Rządy KO&TD&NL
Moderatorzy: boncek, Zolt, Turtles, DaeL
Re: Rządy KO&TD&NL
Z CPK to nie rozumiem jednej rzeczy i wszyscy jego piewcy pomijają ten aspekt. Dlaczego to wygląda jak startup na kickstarterze
Jeśli to lotnisko ma być najlepszą rzeczą dla Polski i kasa ma płynąć z niego rzeką wartką bardziej niż Wisła, inwestorzy sie pchają drzwiami i oknami...to dlaczego sprzedajemy połowe tego lotniska zanim ono jesze powstało?
Jeśli to lotnisko ma być najlepszą rzeczą dla Polski i kasa ma płynąć z niego rzeką wartką bardziej niż Wisła, inwestorzy sie pchają drzwiami i oknami...to dlaczego sprzedajemy połowe tego lotniska zanim ono jesze powstało?
#sgk 4 life.
Re: Rządy KO&TD&NL
No bądźmy poważni, CPK biznes plan robili fachowcy od prognozy ruchu w Radomiu, który to już lada dzień miał prześcigać Modlin , więc te wszystkie wypociny można śmiało do kosza wrzucić.
Jeżeli CPK broni się jedynie jeżeli przejmie ruch z Okęcia, Modlina i innych regionalnych, to jaki ma to sens?
Na takiej samej zasadzie zbudujmy największy na Bałtyku port morski w Karwi, biznes plan pokaże zajebiste zyski, tylko uprzednio zamknijmy Gdańsk, Gdynię i Elbląg (swoją drogą to chyba ci sami spece robili biznes plan przekopu mierzei uzasadniony portem w Elblągu) No i dogadajmy się z Niemcami żeby zamknęli swój Rostok, bo się Karwia nie zepnie
Jeżeli CPK broni się jedynie jeżeli przejmie ruch z Okęcia, Modlina i innych regionalnych, to jaki ma to sens?
Na takiej samej zasadzie zbudujmy największy na Bałtyku port morski w Karwi, biznes plan pokaże zajebiste zyski, tylko uprzednio zamknijmy Gdańsk, Gdynię i Elbląg (swoją drogą to chyba ci sami spece robili biznes plan przekopu mierzei uzasadniony portem w Elblągu) No i dogadajmy się z Niemcami żeby zamknęli swój Rostok, bo się Karwia nie zepnie
"Wolność człowieka kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka" - Alexis de Tocqueville
"Wszyscy mamy dwa życia. Drugie zaczyna się, kiedy zdamy sobie sprawę, że mamy tylko jedno" - Konfucjusz
"Wszyscy mamy dwa życia. Drugie zaczyna się, kiedy zdamy sobie sprawę, że mamy tylko jedno" - Konfucjusz
- Razorblade
- Mr. Kroper
- Posty: 4892
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 18:56
Re: Rządy KO&TD&NL
Bo wszyscy "piewcy za" zapominaja ze najpierw buduje sie infrastrukture komunikacyjna pod takie lotnisko jak CPK, a potem zajmuje sie calym lotniskiem, a nie odwrotnie. infrastruktury nie mamy, mamy burdel w przepisach wywlaszczeniowych pod srodki komunikacji i generalnie nas po prostu nie stac. Przecież żeby to dzialalo to trzeba na dzien dobry rozbudowac A2 do poziomu conajmniej 4 pasmowej drogi, a nawet nie zabralem sie za koleje itp., a i to da gowno.
Kto kiedykolwiek jechal A2 nawet nie w godzinach szczytu, ale zwyczajnych "dziennych" z Warszawy na Lodz lub odwrotnie wie o tym. Kazdy kto poswiecil 5 sekund nad zastanowieniem sie jak ma to z planistycznego punktu byc rozwiazane - wie o tym. Kazdy kto patrzy tylko na efekt końcowy, nie ma pojecia jaki burdel z tym bedzie. CPK nie ma szans powstac/sensownie funkcjonować szybciej niz za 10 lat. My nawet durnej S8 nie potrafimy dokonczyc.
Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka
Kto kiedykolwiek jechal A2 nawet nie w godzinach szczytu, ale zwyczajnych "dziennych" z Warszawy na Lodz lub odwrotnie wie o tym. Kazdy kto poswiecil 5 sekund nad zastanowieniem sie jak ma to z planistycznego punktu byc rozwiazane - wie o tym. Kazdy kto patrzy tylko na efekt końcowy, nie ma pojecia jaki burdel z tym bedzie. CPK nie ma szans powstac/sensownie funkcjonować szybciej niz za 10 lat. My nawet durnej S8 nie potrafimy dokonczyc.
Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka
- Jutsimitsu
- Człowiek-Reklamówka
- Posty: 2930
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 22:51
Re: Rządy KO&TD&NL
Jak działa duże lotnisko w odległości kilkudziesięciu km od centrum, polecam zobaczyć lotnisko Berlin Brandenburg. Lotnisko które jest zwyczajnie daleko i ciężko się dostać tam nad ranem. Znienawidzone przez większość ludzi.
CPK pewnie powinno powstać, jako lotnisko transportowe głównie. Zamknięcie Chopina będzie jednak głupotą.
CPK pewnie powinno powstać, jako lotnisko transportowe głównie. Zamknięcie Chopina będzie jednak głupotą.
- Razorblade
- Mr. Kroper
- Posty: 4892
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 18:56
Re: Rządy KO&TD&NL
Tak w sumie doczytałem i podoba mi sie to stwierdzenie ktorego uzyl Crowley. "W ogólnych założeniach to bardzo dobry pomysł". No bo generalnie "w ogólnych założeniach" to wrecz swietny pomysl, wrecz genialny. Zwlaszcza jak sie go jeszcze oderwie od naszych realiów.
Bo papier przyjmie wszystko. Liczy sie pomysl na realizacje i sama realizacja. Te sa z dupy. A bronienie CPK wizja szybkiej kolei po PL (a widzialem takowe) to juz po prostu skrajna manipulacja. Bo fakt powiazania jednego z drugim z punktu widzenia realnego zycia i inwestycji jest... zaden
Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka
Bo papier przyjmie wszystko. Liczy sie pomysl na realizacje i sama realizacja. Te sa z dupy. A bronienie CPK wizja szybkiej kolei po PL (a widzialem takowe) to juz po prostu skrajna manipulacja. Bo fakt powiazania jednego z drugim z punktu widzenia realnego zycia i inwestycji jest... zaden
Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka
Re: Rządy KO&TD&NL
Na takiej zasadzie mozna infrastrukturalnie nie robic nic i malkontencic, ze w tych warunkach nie mozna dzialac "no bo jak jest kazdy widzi". W taki sposob to my tego komunizmu nie zbudujemy.
You give up a few things, chasing a dream.
"Ty jesteś menda taka pozytywna" - colgatte
#sgk 4 life.
Old FŚGK number is 12526
MISTRZ FLEP EURO 2024
Re: Rządy KO&TD&NL
Ależ Zolt, pisiory od kilku już lat SPECJALNIE blokują rozbudowę Modlina, bo CPK. Tak samo można jeszcze zwiększyć przepustowość Okęcia. Można pomóc w rozwoju rosnących przewozów z portów regionalnych, w które zainwestowano już przecież duże pieniądze.
Poza tym, my zakładamy stały rozwój mobilności i ruchu lotniczego, co jest założeniem - w dłuższej perspektywie - dyskusyjnym. Wystarczy, że kolej osiągnie prędkość 400 km/h (co efektywnie od przyszłego roku ma mieć miejsce w Chinach na trasie Szanghaj - Pekin) to kto będzie latał na trasach do 1000 km jak w 2,5 godziny dojedzie na miejsce, a nie dopiero dotrze do gejta w Baranowie? Trzeba też zadać sobie pytanie przy jakiej liczbie lotów na osobę dalszy wzrost się zatrzyma? Mi się nie będzie chciało co tydzień latać na weekend do Barcelony czy Oslo. Liczba ludności spada, społeczeństwo się starzeje, czy to w ogóle było brane pod uwagę? Śmiem wątpić, zrobili prostą ekstrapolację trendów sprzed covida, bo miał wyjść znaczny wzrost ruchu, żeby uzasadnić kolosalne wydatki na lotnisko i tyle. Przez 5 lat sam pracowałem w investment banking, wiele takich business planów widziałem, a niejeden sam robiłem
