Civ VI

... czyli wszystko o grach, konsolach i ustawkach na gry online

Moderatorzy: boncek, Zolt

Awatar użytkownika
Crowley
Pan Bob Budowniczy Kierownik
Posty: 7589
Rejestracja: 4 maja 2014, o 20:00
Lokalizacja: Gdańsk / Wyszków

Re: Civ VI

Post autor: Crowley »

Nie mam dodatku a się naprawiło. Tyle wygrać.
All the good in the world
You can put inside a thimble
And still have room for you and me
If there's one thing you can say
About Mankind
There's nothing kind about man
Awatar użytkownika
Counterman
Waniaaa!
Posty: 4016
Rejestracja: 4 maja 2014, o 19:07

Re: Civ VI

Post autor: Counterman »

Bosko
IRON MAIDEN are KINGS

"Jedynym właściwym stanem serca jest radość" Terry Pratchett R.I.P.

"errare humanum est" - i nie zapominajcie o tym.
zodi
Kofan Annan
Posty: 2669
Rejestracja: 11 maja 2014, o 00:36

Re: Civ VI

Post autor: zodi »

Dodatkowych 8 giga pamięci bardzo Civce pomogło - teraz już w oczekiwaniu na załadowanie się mapy nie zdążam przeczytać ze zrozumieniem rozdziału Ulissesa....
Awatar użytkownika
Larofan
Social Media Ninja
Posty: 3932
Rejestracja: 5 maja 2014, o 10:15
Lokalizacja: Poznań, Poland

Re: Civ VI

Post autor: Larofan »

to moze byc gorzej? ja mam 16 i robie na loading screenie zakupy w biedrze
Awatar użytkownika
Crowley
Pan Bob Budowniczy Kierownik
Posty: 7589
Rejestracja: 4 maja 2014, o 20:00
Lokalizacja: Gdańsk / Wyszków

Re: Civ VI

Post autor: Crowley »

Ja przy 12 Gb ostatnio znalazłem złoty pociąg w czasie ładowania sejwa.
All the good in the world
You can put inside a thimble
And still have room for you and me
If there's one thing you can say
About Mankind
There's nothing kind about man
zodi
Kofan Annan
Posty: 2669
Rejestracja: 11 maja 2014, o 00:36

Re: Civ VI

Post autor: zodi »

Przy 12 giga, w oczekiwaniu na wgranie mapy, pokusiłbym się o odszyfrowanie Manuskryptu Wojnicza.
Awatar użytkownika
Crowley
Pan Bob Budowniczy Kierownik
Posty: 7589
Rejestracja: 4 maja 2014, o 20:00
Lokalizacja: Gdańsk / Wyszków

Re: Civ VI

Post autor: Crowley »

Najlepsze jest jak w pierwszej turze przez przypadek zamiast założyć miasto, każesz osadnikowi gdzieś iść, a w dodatku startujesz w gównianym miejscu. Robisz reset i możesz spokojnie wrócić do mycia okien.
All the good in the world
You can put inside a thimble
And still have room for you and me
If there's one thing you can say
About Mankind
There's nothing kind about man
Awatar użytkownika
Razorblade
Mr. Kroper
Posty: 4892
Rejestracja: 4 maja 2014, o 18:56

Re: Civ VI

Post autor: Razorblade »

ok. Jaram sie jak cholera...
Launching for Windows PC on February 14, 2019, Civilization VI: Gathering Storm adds new advanced technologies, engineering projects, the fan-favorite World Congress, and introduces a living world ecosystem that showcases natural events that could enrich or challenge your growing empire. Civilization VI: Gathering Stormalso adds eight new civilizations and nine new leaders, seven new World Wonders, and a variety of new units, districts, buildings, improvements and more.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Matthias[Wlkp]
purpurowy
Posty: 7478
Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!

