Strona 3 z 3
Re: XCOM 2
: 9 kwietnia 2018, o 13:07
autor: boncek
Potem robią następne części.
Re: XCOM 2
: 9 kwietnia 2018, o 13:11
autor: Matthias[Wlkp]
Tak, to taki timer jak w poprzednim XCOM-ie.
Daj znać co myślisz o grze, bo ta część wybitnie mi nie podeszła...
Re: XCOM 2
: 9 kwietnia 2018, o 18:41
autor: Gregor
Ja też ostatnio zacząłem XCOMy 2. Jakoś tak nie podoba się jak jedynka. Nie lubię misji z licznikami tur do przegranej, a tu w co drugiej coś pogania i do tego na mapie kampanii jakiś durny pasek też smuci co chwilę.
Ocenie jak przejdę kampanię, ale brakuje mi elegancji systemów z jedynki
Re: XCOM 2
: 9 kwietnia 2018, o 19:20
autor: Crowley
Też niedawno kupiłem. Ogólnie fajna ale ja jestem jakiś ułomny, bo ciągle mi biją żołnierzy i nie mam kim walczyć. Zawsze się trafi jakiś głupi strzał albo kosmita wyrośnie gdzieś za plecami i udusi mi kogoś. A najgorsze, że właśnie co najmniej połowa misji jak dotąd była w limitem czasu i po prostu nie da się chodzić ostrożnie, tylko trzeba przeć do przodu.
To latanie po mapie też jest dziwne i mało intuicyjne. Ale generalnie to bardzo fajna gra. Może nie tak jak jedynka, ale jest na tyle inna, że ciągle mam chęć grać dalej.
Re: XCOM 2
: 9 kwietnia 2018, o 19:38
autor: Razorblade
A mi sie mega x2 podobalo ze podeszli do tematu inaczej a nie odcinali kupony
Re: XCOM 2
: 19 kwietnia 2018, o 07:53
autor: Gregor
Pograłem następne kilkanaście godzin i dużo bardziej polubiłem się z XCOM 2.
Na plus na pewno mapy taktyczne, które są różne wizualnie zależnie od części świata i nie mam wrażenia, żebym chociaż 2 razy trafił na to samo. W jedynce często szturmowało się prawie identyczną stację benzynową w Japonii i Nigerii
Klasy wojaków są do mid game ciekawsze niż drzewiej. Fajne rzeczy można wyczyniać dronem i opłaca się specjalizować w jednej stronie drzewka rozwoju. specjalista i nowy grenadier to w zasadzie po dwie klasy w jednej. Z kolei "zwiadowca" wydaje mi się dużo silniejszy rozwijany po lewej jako fantom, ale to może dlatego, że nie kombinowałem jak chronić takiego z mieczem, który za daleko się zapędził
Po co snajper rewolwerowiec to ja nie mogę wymyślić. Snajper nie jest już tak przekokszony jak w jedynce, tylko jest w sam raz. PSI tym razem robi za uber kozaka. Tylko gdzie moje mechy z jedynki wdeptujące kosmitów w ziemię?
Misje dalej mi się nie podobają. Brakuje wykręconych akcji, które by się potem pamiętało i w ogóle. Gdzie te klimatyczne szturmy na UFO z tamtych lat?
Część strategiczna po przyzwyczajeniu może być i tak nie drażni.
Zostało mi wykoksić drugiego PSI i chyba 3 misje fabularne. Jest OK, ale jedynka wciąż fajniejsza
Re: XCOM 2
: 24 kwietnia 2018, o 13:01
autor: PIOTROSLAV
A mnie się podoba. Może dlatego, że przez dłuższy moment zamiast robić misje fabularne cisnąłem zwykłe robiąc research. Po dojściu do broni plazmowej zrobiło się dość łatwo. W momencie jak żołnierze podciągnęli z doświadczeniem to w zasadzie każda pojedyncza grupa przeciwników jest na wciągnięcie nosem.
Jestem już chyba pod koniec gry i wygląda to bardzo fajnie. Misje z licznikiem czasowym mi nie przeszkadzały. Może jakieś pojedyncze mi uciekły, ale znakomita większość bez szczególnego tarcia ukończona sukcesem.
