od razu z grubej rury oznajmił: "Nie wydamy teraz nic związanego z VR, ponieważ nasz sprzęt jest ambitniejszy". Mam wrażenie, że jest to idealny ruch. Niech pierwsi się pozabijają, a potem oni wejdą z swoim "holo-cośtam". M$ taki głupi nie jest jak się okazuje.
Ostatnio zmieniony 17 marca 2016, o 17:53 przez Sobies, łącznie zmieniany 1 raz.
Myślałem po cichu, że tylko ja dostrzegam, iż DaeL jest największym kretynem tego forum, ale wasze posty napawają mnie wiarą w tych smutnych czasach
Awatar użytkownika
SithFrog
Król Sucharów
Posty: 15419
Rejestracja: 5 maja 2014, o 09:00

Re: Playstation VR

Post autor: SithFrog »

Sobies pisze:Tylko teraz DAJ mi powód do kupna tego sprzętu.
Immersja? Dla mnie różnica między Movem a VR jest kolosalna. Jedziesz nawet na padzie w takim GT7 i możesz się rozglądać? Kto Cię mija z boku, kto z tyłu? Albo te zwiastuny SW - biegasz po świecie SW i machasz mieczem świetlnym.

To już nie będzie First Person Perspective, to będzie Your Perspective. Mnie to kusi sto razy bardziej niż Move.
Obrazek
Awatar użytkownika
PIOTROSLAV
Parmezan
Posty: 3876
Rejestracja: 5 maja 2014, o 12:06

Re: Playstation VR

Post autor: PIOTROSLAV »

SithFrog pisze:
To już nie będzie First Person Perspective, to będzie Your Perspective.
To się nazywa POV
"Po co się kłócić z drugim człowiekiem, skoro można go zabić?"

Zarejestrowany: 8/10/2001
Awatar użytkownika
SithFrog
Król Sucharów
Posty: 15419
Rejestracja: 5 maja 2014, o 09:00

Re: Playstation VR

Post autor: SithFrog »

PIOTROSLAV pisze:To się nazywa POV
Pierwsze słyszę :>
Obrazek
Awatar użytkownika
DaeL
TR-8R
Posty: 4194
Rejestracja: 4 maja 2014, o 20:37
Lokalizacja: media polskojęzyczne

Re: Playstation VR

Post autor: DaeL »

Myślę, że różne symulatory i pseudosymulatory przeżyją renesans. Sam hełm nie zapewni immersji w grach FPS (zawsze będzie dysonans podczas poruszania się), ale do udawania kokpitu mecha albo statku kosmicznego jest wprost idealny.
CD-Action, RETRO i cdaction.pl
Awatar użytkownika
boncek
Wielki Pan Bonzo
Posty: 3988
Rejestracja: 4 maja 2014, o 14:38

Playstation VR

Post autor: boncek »

U mnie na razie jeden problem z głowy:
move.jpg
move.jpg (259.92 KiB) Przejrzano 10400 razy
Jeden jest mój, drugi kupiłem dziś w lombardzie za 5 dyszek. Całe szczęście, że nie sprzedałem move'a, bo za ten zestaw:
http://www.ultima.pl/ct/playstation-4/s ... ation-move

Jak widać trzeba zapłacić prawie 400 zł. Czterysta złotych! Już nie pamiętam dokładnie, ale swego czasu zestawy 2xmove+PSeye+Sports Champions kosztował chyba mniej niż 300 zł. :/
O proszę, ciągle można dorwać nowe:
http://allegro.pl/2x-move-kontroler-eye ... 66621.html
Jak dla mnie to przegięcie i to spore.
Do pełni szczęścia pozostaje jeszcze kamerka, ale tą kupię już razem z VRem, bo ponoć nowa wersja jest lepsza (zwłaszcza jeśli chodzi o możliwości jej ustawienia).