Re: Civ VI

Post autor: Matthias[Wlkp] »

Ech... Czas oczekiwania na ultimate edition się wydłuża...
Awatar użytkownika
Razorblade
Mr. Kroper
Posty: 4892
Rejestracja: 4 maja 2014, o 18:56

Re: Civ VI

Post autor: Razorblade »

No dobra... wyslalem Inkow w kosmos. Katastrofy naturalne mega, topnienie lodowcow również. Tunele pod gorami zmieniaja strategie walki w późniejszym etapie, podobnie jak kanaly. Nowego systemu surowcow i diplomatic favor sie ucze ale pierwsze odczucia na + Jestem bardzo na tak

AI nadal kuleje ale to nie wazne

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Counterman
Waniaaa!
Posty: 4016
Rejestracja: 4 maja 2014, o 19:07

Re: Civ VI

Post autor: Counterman »

Ale warte 170 PLN? Bo ja chyba wolał bym poczekać na jakieś promo.
IRON MAIDEN are KINGS

"Jedynym właściwym stanem serca jest radość" Terry Pratchett R.I.P.

"errare humanum est" - i nie zapominajcie o tym.
Awatar użytkownika
Matthias[Wlkp]
purpurowy
Posty: 7478
Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!

Re: Civ VI

Post autor: Matthias[Wlkp] »

Civki się kupuje w wersjach gold ze wszystkimi dodatkami za $5 :)
Awatar użytkownika
Razorblade
Mr. Kroper
Posty: 4892
Rejestracja: 4 maja 2014, o 18:56

Re: Civ VI

Post autor: Razorblade »

Counterman pisze:Ale warte 170 PLN? Bo ja chyba wolał bym poczekać na jakieś promo.
Ja kupilem za 130 na gry-online. I wart kazdego grosza

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Crowley
Pan Bob Budowniczy Kierownik
Posty: 7589
Rejestracja: 4 maja 2014, o 20:00
Lokalizacja: Gdańsk / Wyszków

Re: Civ VI

Post autor: Crowley »

A ja ciągle czekam, aż porządnie przecenią pierwszy dodatek. ;)
All the good in the world
You can put inside a thimble
And still have room for you and me
If there's one thing you can say
About Mankind
There's nothing kind about man
Awatar użytkownika
Counterman
Waniaaa!
Posty: 4016
Rejestracja: 4 maja 2014, o 19:07

Re: Civ VI

Post autor: Counterman »

Był ostatnio 20% mniej.
IRON MAIDEN are KINGS

"Jedynym właściwym stanem serca jest radość" Terry Pratchett R.I.P.

"errare humanum est" - i nie zapominajcie o tym.
Awatar użytkownika
PIOTROSLAV
Parmezan
Posty: 3896
Rejestracja: 5 maja 2014, o 12:06

Re: Civ VI

Post autor: PIOTROSLAV »

phpBB [video]
"Po co się kłócić z drugim człowiekiem, skoro można go zabić?"

Zarejestrowany: 8/10/2001
Awatar użytkownika
peterpan
Loara
Posty: 2229
Rejestracja: 4 maja 2014, o 19:57
Lokalizacja: Słoik City
Kontakt:

Re: Civ VI

Post autor: peterpan »

Skusiłem się na podstawkę i wsiąkłem, co widać po godzinie posta. Sid Meier Alpha Centauri to wprawdzie nie jest, muszę dokupić trochę RAMu, ale jest wciągające jak cholera.

Btw Civilization poza jedynka fajne jest tylko nieparzyste.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L01 przy użyciu Tapatalka
Stawiajcie przed sobą większe cele. Ciężej chybić.
Awatar użytkownika
SithFrog
Król Sucharów
Posty: 15419
Rejestracja: 5 maja 2014, o 09:00

Re: Civ VI

Post autor: SithFrog »

peterpan pisze:Btw Civilization poza jedynka fajne są tylko parzyste.
Fix'd.
Obrazek
Awatar użytkownika
peterpan
Loara
Posty: 2229
Rejestracja: 4 maja 2014, o 19:57
Lokalizacja: Słoik City
Kontakt:

Re: Civ VI

Post autor: peterpan »

Masz rację. Powaliło mi się ;)

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L01 przy użyciu Tapatalka
Stawiajcie przed sobą większe cele. Ciężej chybić.
Awatar użytkownika
Crowley
Pan Bob Budowniczy Kierownik
Posty: 7589
Rejestracja: 4 maja 2014, o 20:00
Lokalizacja: Gdańsk / Wyszków

Re: Civ VI

Post autor: Crowley »

Chyba w V nie graliście panowie. Zresztą III też była spoko, tylko mało odkrywcza. A ostatnio grałem w Beyond Earth i z dodatkiem nawet daje radę. Skaszaniono dyplomację, nie wykorzystano odpowiednio satelitów, ale poza tym jest sporo fajnych patentów i niezły klimat.
All the good in the world
You can put inside a thimble
And still have room for you and me
If there's one thing you can say
About Mankind
There's nothing kind about man
Awatar użytkownika
peterpan
Loara
Posty: 2229
Rejestracja: 4 maja 2014, o 19:57
Lokalizacja: Słoik City
Kontakt:

Re: Civ VI

Post autor: peterpan »

Civ to jednak potwor. Chyba biore urlop ;)

Wysłane z mojego SM-J600FN przy użyciu Tapatalka
Stawiajcie przed sobą większe cele. Ciężej chybić.
Awatar użytkownika
Counterman
Waniaaa!
Posty: 4016
Rejestracja: 4 maja 2014, o 19:07

Re: Civ VI

Post autor: Counterman »

Mi przyszło nasycenie jak zacząłem wygrywać na 7 poziomie trudności (przedostatni). civki mają jedną bolączkę, od początku serii. Wyższy poziom trudności = większe bonusy dla komputera i tyle. Żadnej zmiany zachowań, żadnych nowych ruchów, tylko szybsze jednostki i budowle. Trochę to męczące na dłuższą metę.
IRON MAIDEN are KINGS

"Jedynym właściwym stanem serca jest radość" Terry Pratchett R.I.P.

"errare humanum est" - i nie zapominajcie o tym.
Awatar użytkownika
SithFrog
Król Sucharów
Posty: 15419
Rejestracja: 5 maja 2014, o 09:00

Re: Civ VI

Post autor: SithFrog »

Crowley pisze:Chyba w V nie graliście panowie. Zresztą III też była spoko, tylko mało odkrywcza. A ostatnio grałem w Beyond Earth i z dodatkiem nawet daje radę. Skaszaniono dyplomację, nie wykorzystano odpowiednio satelitów, ale poza tym jest sporo fajnych patentów i niezły klimat.
V zabrała stackowanie jednostek. Apage!
Obrazek
Awatar użytkownika
Crowley
Pan Bob Budowniczy Kierownik
Posty: 7589
Rejestracja: 4 maja 2014, o 20:00
Lokalizacja: Gdańsk / Wyszków

Re: Civ VI

Post autor: Crowley »

SithFrog pisze:V zabrała stackowanie jednostek. Apage!
I całe szczęście!
Jeszcze bym zrozumiał takie armie, jak były w Call to Power, ale nieskończone stacki z poprzednich Civek to zło przeokrutne.
All the good in the world
You can put inside a thimble
And still have room for you and me
If there's one thing you can say
About Mankind
There's nothing kind about man
Awatar użytkownika
Counterman
Waniaaa!
Posty: 4016
Rejestracja: 4 maja 2014, o 19:07

Re: Civ VI

Post autor: Counterman »

Stacki były strasznie słabe przy jednostkach artylerii. AoE obrażenia były kluczowym aspektem gry militarnej, teraz dzięki tym hexom i zasadzie jedna jednostka na hexie, faktycznie można grać różnymi metodami.
No może poza walką morską - schrzanili to, bo teraz jednostka lądowa jak się okrętuje (wchodzi na wodę) to zachowuje całość swojej siły. Więc nie ma większego sensu budować stricte jednostek wodnych, jak lądowe radzą sobie równie dobrze.
IRON MAIDEN are KINGS

"Jedynym właściwym stanem serca jest radość" Terry Pratchett R.I.P.