Natomiast to co zrobię jako kolejny krok, to odpalę Long War 2. Ostatnio na yt oglądałem sobie lets playa narracyjnego i wygląda to bardzo miodnie.
Re: XCOM 2
: 30 kwietnia 2018, o 11:15
autor: Gregor
A tak swoją drogą to w stylu XCOMów polecam grę Steamwordl Heist... taki XCOM w 2D
Re: XCOM 2
: 11 maja 2018, o 13:39
autor: PIOTROSLAV
Zacząłem grać w Long War 2 - generalnie ta gra jest dużo fajniejsza od postawki.
O ile podstawkę byłem w stanie przejść mając w sumie może 15 rekrutów na całej długości gry, to tutaj 20 rekrutów, to minimum.
Co istotne - tworzymy sobie oddziały, które wysyłamy na misje - misje pojawiają się co chwilę, więc trzy, cztery grupy w terenie to dzień powszedni w grze. Oddziały przygotowują się do misji - im więcej czasu spędzą na infiltracji, tym łatwiej będzie im wykonać zadanie (mniej przeciwników na mapie/większa ilość tur na zrealizowanie celu itp.).
Dużo więcej rzeczy można robić w trakcie gry.
Jedyny minus jest taki, że gra potrafi się regularnie wywalić do pulpitu przy zakończeniu misji (czytałem sobie, że sama podstawka nie była stabilna, ale bez modów i dodatków nie miałem żadnych problemów).
Polecam popróbować
Re: XCOM 2
: 23 marca 2019, o 16:14
autor: zodi
Gram w gre!
Dość pobieżnie przejrzałem Wasze opinie, ale już 2 godzinach zgadzam się z zarzutem, że zbyt dużo misji ma limit czasowy
Z 4 pierwszych 3 były takie.....
Dwa pytania:
- czy lepiej koksować jedną czwórkę czy jednak wymieniać wojów ?
- wytworzyłem 2 nano pancerze, ale nie mogę ich założyć żadnego z wojaków
łaj ? mam je w magazynie, ale nijak nie umiem ich użyć.... intuicyjnie powinno być to w koszarach (czy jak to tam się zwie), ale tam mogę zmienić broń, przedmioty dodatkowe, ale pancerza niet...
- przed bitwą jedna z moich prezentuje między innymi snajperkę, ma też specjalność Łowca, a w trakcie misji wciąż ze zwykłym karabinem.... łaj ?
Re: XCOM 2
: 23 marca 2019, o 16:20
autor: Matthias[Wlkp]
A ten nano-pancerz to nie jest tylko koszulka, którą wrzucasz w slot wyposażenia dodatkowego?
Czy koksować czwórkę, to zależy od tego, czy wczytujesz sejwy jak ktoś umrze
. Generalnie to dobrze mieć solidną ławkę rezerwowych, bo prędzej czy później ktoś albo mocno oberwie i zniknie na parę tygodni, albo nie wróci wcale. Pamiętaj też, że później skład Ci urośnie do 6-tki, więc dobrze mieć przynajmniej 3 wojaków w każdej kategorii. Nie ma sensu wysyłać najlepszego składu na łatwe misje, bo XP nie zależy od jej trudności.
Re: XCOM 2
: 23 marca 2019, o 16:23
autor: zodi
Matthias[Wlkp] pisze:A ten nano-pancerz to nie jest tylko koszulka, którą wrzucasz w slot wyposażenia dodatkowego?
A tak, to chyba to
dzięki
Matthias[Wlkp] pisze:Czy koksować czwórkę, to zależy od tego, czy wczytujesz sejwy jak ktoś umrze
. Generalnie to dobrze mieć solidną ławkę rezerwowych, bo prędzej czy później ktoś albo mocno oberwie i zniknie na parę tygodni, albo nie wróci wcale. Pamiętaj też, że później skład Ci urośnie do 6-tki, więc dobrze mieć przynajmniej 3 wojaków w każdej kategorii. Nie ma sensu wysyłać najlepszego składu na łatwe misje, bo XP nie zależy od jej trudności.
ok, też skorzystam.