Mam nadzieję, że VR faktycznie będzie 13, nawet upewniałem się dziś dzwoniąc na infolinię Media Marktu. Nawet wziąłem sobie wolny piątek. :P
Obrazek
Awatar użytkownika
SithFrog
Król Sucharów
Posty: 15419
Rejestracja: 5 maja 2014, o 09:00

Re: Playstation VR

Post autor: SithFrog »

400 stówy za dwie pałki. Przegięcie. Teraz to ja żałuję, że sprzedałem Move'a...
Obrazek
Awatar użytkownika
boncek
Wielki Pan Bonzo
Posty: 3988
Rejestracja: 4 maja 2014, o 14:38

Re: Playstation VR

Post autor: boncek »

Żeby być fair, to w USA ten zestaw kosztuje 99$, a w 2010 dolar kosztował 2,8 złotego, teraz 3,9 prawie. Move wbrew pozorom jest dość mocno naszpikowany technologią. Ale to ciągle jest ta sama technologia, nawet USB jest mini, a nie micro.
Obrazek
Awatar użytkownika
LLothar
A u nas w Norwegii
Posty: 5598
Rejestracja: 4 maja 2014, o 13:40
Lokalizacja: Stavanger, Norwegia

Re: Playstation VR

Post autor: LLothar »

99 USD to po dzisiejszym kursie 380zł. Po dodaniu VATu wychodzi 467zł. Tak wiec 400zł to tanio ;)
Awatar użytkownika
boncek
Wielki Pan Bonzo
Posty: 3988
Rejestracja: 4 maja 2014, o 14:38

Re: Playstation VR

Post autor: boncek »

The point is?
Obrazek
Awatar użytkownika
boncek
Wielki Pan Bonzo
Posty: 3988
Rejestracja: 4 maja 2014, o 14:38

Re: Playstation VR

Post autor: boncek »

Jako, że do dzisiaj nie dostałem info gdzie wpłacić zaliczkę (350 zł, ponoć obowiązkowe do realizacji) pojechałem do Media w sprawie preorderu. Najpierw odbijano mnie od działu do działu (bez kitu, chyba z pół godziny łaziłem od jednego stoiska do drugiego), a jak już okazało się, że sprawę ma wyjaśnić "pani od internetu" to ta.. nie wiedziała ocb. :D Po jej kilku telefonach dowiedziała się, że choć niby mam złożony preorder to gdzieś on "nie zaskoczył". Na szczęście po mojej interwencji już niby wszystko jest OK i jutro ma na mnie VR czekać. Chciałem też kamerkę zarezerwować, ale się nie dało (choć mają już ją (i VR oczywiście też) na stanie). Mam nadzieję, że nie okaże się, że już wszystkie wykupią o tej 18 i zostanę z bezużytecznym hełmem. :D
Obrazek
Awatar użytkownika
boncek
Wielki Pan Bonzo
Posty: 3988
Rejestracja: 4 maja 2014, o 14:38

Re: Playstation VR

Post autor: boncek »

A teraz do domu. Wszystkie dema już pościągane czekają.:p

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
SithFrog
Król Sucharów
Posty: 15419
Rejestracja: 5 maja 2014, o 09:00

Re: Playstation VR

Post autor: SithFrog »

Tylko wróć do nas kurde ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
LLothar
A u nas w Norwegii
Posty: 5598
Rejestracja: 4 maja 2014, o 13:40
Lokalizacja: Stavanger, Norwegia

Re: Playstation VR

Post autor: LLothar »

Wróci, na PS VR chyba jeszcze nie ma porno.
Awatar użytkownika
Sobies
Kto?
Posty: 2103
Rejestracja: 5 maja 2014, o 00:12

Re: Playstation VR

Post autor: Sobies »

Wszędzie czytam pozytywne reakcje na VR. Jest ciekawie.

Mną pozamiatał news o którym nie wiedziałem... Na VR można odpalić coś ala tryb kinowy i grać w każdą z gier siedząc w sali kinowej na kilkuset calach. Jak sobie pomyślę grę w takiego Bloodborne'a/Dark Souls/ czy nawet jakiś FPS to aż mam ciarki :D


Obrazek
Myślałem po cichu, że tylko ja dostrzegam, iż DaeL jest największym kretynem tego forum, ale wasze posty napawają mnie wiarą w tych smutnych czasach
Awatar użytkownika
PIOTROSLAV
Parmezan
Posty: 3876
Rejestracja: 5 maja 2014, o 12:06

Re: Playstation VR

Post autor: PIOTROSLAV »

Wat? Ja dobrze rozumiem, że chodzi o wyświetlenie gry w mniejszym ekranie? Tzn. Tak jakbyś chciał na kompie ustawić sobie tło pulpitu jako salę kinową i grać w oknie?
"Po co się kłócić z drugim człowiekiem, skoro można go zabić?"