"errare humanum est" - i nie zapominajcie o tym.
Awatar użytkownika
Crowley
Pan Bob Budowniczy Kierownik
Posty: 7589
Rejestracja: 4 maja 2014, o 20:00
Lokalizacja: Gdańsk / Wyszków

Re: Civ VI

Post autor: Crowley »

Counterman pisze:bo teraz jednostka lądowa jak się okrętuje (wchodzi na wodę) to zachowuje całość swojej siły.
Wat? O_o

In a major change with respect to previous games, embarked units in Civilization VI cannot retaliate against naval melee attacks! While they will defend and suffer health loss according to the normal CS comparison rules, the attacking melee ship won't suffer any damage whatsoever. This makes naval-based invasions even more difficult and riskier than before, giving a nation with good fleet a great advantage over one without fleet, which is nevertheless trying to use the sea to attack.

Also, embarked units may not attack any other unit in the water, not even other Embarked units.

All embarked units have Civ6StrengthIcon Combat Strength for defense purposes, regardless of their type. This strength is normalized across all units (since it is accepted that all units use the same type of Transport ship), and depends on the owner's current technological Era (not the World Era!), but is generally around 20% (more research needed) lower than the average CS. For example, Medieval Era Embarked units have CS of 30, while in the Modern Era their CS goes up to 50.
All the good in the world
You can put inside a thimble
And still have room for you and me
If there's one thing you can say
About Mankind
There's nothing kind about man
Awatar użytkownika
Counterman
Waniaaa!
Posty: 4016
Rejestracja: 4 maja 2014, o 19:07

Re: Civ VI

Post autor: Counterman »

No o to mi szło. Jak zaokrętujesz czołgi o sile 80 a atakuje je niszczyciel o sile 60 to guzik im robi. Nie ma sensu budować jednostek wodnych, wystarczy zbudować dodatkowego tanka i przepłynąć kanał. I tam siać zniszczenie. ;)
IRON MAIDEN are KINGS

"Jedynym właściwym stanem serca jest radość" Terry Pratchett R.I.P.

"errare humanum est" - i nie zapominajcie o tym.
Awatar użytkownika
Razorblade
Mr. Kroper
Posty: 4892
Rejestracja: 4 maja 2014, o 18:56

Re: Civ VI

Post autor: Razorblade »

Counterman pisze:No o to mi szło. Jak zaokrętujesz czołgi o sile 80 a atakuje je niszczyciel o sile 60 to guzik im robi. Nie ma sensu budować jednostek wodnych, wystarczy zbudować dodatkowego tanka i przepłynąć kanał. I tam siać zniszczenie. ;)
Eee.... no nie, nie bardzo... jasne ze jednostki ladowe sa uniwersalne, ale kilka okretow jest w stanir wykonczyc kazda, doslownie KAZDA probe ataku morskiego jednostkami ladowymi bez obstawy. Bo po prostu je loja kilka tur gdy te próbują sie przedrzec na lad. Plus afair to ladowe dostaja minusy do obrony za zaokretowanie. A posiadajac arsenal wenecki budowanie morskich armad to czysta przyjemnosc ;).

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Counterman
Waniaaa!
Posty: 4016
Rejestracja: 4 maja 2014, o 19:07

Re: Civ VI

Post autor: Counterman »

E tam. Zakładasz, że masz kilka tur na ataki, czyli musisz albo wykryć przeprawę w momencie okrętowania, albo masz duży obszar wodny.
Zawsze można się bawić w jednostki wodne, ale one są po prostu nieefektywne kosztowo. Za ich produkcję bardziej się opłaca budować więcej jednostek lądowych.
IRON MAIDEN are KINGS

"Jedynym właściwym stanem serca jest radość" Terry Pratchett R.I.P.