Poza tym, my zakładamy stały rozwój mobilności i ruchu lotniczego, co jest założeniem - w dłuższej perspektywie - dyskusyjnym. Wystarczy, że kolej osiągnie prędkość 400 km/h (co efektywnie od przyszłego roku ma mieć miejsce w Chinach na trasie Szanghaj - Pekin) to kto będzie latał na trasach do 1000 km jak w 2,5 godziny dojedzie na miejsce, a nie dopiero dotrze do gejta w Baranowie? Trzeba też zadać sobie pytanie przy jakiej liczbie lotów na osobę dalszy wzrost się zatrzyma? Mi się nie będzie chciało co tydzień latać na weekend do Barcelony czy Oslo. Liczba ludności spada, społeczeństwo się starzeje, czy to w ogóle było brane pod uwagę? Śmiem wątpić, zrobili prostą ekstrapolację trendów sprzed covida, bo miał wyjść znaczny wzrost ruchu, żeby uzasadnić kolosalne wydatki na lotnisko i tyle. Przez 5 lat sam pracowałem w investment banking, wiele takich business planów widziałem, a niejeden sam robiłem
"Wolność człowieka kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka" - Alexis de Tocqueville
"Wszyscy mamy dwa życia. Drugie zaczyna się, kiedy zdamy sobie sprawę, że mamy tylko jedno" - Konfucjusz
"Wszyscy mamy dwa życia. Drugie zaczyna się, kiedy zdamy sobie sprawę, że mamy tylko jedno" - Konfucjusz
- Crowley
- Pan Bob Budowniczy Kierownik
- Posty: 7591
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 20:00
- Lokalizacja: Gdańsk / Wyszków
Re: Rządy KO&TD&NL
Modlin trzeba by zburzyć i zbudować od nowa, poza tym tam też nie ma żadnej infrastruktury drogowo-kolejowej. Okęcia choćby skały srały za moment fizycznie nie będzie się dało powiększyć. Poza tym nad Warszawą jest zakaz lotów nocnych i to też bardzo ogranicza możliwości dla Chopina, który pęka przez to w szwach.
CPK mógłby być dużym lotniskiem i obsługiwać też przewóz towarów. Zobaczcie co się dzieje po otwarciu w Gdańsku terminali kontenerowych w porcie. Rynek jest gigantyczny. W tej części Europy nie ma też dużego huba pasażerskie go, więc ja tam wierzę, że tu też jest duży potencjał.
A to że trzeba zacząć od infrastruktury, to nawet nie ma co dyskutować. Właśnie powinniśmy patrzeć na CPK jako na projekt infrastrukturalny. Jeśli faktycznie udałoby się dzięki temu zbudować sieć kolei szybkich prędkości z prawdziwego zdarzenia, zrobić duży ring autostradowy wokół Warszawy i poszerzyć A2, to ja tu widzę same plusy. Zbudowanie samego dużego lotniska to idiotyzm.
CPK mógłby być dużym lotniskiem i obsługiwać też przewóz towarów. Zobaczcie co się dzieje po otwarciu w Gdańsku terminali kontenerowych w porcie. Rynek jest gigantyczny. W tej części Europy nie ma też dużego huba pasażerskie go, więc ja tam wierzę, że tu też jest duży potencjał.
A to że trzeba zacząć od infrastruktury, to nawet nie ma co dyskutować. Właśnie powinniśmy patrzeć na CPK jako na projekt infrastrukturalny. Jeśli faktycznie udałoby się dzięki temu zbudować sieć kolei szybkich prędkości z prawdziwego zdarzenia, zrobić duży ring autostradowy wokół Warszawy i poszerzyć A2, to ja tu widzę same plusy. Zbudowanie samego dużego lotniska to idiotyzm.
All the good in the world
You can put inside a thimble
And still have room for you and me
If there's one thing you can say
About Mankind
There's nothing kind about man
You can put inside a thimble
And still have room for you and me
If there's one thing you can say
About Mankind
There's nothing kind about man
- Razorblade
- Mr. Kroper
- Posty: 4892
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 18:56
Re: Rządy KO&TD&NL
Mozna robic, ale nie od dupy strony. Ot, roznica.Zolt pisze:Na takiej zasadzie mozna infrastrukturalnie nie robic nic i malkontencic, ze w tych warunkach nie mozna dzialac "no bo jak jest kazdy widzi". W taki sposob to my tego komunizmu nie zbudujemy.
Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka
- Razorblade
- Mr. Kroper
- Posty: 4892
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 18:56
Re: Rządy KO&TD&NL
Przecież to podstawa planow CPK. Robimy duze lotnisko, reszte "przy okazji jakos sprójemy ogarnąć".Crowley pisze:Zbudowanie samego dużego lotniska to idiotyzm.
Kurde, Crow - podstawa rozumowania wlasnie w widzeniu "samych plusow" jest slowo klucz: "jesli przy okazji". Kurwa to tak nie dziala. Planowanie tak nie dziala. Bo "jesli nie" to masz gigantyczny uwalony projekt ktory poza kosztami bedzie generowac gigantyczne problemy komunikacyjne. Kropka. To nie ma byc popierdulka pokroju Pyrzowic czy nawet Balic w Krakowie, a tam jest obecnie lepszy dojazd niz do wspanialego CPK. I nie widac NIC w kierunku aby dotarcie do CPK mialo byc w jakikolwiek sposób "przyjemne". Zrobmy prace u i od podstaw - potem mozna zajmowac sie lotniskiem samym w sobie.
I serio, bo mi sie dluzej nie chce znow gadac o tym fantastycznym projekcie - jesli uzalezniamy szybka kolej, rozbudowe A2 czy ring wokol warszawy od tego czy powstanie jakies lotnisko czy nie to serio zwijajmy asfalt bo szkoda kasy. Bo to wlasnie to fantastyczne lotnisko powinno byc ostatnim punktem a nie pierwszym. I na pewno nie deterministycznym
Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka
- Crowley
- Pan Bob Budowniczy Kierownik
- Posty: 7591
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 20:00
- Lokalizacja: Gdańsk / Wyszków
Re: Rządy KO&TD&NL
No nie. Od początku było mówione o lotnisku i o kolei i to się dzieje równolegle. W zasadzie to infrastruktura jest nawet bardziej zaawansowana niż lotnisko w tej chwili. Wczoraj chyba dostali pozwolenie na budowę jakiegoś tunelu pod Łodzią chociażby, a ileś kolejnych odcinków jest już projektowanych. Umowa na zaprojektowanie poszerzonej A2 też została podpisana w ubiegłym roku, więc prędzej czy później to też się wydarzy. Oczywiście gdyby lotnisko zostało wybudowane zgodnie z harmonogramem do 2028 roku, to kolej nie będzie gotowa i to jest nieporozumienie. Należałoby to opóźnić co najmniej do 2030 albo 2034 roku, kiedy mają być zrobione koleje i autostradowa obwodnica Warszawy, ale przecież opóźnienia na tej budowie są więcej niż pewne, więc nie ma absolutnie żadnych szans, żeby uruchomić CPK za 4 lata. Przecież nawet jeszcze nie ma projektu. Gdański dworzec kolejowy remontowano prawie 5 lat.Razorblade pisze:Przecież to podstawa planow CPK. Robimy duze lotnisko, reszte "przy okazji jakos sprójemy ogarnąć".
Ja wiem, że całym tym bajzlem zarządzają idioci, że byłyby opóźnienia, wtopy, a ostatecznie i tak niewiele z tego wyjdzie, ale w założeniach ten projekt ma sens.
All the good in the world
You can put inside a thimble
And still have room for you and me
If there's one thing you can say
About Mankind
There's nothing kind about man
You can put inside a thimble
And still have room for you and me
If there's one thing you can say
About Mankind
There's nothing kind about man
- Razorblade
- Mr. Kroper
- Posty: 4892
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 18:56
Re: Rządy KO&TD&NL
No to mowimy o innym CPK Crowley. Co troche potwierdza przytaczanie rozwiazan ktore z CPK bezpośrednio powiazane nie sa (tunel pod Lodzia który jest powiazany z TEN-T czy poszerzenie A2 do zabójczych 3 pasow...). Aha - ja wiem ze tunel pod Lodzia przedstawia sie jako projekt pod CPK ktory niejako ruszyl w 2021 czy jakos tak. Szkoda ze znam ludzi ktorzy ten pomysl i projekt "ogarniali" juz w 2019 .
