Strona 1 z 3
XCOM 2
: 26 lipca 2015, o 00:36
autor: Matthias[Wlkp]
Hajpuję na maksa, że aż zakładam wątek
Podoba mi się to, co widzę. Nie poszli w udziwnianie walką pod wodą, czy przeprowadzką na Marsa.
Mamy babeczkę z maczetą (ciekawe, że ma meksykańską flagę na plecach
), babeczkę-węża, gościa z pet-dronem, mechy, walkę w mieście, zasadzki - chyba w dobrą stronę to idzie.
No i zajebisty preored na Amazonie...
http://www.amazon.com/XCOM-2-PC/dp/B00YHZEILQ
Re: XCOM 2
: 27 lipca 2015, o 13:57
autor: Counterman
Z tego co widziałem powtarza się jeden element, który mnie zawsze trochę wnerwiał - co chwilę pojawiają się nowi przeciwnicy z niczego się nie zapowiadających części mapy. Zawsze mnie to denerwowało w tego typu seriach.
Re: XCOM 2
: 27 lipca 2015, o 16:41
autor: PIOTROSLAV
Ja jestem świeżo po skończeniu pierwszej części (w połowie gry przestawilem poziom trudności na normalny). Bardzo chętnie zagram w kolejną część. Zastanawiam się, czy odpalić oryginalne ufo, bo jak słyszę wszystkie opowieści o łzach graczy, o tym, że się ginie jeszcze przed wyjściem z transportowca to mi się odechciewa.
All in all najtrudniejsze dla mnie były walki z czarnymi robotami.
Re: XCOM 2
: 27 lipca 2015, o 17:08
autor: Matthias[Wlkp]
Mnie zniechęca do oryginalnego UFO to, jak się gra skaluje z czasem. W pewnym momencie bierzesz na Avengera 24 ludzi - porównaj sobie, ile czasu zajmowała Ci jedna tura w XCOM z 6 żołnierzami, a potem pomnóż odpowiednio... Do tego mega-OP zdolności psioniczne (pod koniec, jeśli dobrze pamiętam, wysyłało się jednego gościa na zwiad, a reszta siedziała w samolocie i robiła mind-control wszystkim wrogom).
Gierka była na prawdę fajna, ale nie bez wad i bardzo czasochłonna.
Re: XCOM 2
: 21 sierpnia 2015, o 15:47
autor: Matthias[Wlkp]
Gameplay!!!!
hype....hype....hype....hype....hype....hype....hype....hype....hype....hype....hype....hype....hype....hype....hype....hype....hype....hype....hype....hype....hype....hype....hype....hype....hype....hype...................hype?
Re: XCOM 2
: 21 sierpnia 2015, o 16:29
autor: zodi
6:45 - mogliby wykombinować jakieś bardziej polsko-brzmiące nazwisko
Re: XCOM 2
: 30 sierpnia 2015, o 05:23
autor: Matthias[Wlkp]
Re: XCOM 2
: 30 sierpnia 2015, o 19:31
autor: Counterman
Dobra, lepiej żeby wydali później niż w takim stanie zabugowania jak jedynkę.
Re: XCOM 2
: 30 sierpnia 2015, o 21:07
autor: Matthias[Wlkp]
Co prawda, to prawda...
Re: XCOM 2
: 11 września 2015, o 03:53
autor: Matthias[Wlkp]
No to jest już w przedsprzedaży na Steamie... Za $80 CAD???? Chyba ich trochę pogięło...Wiesiek 3 był za $60. Ja rozumiem, że różnica w kursie i te sprawy, ale jakoś w drugą stronę to nigdy nie działa
.
No nic, będzie trzeba poczekać...
Re: XCOM 2
: 11 września 2015, o 09:54
autor: Counterman
Ja w ogóle jestem sceptyczny. Ta jedynka bardzo mnie zniesmaczyła, odbugowali ją ile po premierze - 8 miesięcy? To na steamie za 50% już wtedy można będzie kupić.
Re: XCOM 2
: 11 września 2015, o 13:51
autor: Piccolo
Plus dodatek, podobno naprawdę podnosi jakość rozgrywki.
Re: XCOM 2
: 11 września 2015, o 13:57
autor: Matthias[Wlkp]
Jak dla mnie, dodatek nie był szczególnie konieczny - grało się super tak, jak było wcześniej. Podstawkę przeszedłem 3-4 razy, a z dodatkiem raz...