"errare humanum est" - i nie zapominajcie o tym.
Awatar użytkownika
peterpan
Loara
Posty: 2229
Rejestracja: 4 maja 2014, o 19:57
Lokalizacja: Słoik City
Kontakt:

Re: Civ VI

Post autor: peterpan »

Jaka szkoda, ze agresywnosc ai sprowadza sie do zwiekszenia liczzby wojen wypowiadanych z pupy.

W ogole poziom trudnosci to jakis dowcip jest. Na imperatorze z ktorym teraz sie potykam ai dostaje jakies chore ilosci zlota. Widac to doskonale, kiedy za jakies pojedyncze dobro luksusowe daje po 40-50 sztuk zlota na ture, co pozwala na zapomnienie o koniecznosci rozbudowy jakiej ekonomii, jezeli rozwijasz takie mozliwosci. Chyba trzeba bedzie grac na królu:/

Wysłane z mojego SM-J600FN przy użyciu Tapatalka
Stawiajcie przed sobą większe cele. Ciężej chybić.
Awatar użytkownika
Counterman
Waniaaa!
Posty: 4016
Rejestracja: 4 maja 2014, o 19:07

Re: Civ VI

Post autor: Counterman »

Tak, problem sztucznego zwiększania trudności gry to bolączka civek.
Grałem ostatnio jeszcze bez najnowszego dodatku, ale mam dwa rozwiązania:
- granie na 7 poziomie trudności i niestety exploitowanie zachowań AI, bo duże mają już tam bonusy (dla przykładu zanim skończę budować pierwszego wojownika to zdarza mi się spotkać 3 wojowników AI)
- granie na 5-tym poziomie trudności na totalnym luzie, bez ciągłej optymalizacji moich decyzji; takie pykanie w miasteczka :D
Co nie zmienia faktu, że nadal gra mi się przyjemnie.
IRON MAIDEN are KINGS

"Jedynym właściwym stanem serca jest radość" Terry Pratchett R.I.P.

"errare humanum est" - i nie zapominajcie o tym.
Awatar użytkownika
peterpan
Loara
Posty: 2229
Rejestracja: 4 maja 2014, o 19:57
Lokalizacja: Słoik City
Kontakt:

Re: Civ VI

Post autor: peterpan »

Ja wiem, ze bylo tak od zawsze, ale osobiscie wolalbym chyba widoczne debuffy dla gracza, jakie bywaly w odslonach z lat 90-tych a nie ukrywane (nieudolnie) buffy dla ai. Bo z jasno postawionymi ograniczeniami latwiej sie dostosowac, niz pod denerwujace "nie wiem czy ai nie dostanie cudu z pupy". Bo to, ze ai regulanie kradla mi cud w ostatniej turze nie wygladalo mi na przypadek;)

Po prostu trudnosc sprowadza sie do niewiadomej co ai moze dostac. Przyjemnosc w takim przypadku moga miec chyba tylko masochiści. A ja nie czerpie przyjemnisci z odkrywania na wlasnej skorze jakie buffy ma ai i nie mogac sie przygotowac na to co zrobi przy pierwszej-drugiej grze.

Wysłane z mojego SM-J600FN przy użyciu Tapatalka
Stawiajcie przed sobą większe cele. Ciężej chybić.
Awatar użytkownika
PIOTROSLAV
Parmezan
Posty: 3896
Rejestracja: 5 maja 2014, o 12:06

Re: Civ VI

Post autor: PIOTROSLAV »

Poza dodatkowymi settlersami i wojownikami, to chyba dodatkowych buffow nie ma
"Po co się kłócić z drugim człowiekiem, skoro można go zabić?"