Re: XCOM 2
: 23 marca 2019, o 16:33
autor: Matthias[Wlkp]
Swoją drogą, czy ktoś kto grał w XCOM 2 z dodatkami może podpowiedzieć, które dodatki są cokolwiek warte?
Re: XCOM 2
: 23 marca 2019, o 17:18
autor: Caspius
@zodi
Ale ze co to jest Łowca? Chodzi ci o Sharpshootera bodajze? Jeżeli ciągle biega z karabinem to znacyz ze jeszcze nim nie jest, bo Sharp nie moze korzystac z karabinu
Jeżeli ci chodziło o Rangera, to on może uzywać zarówno karabinu jak i pompki, wiec mogłeś sobie w któryms momencie przestawic
@ Matthias
Resistance Warrior Pack - tylko kosmetyka
Anarchy’s Children - tylko kosmetyka, z tym ze bardzo czesto dzieki temu nowi rekruci maja tak smieszny wyglad ze zaczalem ich sciagac tylko po to zeby na misji sie z nich polewac.
Alien Hunters - dodaje 3 overbossow którzy mogą wyskoczyc na dowolnej misji i mooooocno nabruzdzić, szczególnie jak nie jestes przygotowany. Imo zajebiste bo trzeba sie naprawde poteznie naglowic zeby nie zginac jak sie takiego spotka.. efektem ubocznym jest ze nagrody za takiego bossa tez sa troche OP wiec endgame sie robi jeszcze latwiejszy
Shen’s Last Gift - takie 50/50. Dodaje bardzo fajna misje + mozliwosc budowania robotów (ze specjalnymi umiejkami), ale jak do tej pory jeszcze mi sie nie zdarzylo z nich korzystac w zadnym playthrough.
War of the Chosen - niby to ten sam XCOM2, a jakos jakbym nowa gre kupil... Wprowadza sporo nowych mechanik i mozliwosci, zmienia sposob w jaki trenujesz zolniezy, nowe lokalizacje i typy misji, no i dodaje kolejnych 3 overbossow z podobnym efektem co w Alien Hunters. Polecam. Jako wada dodatku jest ten sam efekt co przy Alien Hunters - endgame jest duzo prostszy
Re: XCOM 2
: 24 marca 2019, o 13:13
autor: zodi
Jeszcze kilka dni i Program Avatar osiągnie100% i pewnie przegram
https://drive.google.com/file/d/1cQrXR4 ... sp=sharing
Nie mogę wykonać żadnej misji, która obniżyłaby poziom Avatara bo nie potrafię nawiązać kontaktu z ruchem oporu w innych regionach. A nie potrafię tego zrobić bo dostaję komunikat, że muszę zbudować, wzmocnić albo coś tam jeszcze przekaźniki ruchu oporu.... Jak to zrobić ?
Re: XCOM 2
: 24 marca 2019, o 14:26
autor: Crowley
Miałem to samo. Nie trzeba przypadkiem zbudować czegoś w bazie?
Re: XCOM 2
: 24 marca 2019, o 15:31
autor: zodi
Tak, tak, już wiem.
trzeba budować przekaźniki w bazie
Re: XCOM 2
: 24 marca 2019, o 18:58
autor: Crowley
Też się zamotałem, bo myślałem, że chodzi o stawianie, czy tam przejmowanie anten na mapie.
Re: XCOM 2
: 26 marca 2019, o 19:31
autor: zodi
Jaka ta gra jest świetna!
Jaka ta gra jest WKURW..JĄCA!!!!!!!
AAAAAAAAAAAAAAAAaa
Zaczęło mi dobrze iść, rozbudowa itd,. to oczywiście jest jakieś przejęcie mojego statku i ZMASOWANY atak naziemny. W tej misji muszę zniszczyć nadajnik, nie jest to trudne ale co turę lądują posiłki obcych , a trzeba się ewakuować i nie nie umiem tego przejść nie tracąc 2-3 wojów....
Czy jest szansa, że klikając "unik" przed bitwą, rzeczywistego uniknięcia tego starcia ?
Re: XCOM 2
: 26 marca 2019, o 19:34
autor: PIOTROSLAV
Nie pamietam.
Ale był taki moment w grze, że zainstalowałem mod The Long War, i dopiero wtedy ta gra zaczęła być świetna.