Zarejestrowany: 8/10/2001
Awatar użytkownika
SithFrog
Król Sucharów
Posty: 15419
Rejestracja: 5 maja 2014, o 09:00

Re: Playstation VR

Post autor: SithFrog »

PIOTROSLAV pisze:Wat? Ja dobrze rozumiem, że chodzi o wyświetlenie gry w mniejszym ekranie? Tzn. Tak jakbyś chciał na kompie ustawić sobie tło pulpitu jako salę kinową i grać w oknie?
Tak, zakładasz VR i nagle siedzisz w kinie, a na kinowym ekranie gra. Trochę z dupy :D

Z drugiej strony - kupujesz PS4 i VR, TV niepotrzebny ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
LLothar
A u nas w Norwegii
Posty: 5598
Rejestracja: 4 maja 2014, o 13:40
Lokalizacja: Stavanger, Norwegia

Re: Playstation VR

Post autor: LLothar »

Nie chce nic mówić, ale Boncek się jeszcze nie odezwał :P.
Awatar użytkownika
boncek
Wielki Pan Bonzo
Posty: 3988
Rejestracja: 4 maja 2014, o 14:38

Re: Playstation VR

Post autor: boncek »

SithFrog pisze:
PIOTROSLAV pisze:Wat? Ja dobrze rozumiem, że chodzi o wyświetlenie gry w mniejszym ekranie? Tzn. Tak jakbyś chciał na kompie ustawić sobie tło pulpitu jako salę kinową i grać w oknie?
Tak, zakładasz VR i nagle siedzisz w kinie, a na kinowym ekranie gra. Trochę z dupy :D

Z drugiej strony - kupujesz PS4 i VR, TV niepotrzebny ;)
No nie do końca. Fizycznie (oczywiście biorąc poprawkę na to, że mówimy o rzeczywistości wirtualnej) ekran jest ogromny, gdzieś taki jak iMax. Natomiast faktem jest, że jest on w przestrzeni, która jest zbudowana w rozdzielczości 1080p. Tak na oko wygląda to podobnie do grania na ekranie 1024x576 (miałem taką plazmę w poprzednim mieszkaniu).


Co do samego VR. Hmm.. Zastanawiałem się jak to najprościej opisać i chyba najtrafniejsze będzie porównanie bycia w górach (VR), a oglądania tego samego miejsca na zdjęciu (granie na TV). Jak pierwszy raz odpaliłem Ocean Descent to mało się nie posikałem z wrażenia. :D
phpBB [video]

Wrażenie bycia tam, w tej klatce jest niesamowite! Możesz kucnąć, możesz się wychylić, spojrzeć w górę, w dół. Co chwila chciałem coś naciskać i byłem zdziwiony, że nie widzę mojej ręki. :D (swoją drogą, grając w Driveclub VR próbowałem powąchać kierownicę ;P)
Poczucie skali wszystkiego to druga rzecz - gigantyczne płaszczki, poczucie głębi oceanu - miazga!

Posłużę się innym przykładem:
phpBB [video]

Widzicie kokpit? Taki zwykły kokpicik, prawda? W rzeczywistości on jest OGROMNY. Bez kitu, byłem w szoku jak pierwszy raz w nim usiadłem. :D Wcześniej oglądałem sporo filmików i w ogóle nie zdawałem sobie z tego sprawy.

Tak samo np. Batmobil w Batman VR - można go sobie oglądać z każdej strony i to jest prawdziwy potwór. Śmiesznie też wygląda Alfred stojący przed tobą. Albo Robin, bo w batcave jest taka przeglądarka modeli postaci. A jeszcze lepiej jak weźmiesz taki tablecik, który leży obok i ten Robin pojawia się na nim skali 1/7. W twoich rękach. W pełni zanimowany, ruszający się. Możesz go sobie obracać, przybliżać do twarzy. Brzmi śmiesznie i niepozornie, wiem, ale masz właśnie małego człowieczka w ręku. I to jest taki mindfuck, że wczoraj chyba z 10 minut tak mu się przyglądałem. MIND FUKCIN' BOGGLING! :D

Inna rzecz, która mnie rozwaliła to Allumette:
phpBB [video]