Zarejestrowany: 8/10/2001
Awatar użytkownika
peterpan
Loara
Posty: 2229
Rejestracja: 4 maja 2014, o 19:57
Lokalizacja: Słoik City
Kontakt:

Re: Civ VI

Post autor: peterpan »

Zlapalem niezlego mindfucka, grajac w dolaczony do polskiego dlc scenariusz. Dostepne sa trzy strony - magnateria polska, litewska i ukrainska. No i zamiast tluc sie miedzy soba ramie w ramie bija sie z najdzcami. Co tam nadmorskie piramidy pod Krakowem - to dopiero bylo niespojne historycznie :D

Wysłane z mojego SM-J600FN przy użyciu Tapatalka
Stawiajcie przed sobą większe cele. Ciężej chybić.
Awatar użytkownika
PIOTROSLAV
Parmezan
Posty: 3896
Rejestracja: 5 maja 2014, o 12:06

Re: Civ VI

Post autor: PIOTROSLAV »

A kiedy to magnaterie w Polscie biły się miedzy sobą? Dla utrudnienia wyłączmy Radziwiłłów w potopie.
"Po co się kłócić z drugim człowiekiem, skoro można go zabić?"

Zarejestrowany: 8/10/2001
Awatar użytkownika
DaeL
TR-8R
Posty: 4194
Rejestracja: 4 maja 2014, o 20:37
Lokalizacja: media polskojęzyczne

Re: Civ VI

Post autor: DaeL »

Kolizja litewska.

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
CD-Action, RETRO i cdaction.pl
Awatar użytkownika
snt
złoty
Posty: 2141
Rejestracja: 4 maja 2014, o 21:41

Re: Civ VI

Post autor: snt »

Counterman pisze:Tak, problem sztucznego zwiększania trudności gry to bolączka civek.
Grałem ostatnio jeszcze bez najnowszego dodatku, ale mam dwa rozwiązania:
- granie na 7 poziomie trudności i niestety exploitowanie zachowań AI, bo duże mają już tam bonusy (dla przykładu zanim skończę budować pierwszego wojownika to zdarza mi się spotkać 3 wojowników AI)
- granie na 5-tym poziomie trudności na totalnym luzie, bez ciągłej optymalizacji moich decyzji; takie pykanie w miasteczka :D
Co nie zmienia faktu, że nadal gra mi się przyjemnie.
Graj na szóstym :P
All you need is pork!
Pork.
Pork is all you need...
Awatar użytkownika
peterpan
Loara
Posty: 2229
Rejestracja: 4 maja 2014, o 19:57
Lokalizacja: Słoik City
Kontakt:

Re: Civ VI

Post autor: peterpan »

Dokupilem ostatni dodatek i troche zaluje. Trzeba bylo poczekac na przecene :/ za malo nowosci i takie mam wrazenie niedopasowania do zamyslu pierwotnego.

Wysłane z mojego SM-J600FN przy użyciu Tapatalka
Stawiajcie przed sobą większe cele. Ciężej chybić.
Awatar użytkownika
PIOTROSLAV
Parmezan
Posty: 3896
Rejestracja: 5 maja 2014, o 12:06

Re: Civ VI

Post autor: PIOTROSLAV »

Ja sie tą grą znudziłem. Niby wszystko fajnie, ale AI jest głupie. Na zwyklym tempie gry nie zawsze to widać, ale jak włączyłem grę na 1500 tur, to gra była nudna jak flaki olejem.
I te widmowe wojny przez pol mapy, gdzie przez 30 tur nie zobaczysz zadnego oddziału wroga, tylko po to, zeby na koniec podpisać pokój na tragicznych dla AI warunkach...
"Po co się kłócić z drugim człowiekiem, skoro można go zabić?"