Re: XCOM 2
: 11 września 2015, o 22:43
autor: Dragon_Warrior
powiedzcie Panowie komuś zacofanemu kto dopiero pierwsze (nowe) XCOM chce zaczynać - Enemy Within to jest oddzielna kampania czy ta sama kampania ale wzbogacona o nowe motywy/jednostki? Bo gra mi daje wybór co chcę odpalać i właściwie nie wiem czy zaczynanie od EW ma sens?
Re: XCOM 2
: 11 września 2015, o 22:53
autor: Matthias[Wlkp]
Możesz spokojnie zaczynać od EW. Ta sama kampania, tylko ma więcej "dodatków".
Re: XCOM 2
: 11 września 2015, o 23:36
autor: Dragon_Warrior
ok - dzięki - o to właśnie pytałem
Re: XCOM 2
: 12 września 2015, o 20:44
autor: Dragon_Warrior
ok jako że 2 lata po premierze zabieram się za grę to jak każdy prawdziwy gimnazjalista zrobiłem do tego wydarzenie na FB dające możliwość przeżycia fikcyjnej śmierci w grze komputerowej
https://www.facebook.com/events/1643476722530692/
Re: XCOM 2
: 13 września 2015, o 00:01
autor: Razorblade
Re: XCOM 2
: 15 września 2015, o 02:34
autor: Matthias[Wlkp]
Nazwijcie mnie świrem, ale jednak zakupiłem sobie pełnego pierwszego XCOM-a na PC, mimo że mam wersję na X360 (podstawka) i PS3 (Commander Edition, czyli standalone dodatek). Głównie dlatego, że ostatnio w ogóle nie chce mi się konsoli odpalać i w ogóle ta gra na konsoli działała wolno - tekstury się długo ładowały (czasami leciał Avenger bez tekstur tak długo, że ekipa zdążyła wyskoczyć, zanim te się pokazały), do tego brak możliwości korzystania z modów oraz korumpujące się Ironmany.
W ogóle to wersja na X360 chodzi dużo lepiej, ale to może być też kwestia tego, że to podstawka.
Różnica jest KOLOSALNA. Przeskok z 720@30 na 1080@60 po prostu MIAŻDŻY. Do tego żadnych zacięć i kilkukrotnie krótszy czas ładowania poziomów. WOW, aż chce się grać...
Re: XCOM 2
: 15 września 2015, o 09:10
autor: PIOTROSLAV
Ja pod wpływem akcji DW zacząłem wczoraj grać w ajronmana na normalu i muszę powiedzieć, że póki co to jest superfajnie. W miarę szybko postawiłem sobie budynek do mechów a gra od razu pobiła poprzeczkę. I nawet przeszkadza mi jak ktoś zginie z drużyny...
Re: XCOM 2
: 15 września 2015, o 21:10
autor: Dragon_Warrior
przez to opisywanie to połowę wolniej mi gry ubywa swoją droga - ja jeszcze cyborga żadnego nie mam bo mi fabularnie nie podpasował
Re: XCOM 2
: 15 września 2015, o 21:29
autor: Matthias[Wlkp]
Jakoś wolę inwestować w bioniczne upgrade'y. Po co ucinać zdrowe kończyny, żeby włożyć kogoś w mecha... Już lepiej budować te śmieszne łaziki, za którym ktoś może się schować.
Re: XCOM 2
: 16 września 2015, o 00:55
autor: Dragon_Warrior
a ten tego jak można "reputajce" wśród państ członkowskich ratować bo RPA mi się już odlączyło z 3 kolejne państwa maja po 5 kresek i w sumie nic z tym nie mogę robić... ;/
Re: XCOM 2
: 16 września 2015, o 01:45
autor: Matthias[Wlkp]
Satelity wysyłać i robić misje. Są też specjalne misje które znacząco obniżają panikę
Re: XCOM 2
: 16 września 2015, o 08:41
autor: Razorblade
Nie pomoge bo zglosilem sie na pobor i to jeszcze przed Zaba i dupa. Nie ma mnie. Foch!
Tak jak Matti - pilnowac krajow z danego kontynentu przy wybieraniu misji uprowadzen, satelity oraz "special events". I chyba jak ucieknie 5(4?) panstw to game over.