To nie jest gra tylko w zasadzie taka animacja poklatkowa, ale w pełnym 3D. W trakcie ogladania mamy pełną swobodę ruchu (oczywiście w granicach widzianych przez PS Camerę). Jest na przykład taka scena w tym statku. Widzimy go w przekroju, tak jak tutaj:
phpBB [video]

tam się odgrywa scenka i możemy normalnie włożyć głowę do tego statku i zobaczyć co się dzieje w środku. NIESAMOWITE uczucie. Chcę takie Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure! :D

No i jest oczywiście Job Simulator:
phpBB [video]


IMHO must have. Od razu kupiłem po ograniu dema. :D Wrażenie bycia tam, w tym świecie jest mega intensywne. Trudno opisać to co się czuje grając w vrze na kompie we flappy bot. :D
phpBB [video]


W ogóle najśmieszniejsze jest to, że pozornie najbardziej zwykłe czynności robią najwięcej funu w vrze. :D

Uff.. Sry, że tak chaotycznie, ale dużo wrażeń. :D Trudno naprawdę opisać to co człowiek czuje, bo trzeba samemu się przekonać z czym to się je. Pierwsze wrażenie jest niesamowite, po prostu WOW, nawet jeśli są techniczne niedociągnięcia (rozdzielczość, tracking itd.). Choć co do rozdzielczości to nie jest ona taka zła, myślałem, że będzie gorzej szczerze mówiąc. Trochę to też zależy od gry, bo niektóre mają ewidentnie niższą rozdzielczość (Driveclub VR np.), a taki np. Job Simulator wygląda zajebiście. Aha, nie ma praktycznie screen door effect, natomiast jest taki lekki hmm.. szum?, charakterystyczny dla oledów. Coś jakby na całym ekranie była taka delikatna tekstura. Ale widać to tylko przy szarościach i w ciemnych miejscach. Brzydko też wyglądają czerwienie, tzn. ewidentnie jest jakaś kompresja użyta przy streamingu obrazu, bo na krawędziach są mocne artefakty. Jak ktoś grał na Gamepadzie Wii U to będzie wiedział ocb. Nie jest to problem, bo czerwień musi być mega intensywna, żeby to w ogóle zauważyć, ale np. grałem dzisiaj w Transformers w Cinema Mode i efekt był mocno widoczny na Optimusie Prime.

Poza tym napiszę raz jeszcze - WOW, WOW, WOW. :D Nie mogę się doczekać, aż w końcu VR ruszy pełną parą. W ogóle myślę, że tutaj będziemy mieć wielki zalew point and clicków, bo jest na to mega potencjał. Można się o tym samemu przekonać ogrywając demo Wayward Sky.

Swoją drogą zabawne jest jak masz widok na grę z lotu ptaka i wszystko jest takie maleńkie. Zupełnie jakbyś patrzył na pionki na stole. Perspektywa jednak zmienia wszystko.
Obrazek
Awatar użytkownika
boncek
Wielki Pan Bonzo
Posty: 3988
Rejestracja: 4 maja 2014, o 14:38

Re: Playstation VR

Post autor: boncek »

Aaa, ciekawa rzecz jeszcze - jak macie okulary to musicie je mieć na nosie, bo po prostu wszystko jest nieostre. Na maksa mnie to zdziwiło, bo przecież mam minusy, a ekran jest w zasadzie kilka centymetrów od oczu. Szkoda, że nie można jakoś wyregulować dioptrii.

edit:
The focal distance of the images presented by PS VR is at a distance of about 6 – 10 feet, so if you require glasses while driving or seeing your TV, you will most likely need to wear your glasses to see PS VR images clearly.
Obrazek
Awatar użytkownika
boncek
Wielki Pan Bonzo
Posty: 3988
Rejestracja: 4 maja 2014, o 14:38

Re: Playstation VR

Post autor: boncek »

Kilka fotek z rozpakowywania:
https://goo.gl/photos/VpvJzGW7icS6MjtQ9
Obrazek
Awatar użytkownika
Sobies
Kto?
Posty: 2103
Rejestracja: 5 maja 2014, o 00:12

Re: Playstation VR

Post autor: Sobies »

To co Boncek napisał odnośnie trybu kinowego w grach potwierdzają inne opisy na forach. Czyli dziękuję :)
Myślałem po cichu, że tylko ja dostrzegam, iż DaeL jest największym kretynem tego forum, ale wasze posty napawają mnie wiarą w tych smutnych czasach
Awatar użytkownika
boncek
Wielki Pan Bonzo
Posty: 3988
Rejestracja: 4 maja 2014, o 14:38

Re: Playstation VR

Post autor: boncek »

Z tym trybem kinowym Sony będzie imho miało problem PRowy, bo chociażby przykład naszego Sobiesia pokazuje, że ludzie nie do końca kumają ocb i oczekują, że z pół litrowej butelki naleją dwa litry soku. Zresztą fakt, że Sony bardzo sporadycznie wypowiadało się o CM pokazuje, że pewnie doskonale zdają sobie sprawę z problemu.