Zarejestrowany: 8/10/2001
Awatar użytkownika
peterpan
Loara
Posty: 2229
Rejestracja: 4 maja 2014, o 19:57
Lokalizacja: Słoik City
Kontakt:

Re: Civ VI

Post autor: peterpan »

Już się szykowalem do pierwszego 100 proc. w grze na steam, już 92% osiągnięć, a tu dodają season passa ktory na bank wprowadzi nowe achivki. Wprawdzie zostaly mi juz tylko parę z gry, a głównie ze scenariuszy, to jednak.;)

Sam season pass nie wygląda zachwycająco i zachecajaco zwłaszcza, że będzie kosztował 40 dolarów za 6 paczek z dodatkową cywilizacją/dwiema i jakimś totalnie niegrywalnym nowym trybem/scenariuszem. Chyba tylko australijski scenariusz mial jakis klimat.

Może naprawia exploity które istnieją przy okazji powstania pierwszych wierzeń, ale skoro jeszcze tego nie zalatali, to pewnie marzenie ściętej głowy.

No i pewnie dobije do 1000 godzin, bo już za dużo zainwestowalem czasu w achivmenty by po prostu je porzucić. O to im pewnie chodzi

https://steamcommunity.com/games/289070 ... 8623701462

Wysłane z mojego SM-J600FN przy użyciu Tapatalka
Stawiajcie przed sobą większe cele. Ciężej chybić.
Awatar użytkownika
Counterman
Waniaaa!
Posty: 4016
Rejestracja: 4 maja 2014, o 19:07

Re: Civ VI

Post autor: Counterman »

A kurde, ja mam dodatek do kupienia.
IRON MAIDEN are KINGS

"Jedynym właściwym stanem serca jest radość" Terry Pratchett R.I.P.

"errare humanum est" - i nie zapominajcie o tym.
Awatar użytkownika
Matthias[Wlkp]
purpurowy
Posty: 7478
Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!

Re: Civ VI

Post autor: Matthias[Wlkp] »

Jakby ktoś jeszcze nie wiedział, gierka jest do wzięcia za darmo na Epicu.
Awatar użytkownika
Counterman
Waniaaa!
Posty: 4016
Rejestracja: 4 maja 2014, o 19:07

Re: Civ VI

Post autor: Counterman »

Z dodatkami?
IRON MAIDEN are KINGS

"Jedynym właściwym stanem serca jest radość" Terry Pratchett R.I.P.

"errare humanum est" - i nie zapominajcie o tym.
Awatar użytkownika
Matthias[Wlkp]
purpurowy
Posty: 7478
Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!

Re: Civ VI

Post autor: Matthias[Wlkp] »

Już nie ma, a było bez dodatków.

Miałem pisać, że gra do bani, ale jednak wciąga :), tak na szybko po kilku godzinach gry:

- MEGA MINUS - AI - wypowada wojny i nie wysyła żadnego wojska... Do tego jest wybitnie głupie jeśli chodzi o zostawianie swoich sojuszników samych na polu bitwy. Działa schemat - duża i mała civ wypowiada Ci "wspólną wojnę", budujesz dużo wojska przez 10 tur, nie atakując, potem zwierasz pokój z dużą civ i podbijasz małą civ... To jest chore... Ta mała civ ma kilka łuczników do obrony - podbija się bez problemu.
- EUREKA - to mnie wkurza, w zasadzie można się skupić tylko na tych "misjach" i masz +100% do nauki. Idzie sobie skaut, a tu nagle "bonus, bo odkryłeś kontynent"... OK... Myślałem, że te są trochę losowe (co imho by miało więcej sensu, coś jak hatki barbarzyńców), ale nie - możesz sobie to zaplanować. Parę razy zrobiłem tak, że przerywałem badania w połowie, bo zaraz zbuduję mury i technologia się "sama zrobi". IMHO suchar. Konsekwencja tego też jest taka, że obiera to uwagę od jakiegoś większego planu, i klikam bardziej to, na co mam zniżki niż iść w jakiś bardziej przemyślany kierunek...