Re: XCOM 2
: 16 września 2015, o 09:06
autor: Dragon_Warrior
Nie pomoge bo zglosilem sie na pobor i to jeszcze przed Zaba i dupa.
No i przynajmniej jeszcze żyjesz
I chyba jak ucieknie 5(4?) panstw to game over.
fuck... tylko z jakiegoś tam powodu nie chciało mi trzeciego satelity wysłać - nie pamiętam już.
Re: XCOM 2
: 16 września 2015, o 10:48
autor: Razorblade
A wybudowales nowe pokje kontroli satelit i nowe satelity?
Re: XCOM 2
: 16 września 2015, o 12:43
autor: PIOTROSLAV
Dragon_Warrior pisze: I chyba jak ucieknie 5(4?) panstw to game over.
Konkretnie, to jak dwa regiony się wycofaja, to projekt XCOM zostaje rozwiazany.
Ale w sumie polecam zrobienie sobie mecha do h2h. w zasadzie w poczatkowych fazach gry kazdy przeciwnik jest dla nich na 1 walnięcie i maja dodatkowe hp, wiec nawet dwa ciosy od chrysalidów moga wystać
Re: XCOM 2
: 19 września 2015, o 09:22
autor: PIOTROSLAV
Dziś mam ślub, ale zagrałem sobie jedną misję w xcoma... Akurat padło na namierzenie statku z autopsjami. Pierwszy raz się wycofałem. Wyskoczyło mi 6mutonow i sectoid commander z obstawą. Strat 1, reszta ciężko ranna
Re: XCOM 2
: 19 września 2015, o 10:42
autor: Zolt
no to najlepszego na nowej drodze życia!
Re: XCOM 2
: 19 września 2015, o 10:57
autor: Voo
Gratki Piotro! Ostatnio widziałem na siłowni gościa, ktory nagle się zerwał i pobiegł do szatni. Na pytanie, gdzie mu się tak spieszy odparł, że za dwie godziny ma swój ślub. Co pasja to pasją
Re: XCOM 2
: 19 września 2015, o 16:55
autor: Matthias[Wlkp]
Uważaj Piotro! To mógł być znak! Sectoid Commander zazwyczaj oznacza teściową!
Re: XCOM 2
: 21 września 2015, o 08:36
autor: PIOTROSLAV
wow... xcom chodzi ze steama na ubuntu...
Re: XCOM 2
: 1 października 2015, o 18:30
autor: Dragon_Warrior
chyba przegram przedwcześnie przez czerwony poziom paniki prawie wszędzie - zupełnie nie wiem czemu ;/
Re: XCOM 2
: 1 października 2015, o 18:47
autor: Razorblade
Bo mnie nie wystawiles
.
Strzelam. Malo satelit, odpuszczane misje, zle zarzadzanie panika kontynentow (pamietaj - zwieksza sie panika na calym kontynencie a nie tylko w panstwie w ktorym byly porwania na ktore nie mogles zareagowac).
Zaczynaj drugi raz jak cos bo czytalo sie swietnie
Re: XCOM 2
: 1 października 2015, o 19:55
autor: Matthias[Wlkp]
A mi za to coś za dobrze idzie. Żadnego straconego wojaka, ostatnio doszedł 7 pułkownik, tylko jedno państwo się wycofało (spanikowały 4 na raz na koniec miesiąca a miałem tylko 3 satelity do odpalenia) i w ciągu miesiąca będę miał pokrytą reszte świata satelitami.
Re: XCOM 2
: 1 października 2015, o 21:05
autor: Dragon_Warrior
Misje tylko jedną przegrałem co mi EXALT wystrzelał ludzi - tak nigdy nie odrzuciłem żadnej. Jakkolwiek ruszyłem fabułę na próbę bez relacjonowania (znaczy screeny są ku pamięci) i po podbiciu bazy obcych tej podziemnej wszędzie mi o 2 paski spadło wiec może pociągnę jeszcze chwilę.
Re: XCOM 2
: 1 października 2015, o 21:17
autor: Matthias[Wlkp]
DW, ale powiedz, ile masz w sumie satelit na orbicie i który to miesiąc gry?
Re: XCOM 2
: 1 października 2015, o 21:21
autor: Dragon_Warrior
4? i dwie się budują - w sumie nie wiem który miesiąc - mam dwie plazmy już wynalezione i trafiają mi się na misjach już oddziały 2 mutony + berserk dość często.