Z innej beczki, pograłem dzisiaj w RIGS i miałem spore problemy z bebechami. :P Nie żebym rzygał czy coś, ale raz, że na tych mechach siedzi się bardzo wysoko (mam lekki lęk wysokości), a dwa że skacze jeszcze wyżej. A żeby ustrzelić "gola" trzeba wskoczyć do takich jakby dziur. Po pierwszej próbie było baardzo niesympatycznie. :P

Druga sprawa to Playroom VR, taki odpowiednik Playroom zwykłego tylko w Vrze. Można grać z innymi ludźmi itd. Ale nie o tym miałem. Jedna z gier to taka prosta platformówka (jedyna, w którą można grać samemu, więc innych nie sprawdziłem :P) -
phpBB [video]


Niby nic, ale w VRze to robi mega wrażenie. Jesteś w tym świecie, jak taki jakiś gigant i kontrolujesz robocika. Chcę takiego Mariana. :D
Chociaż faktem jest, że jak zaczyna się ruszać plansza, albo spojrzałem w przepaść, to trochę mnie ścisnęło w żołądku. :P
Obrazek
Awatar użytkownika
Kalten
Wyścigowiec
Posty: 1124
Rejestracja: 4 maja 2014, o 19:11
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Re: Playstation VR

Post autor: Kalten »

Jadę jutro na WGW i zastanawiam się czy zakładać ten hełm bo ja do rzygania to jestem pierwszy :/
Obrazek
Awatar użytkownika
Sobies
Kto?
Posty: 2103
Rejestracja: 5 maja 2014, o 00:12

Re: Playstation VR

Post autor: Sobies »

boncek pisze:Z tym trybem kinowym Sony będzie imho miało problem PRowy, bo chociażby przykład naszego Sobiesia pokazuje, że ludzie nie do końca kumają ocb i oczekują, że z pół litrowej butelki naleją dwa litry soku.
Ja przyznam, że dopiero 3 dni temu zacząłem z czystej ciekawości czytać o tym VR i jak na jednym z for przeczytałem, że dzięki temu zagram na ogromnym ekranie to mnie zaintrygowało. Jednak moja ekscytacja szybko została sprowadzona do parteru więc już mój hype spadł do "0". :)
Myślałem po cichu, że tylko ja dostrzegam, iż DaeL jest największym kretynem tego forum, ale wasze posty napawają mnie wiarą w tych smutnych czasach
Awatar użytkownika
boncek
Wielki Pan Bonzo
Posty: 3988
Rejestracja: 4 maja 2014, o 14:38

Re: Playstation VR

Post autor: boncek »

Dobry post Altano w grupie Beyond na FB:
BEYOND! So, PSVR has been out in the wild for a few days and I wanted to give you guys my thoughts about it as well as hear yours now that the dust is settled a bit. Here are a few random musings I've had while digging in to this thing for the past three days. I'd love to hear your thoughts, cool (or bad) experiences you've had so far, must-see or play experiences or cool tips and tricks you might have. Here we go!
Warning: long read ahead! Get comfy!
- I'll come right out and say it: having a comfy, dedicated VR headset in my apartment instead of at an arcade, convention center show floor or even IGN office has been an absolutely surreal experience. Like the first time I owned an iPad or a laptop, VR is some futuristic sci-fi shit that I only ever dreamed of understanding when it popped up as a possibility in decades of movies and TV shows about the future. Like my first iPad, a few years from now we'll look back and laugh at how slow, heavy, clunky and limited it is in retrospect, but right now PSVR is a tremendously impressive piece of kit and a monumental step for the PlayStation brand and Sony in general.

- No other console manufacturer is even close to providing this kind of experience right now and Sony's family of first and third party relations has me stupidly excited for the potential here.