A reszta to same plusy:
- Dystrykty - w końcu miasta są ciekawe, koniec z fabrykami cudów
- Amenities i housing - IMHO lepszy sposób na zarządzanie miastem niż szczęście
- "badania kulturowe" - <3 <3 <3
- Grafika - IMHO ma być przede wszystkim czytelna i spełnia swoje zadanie
- Envoy system - wygląda bardziej logicznie niż było wcześniej, więc liczę na +++

Bitwy o miasta jeszcze rozgryzam, ale tutaj chyba nie ma dużej różnicy niż była w Civ5. Podo

Zacząłem się rozbijać Japonią i jak ogólnie ogarnąłem, co się dzieje, to postanowiłem zostać germańskim oprawcą :).
Awatar użytkownika
PIOTROSLAV
Parmezan
Posty: 3896
Rejestracja: 5 maja 2014, o 12:06

Re: Civ VI

Post autor: PIOTROSLAV »

Z tego co ja grałem, to atakowanie miast bez artylerii prochowej jest bez sensu. Trzeba fefnascie jednostek poświęcić...
"Po co się kłócić z drugim człowiekiem, skoro można go zabić?"

Zarejestrowany: 8/10/2001
Awatar użytkownika
Matthias[Wlkp]
purpurowy
Posty: 7478
Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!

Re: Civ VI

Post autor: Matthias[Wlkp] »

Jak przeciwnik nie ma murów, to nie strzela do Ciebie, więc możesz otoczyć miasto łucznikami, osłabiać miasto przez 2-3 kolejki, a potem konni albo włócznicy sobie radzą. Ja tak zdobyłem Delhi. Trochę to trwa... Próbowałem też używać jednostek pomocniczych:

- Battering ram jest bez sensu - możesz uszkadzać mury bardziej wydajnie jednostkami walki bezpośredniej... Ale po co to robić, jak są łucznicy?
- Siege Tower jest za to super OP - po prostu omijasz mury! 3-4 pikemanów sobie radzi z miastem do 4 pop.
Awatar użytkownika
peterpan
Loara
Posty: 2229
Rejestracja: 4 maja 2014, o 19:57
Lokalizacja: Słoik City
Kontakt:

Re: Civ VI

Post autor: peterpan »

O AI to i ja pisałem, i tak jest juz lepiej niz bylo. Bo wczesniej ai wypowiadali wojnę z powietrza, by za 10 tur podpisać pokoj bez niczego. A teraz widać jak planują wojnę i się przygotowują. Szkoda tylko, ze mury, dobrze postawiona dzielnica wojskową i dwóch łuczników rozwali każde ilości al praktycznie jak nie wyprzedzają cie technologicznie.

A eureki sa fajne, bo wprowadza planowanie na nowy poziom, zaczynasz kombinować jak dostać te darmowe punkty nauki, szukasz okoliczności, zeby je wyzwolić itp.

Masz dodatki czy grasz na czysto i darmowo? ;)

Wysłane z mojego SM-J600FN przy użyciu Tapatalka
Stawiajcie przed sobą większe cele. Ciężej chybić.
Awatar użytkownika
Matthias[Wlkp]
purpurowy
Posty: 7478
Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!

Re: Civ VI

Post autor: Matthias[Wlkp] »

Na czysto i darmowo. To jest mój punkt honoru, żeby mieć kompletną Civkę za mniej niż pół ceny podstawki w momencie premiery. Nie oszukujmy się - to jest wciąż odgrzewanie tego samego kotleta - nie widzę w tej grze nic, czego nie można było załatwić jakimś większym dodatkiem do jakiejś starszej Civki.
Awatar użytkownika
Razorblade
Mr. Kroper
Posty: 4892
Rejestracja: 4 maja 2014, o 18:56

Re: Civ VI

Post autor: Razorblade »

Bo grasz wlasnie na czysto...

Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Matthias[Wlkp]
purpurowy
Posty: 7478
Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!

Re: Civ VI

Post autor: Matthias[Wlkp] »

Razorblade pisze:Bo grasz wlasnie na czysto...

Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
A ten komentarz to do którego posta?
ODPOWIEDZ