Re: XCOM 2
: 1 października 2015, o 22:28
autor: Matthias[Wlkp]
No to zdecydowanie masz za mało satelit. Ja w mojej ostatniej grze trochę przesadziłem bo skupiłem się wyłącznie na satelitach, przez co będę miał ich w tym miesiącu 12, a jeszcze nie mam ciężkich laserów.
Generalnie to co miesiąc staram się wystrzelić 2-3 satelity. Potem, jak już cała ziemia będzie pod kontrolą to jest bardzo dużo czasu na badania, ganianie za statkami obcych i inne takie. Dobrze jest czasem jeden kontytent zostawić sobie bez satelit, żeby obcy mieli gdzie porywać ludzi (żeby było na czym squad ćwiczyć)
Satelity są mega ważne bo:
- kraj z satelitami - obcy tam nie porywają
- obłożysz kontynent satelitami - dostajesz bonus (np. Aftyka +30% cash)
- jak kraj ma satelitę, to daje co miesiąc kasę (tyle ile na widoku satelit)
Re: XCOM 2
: 1 października 2015, o 23:15
autor: Dragon_Warrior
ba - jak zaczynałem to tego nie wiedziałem - właściwie niczego nie wiedziałem skąd się sporo zgonów brało - teraz poczytałem trochę chcący-niechcący przez komentarze ludzi w wydarzeniu - to mi się rotacja lduzi w oddziale zmniejszyła dwu-trzykrotnie
Re: XCOM 2
: 1 października 2015, o 23:33
autor: Zolt
Bo mnie nie wystawiles .
no! Z Razorem i ze mną w oddziale grę byś skończył w 2h
Re: XCOM 2
: 2 października 2015, o 00:53
autor: Dragon_Warrior
a tak Razor jeszcze żyje
Re: XCOM 2
: 2 października 2015, o 03:33
autor: Matthias[Wlkp]
Co do przeżywania, to byłem z siebie bardzo dumny, jak udało mi się bez strat przejść misję w St.Johns w Kanadzie - tej z wielorybami
Re: XCOM 2
: 2 października 2015, o 08:28
autor: Dragon_Warrior
a to tam gdyby nie przypadkowa śmierć Żabskiego w pierwszej turze (one hit od zombiego przez okno) to też by się bez strat udało - choć sam zaskoczony byłem, że babka wysłana samobójczo do nadajnika - dała radę przybiegnąć z powrotem (co prawda osłonie się naprawdę fartownie udało zdjąć jej pościg ale zawsze).
Re: XCOM 2
: 3 października 2015, o 18:46
autor: Razorblade
DW - serio masz mysliwce na kontynentach bez jakiejkolwiek satelity?
Wysłane z mojego SM-G928C przy użyciu Tapatalka
Re: XCOM 2
: 3 października 2015, o 21:34
autor: Dragon_Warrior
nie grałem w tego xcoma nigdy wcześniej
Re: XCOM 2
: 4 października 2015, o 16:46
autor: Dragon_Warrior
Dzięki panowie ze ktokolwiek ostrzegł mnie przed mechaniką kontrataków obcych
tryb ironman + obrona bazy przy 2 rozbrojonych członkach głównego oddziału to zajebisty motyw
Re: XCOM 2
: 4 października 2015, o 16:51
autor: Razorblade
Dragon_Warrior pisze:Dzięki panowie ze ktokolwiek ostrzegł mnie przed mechaniką kontrataków obcych
tryb ironman + obrona bazy przy 2 rozbrojonych członkach głównego oddziału to zajebisty motyw
Jojczysz. Mialem to samo
.
Re: XCOM 2
: 4 października 2015, o 17:09
autor: Dragon_Warrior
co prawda o dziwo mimo ironmana gra daje opcje restartu misji ale nie do końca widzę szanse i tak - za pierwszym podejściem i tak mi zaskakująco dobrze szło jak na jednostki latające z podstawowymi strzelbami - ale pod sam koniec padł Piotrosłav a cała ekipa zaczęła panikować - przez co ostatnia babka ginęła walcząc z ostatnią 3ką sektopodem, cyberdyskiem i berserkiem
Doopisuje misje do aktualnej i pomysle czy powtarzać i naiwnie liczyć ze bedzie lepiej czy jednak spektakularnie skończyć