- I genuinely put my first night at home with PSVR up there with the first time I went from NES to 16 bit games, the first time I heard CD quality audio in a PS1 game, the first time I controlled Mario in 3D in Super Mario 64, the first time I went Wii Bowling and the first time I played a game on an HDTV. It's that "new" feeling I've been looking for in games in the last few years. Not that I've had a problem with where the industry is going, but the PS3 and PS4 felt iterative and like "safe" steps forward. PSVR feels like a bold leap.

- I've had a pretty consistent grin or look of awe or fear on my fear as I shuffle through the different experiences available at launch. A genuine, real range of emotion and it's been almost entirely positive.

- The PSVR headset is incredibly well built and very easy to configure within seconds to your desired viewing distance and comfort levels. I'm tried every other VR headset and this one is by far the easiest to "get in" immediately with minimal blurring or discomfort.

- There is no "Super Mario 64" in this launch lineup but there are at least a dozen "Pilotwings." Think of an album that has 12 really cool songs but no chart-topping, take the world by storm lead singles.

- That said, Rez, Super HyperCube, Wayward Sky, Bound, Battle Zone, Batman VR and PlayStation Worlds are seriously fun as fuck, and very much different, varied experiences from one another. PS Worlds and the PSVR demo disc (Sony made a demo disc in 2016!!) have some awesome demos and experiences on them to give you an understanding of what this thing can do and give you a great demo to pass to friends when they come over to see what it's all about.

- My wife hates sharks. HATES them. I personally don't think they're that much of an issue because 99% of our marriage has been spent on land but she totally hates them. She also barely plays 3D or first person games. She's just not in to them. I got her to try the shark cage experience in PSVR Worlds' "Ocean Descent" last night and she was laughing and gawking at the sea life in awe and then shrieking and giggling in horror moments later when the shark starts attacking the cage. She loved it. Then she played Super HyperCube for an hour and wouldn't let me get my PSVR back until she was done. This thing has "Wii Remote" style casual appeal and potential for non-gamers and lapsed gamers. The barrier for entry is higher and more expensive but there's a ton of potential here for people outside of the hardcore gaming sect.

- Speaking of which, most of the experiences on PSVR right now or short and succinct, but many of them are also budget priced. Games like Eve Valkyrie and Drive Club are meatier but I'm actually totally cool with developers taking smaller ideas and making short and sweet, budget priced games out of them. Many games (and films, while we're at it) are too long and bloated these days and while I never want to see the long-form video game go away, I do want to see more short experiences like we're seeing on PSVR. Instead of waiting 5 years for a new Last of Us or Uncharted game, I want a 30 minute long Last of Us PSVR story or a PSVR Uncharted car chase mission. Stuff like Batman VR is exactly what I'm talking about and I can't wait to see more of it. I think it really frees up developers to make short companion pieces to their longer retail games in the same way Pixar puts a short film before their theatrical length animated movies.

- Image quality for PSVR in general is better than I expected it to be and worse than any of us are used to seeing in modern video games. Like the Wii or Wii U, it works best when the game in question has great art direction (Wayward Sky) or is hyper stylish (Rez, Bound) rather than going for true realism (London Heist, RE7) but I've been able to enjoy all of it regardless. It feels like playing an HD game on an SD TV if the SDTV was the size of an IMAX screen that wrapped all around you. This is gen 1 tech and it will get better, but don't expect Uncharted 4 graphics on this version of PSVR any time soon, if ever.

- Cinema Mode has similar image quality but it feels like having a movie theater sized TV in your apartment. I watched a South Park episode on Hulu last night using PSVR and the PSVR Hulu app's different "theme" settings. In one of them, the giant screen was on a beach and I was on a beach chair watching a gigantic South Park episode. In another, I was in a movie theater. Pretty cool stuff. Nothing mindblowing but I like where this is going. If I can watch Star Wars on a projection screen in Luke's House on Tatooine or Empire in the Millenium Falcon in a few years, I'll be really fucking happy. Having custom PSVR theater themes for new movie releases could be awesome. I hope studios are working on that.

- I'd be disingenuous to ignore my fears and worries about the social and anti-social ramifications that something like PSVR could have. Wearing a PSVR with the included surround sound headphones is like being in a deprivation tank. I lost track of time and was almost late for work yesterday morning because I didn't realize how long I was in there. The night before my wife fell asleep next to me while I was playing PSVR and 20 minutes later I reached over to feel if she was still there and she wasn't, but I just assumed she was fine somewhere without taking off the headset. That's... a really fucking weird human response to have? Respect your time inside a VR headset and don't lose track of the world around you. Life is beautiful and the world and the people in it are wonderful and awesome so make sure you don't lose track of that. This is ultimately a really cool toy that lets you visit distant worlds in your eyes and mind, but don't forget to come back home at the end of your trip.
So there it is. Plenty more to talk about and I'll be speaking in great lengths on Beyond and other IGN shows for months, if not years to come about my thoughts on PlayStation's bold new peripheral and direction, so thanks for reading and listening. This is a really cool time to be alive, even if this is just the first step in this potential new way to interact with video games.
Thanks for reading all this and please be sure to let me know how your first few days with PSVR have been. I'm happy to answer any questions or concerns as well.
Let's talk PSVR! Beyond!
Zgadzam się w zasadzie ze wszystkim, choć np. nie wiedziałem, że apki do filmów dają dodatkowe opcje w Cinema Mode. Ale u nas chyba nic na razie tak nie działa, a Hulu nie ma afair, więc nawet nei mam jak sprawdzić.

Co do tego, że jest to wyraźny przeskok zgadzam się w zupełności. To jest to uczucie jakie mi towarzyszyło, kiedy grałem pierwszy raz w Quake'a, albo jak odpaliłem pierwszy raz Amigę.
Obrazek
Awatar użytkownika
Olsen
biały
Posty: 92
Rejestracja: 8 maja 2014, o 20:25

Re: Playstation VR

Post autor: Olsen »

Boncek też kupiłem na premierę więc jak chcesz jakąś ustawkę w RIGS albo EVE to dawaj znać ;)
Awatar użytkownika
boncek
Wielki Pan Bonzo
Posty: 3988
Rejestracja: 4 maja 2014, o 14:38

Re: Playstation VR

Post autor: boncek »

Dzięki, ale akurat obie te gry kompletnie mnie nie interesują. ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
SithFrog
Król Sucharów
Posty: 15419
Rejestracja: 5 maja 2014, o 09:00

Re: Playstation VR

Post autor: SithFrog »

Idąc dziś do boncka na test VR wiedziałem, że to fajna sprawa bazując na ogólnym hajpie i zdaniu z pierwszej ręki w postach powyżej.

Nie wiedziałem natomiast, że wszelkie nastawianie się i oczekiwania po prostu wyskakują za okno w momencie odpalenia sprzętu. Napisałbym wam tu małą rozprawkę dlaczego to jest zajebiste, ale nie jestem w stanie. Nie ma słów, które opiszą to co się czuje jak widzi się pierwsze prawdziwe virtual reality mając to coś na łbie. Nie da się tego porównać z niczym, co do tej pory było do obejrzenia, do zagrania. Miazga. A to wszystko... zanim w ogóle odpaliliśmy coś grywalnego. Serio. W tym podwodnym świecie mógłbym siedzieć godzinę bez tykania pada czy Move'a. Hipnotyzuje, wciąga, nie chce wypuścić.

Potem były:
-symulator statku kosmicznego - jak Disney odwali jakiś X-W: Alliance 2 czy Tie Fighter 2 to ludzie będą tracić pracę, partnerów itp.
- Battlezone VR - Ktoś do ciebie strzela z prawej? Obrót głowy i wiesz co jest grane, szok!
- Drivecluba - tu grafika słaba i błędnik dostaje po dupie, ścisk w żołądku i dziwne uczucie lekkich zawrotów głowy już na trzecim okrążeniu krótkiego wyścigu
- Batman VR - po prostu przebrałem się w Batmana, zagrałem na pianinie, strzeliłem z pistoletu z hakiem i poczułem się najbardziej super-bohatersko w moim krótkim życiu :D

Podsumowując - to nie gadżet, to pełnoprawna kolejna generacja gier, to rewolucja, to początek czegoś, co wszystko zmieni i już z nami zostanie. Przełomowy czas dla graczy.

Wielkie dzięki bonc za pokazanie tego wszystkiego (chodzi o VR forumowe zboki). Nie wiem jak ja dzisiaj zasnę :D
Obrazek
ODPOWIEDZ