Oczywiście że CPK "zakładał" że powstanie wszystko, ale nawet jak spojrzysz na podstawowy harmonogram (swietnie ze sa opóźnienia. No po prostu cieszmy sie ze bumelanci nawet harmonogramu nie potrafia ogarnac) to w koncu zobaczysz ze Danusia ma racje i CPK wg tych matołków to właśnie "duże lotnisko a reszta jakoś tam będzie". Same koleje dodali do projektu w 2019... właśnie jeśli mnie pamięć nie myli po sporej krytyce braku pomyslu na infrastrukturę"transportowa" do CPK. Choc tu moge sie mylic. Az tak mi sie tez nie chcialo tego sledzic...
I żeby podkreślić - ja generalnie nie krytykuje CPK. Ja krytykuje podejscie od tylka. Najpierw drogi i koleje. Potem lotnisko, gdy tam juz będzie sie grubo jechalo z koksem...
Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka
Oczywiście że CPK "zakładał" że powstanie wszystko, ale nawet jak spojrzysz na podstawowy harmonogram (swietnie ze sa opóźnienia. No po prostu cieszmy sie ze bumelanci nawet harmonogramu nie potrafia ogarnac) to w koncu zobaczysz ze Danusia ma racje i CPK wg tych matołków to właśnie "duże lotnisko a reszta jakoś tam będzie". Same koleje dodali do projektu w 2019... właśnie jeśli mnie pamięć nie myli po sporej krytyce braku pomyslu na infrastrukturę"transportowa" do CPK. Choc tu moge sie mylic. Az tak mi sie tez nie chcialo tego sledzic...
I żeby podkreślić - ja generalnie nie krytykuje CPK. Ja krytykuje podejscie od tylka. Najpierw drogi i koleje. Potem lotnisko, gdy tam juz będzie sie grubo jechalo z koksem...
Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka
Re: Rządy KO&TD&NL
no tu chyba wszyscy sie zgadzamyI żeby podkreślić - ja generalnie nie krytykuje CPK. Ja krytykuje podejscie od tylka. Najpierw drogi i koleje. Potem lotnisko, gdy tam juz będzie sie grubo jechalo z koksem...
You give up a few things, chasing a dream.
"Ty jesteś menda taka pozytywna" - colgatte
#sgk 4 life.
Old FŚGK number is 12526
MISTRZ FLEP EURO 2024
- Crowley
- Pan Bob Budowniczy Kierownik
- Posty: 7591
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 20:00
- Lokalizacja: Gdańsk / Wyszków
Re: Rządy KO&TD&NL
Czyli wszyscy się zgadzamy, a i tak się sprzeczamy. Forum odzyskuje klimat.
All the good in the world
You can put inside a thimble
And still have room for you and me
If there's one thing you can say
About Mankind
There's nothing kind about man
You can put inside a thimble
And still have room for you and me
If there's one thing you can say
About Mankind
There's nothing kind about man
Re: Rządy KO&TD&NL
Czy zerknęliście na budżet na 2024? Przychody 682, wydatki 866, deficyt 184 mld zł?
184/682 to daje 27% !!!!! Rekordowy deficyt w naszej historii, prawie 200 mld złotych, a my tu sobie dyskutujemy o CPK (które - bo tu się z Wami nie zgadzam - jako lotnisko nie ma żadnego sensu, natomiast szybka kolej i poszerzenie autostrady są jak najbardziej potrzebne i do zrobienia ale zupełnie niezależnie od lotniska).
Ktoś z nas (nie pamiętam kto) wyrażał przed wyborami nadzieję na dyscyplinę budżetową. Niestety nadziei znikąd, po jebanych socjalistach z PiS nastali jebani socjaliści z PO.
184/682 to daje 27% !!!!! Rekordowy deficyt w naszej historii, prawie 200 mld złotych, a my tu sobie dyskutujemy o CPK (które - bo tu się z Wami nie zgadzam - jako lotnisko nie ma żadnego sensu, natomiast szybka kolej i poszerzenie autostrady są jak najbardziej potrzebne i do zrobienia ale zupełnie niezależnie od lotniska).
Ktoś z nas (nie pamiętam kto) wyrażał przed wyborami nadzieję na dyscyplinę budżetową. Niestety nadziei znikąd, po jebanych socjalistach z PiS nastali jebani socjaliści z PO.
"Wolność człowieka kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka" - Alexis de Tocqueville
"Wszyscy mamy dwa życia. Drugie zaczyna się, kiedy zdamy sobie sprawę, że mamy tylko jedno" - Konfucjusz
"Wszyscy mamy dwa życia. Drugie zaczyna się, kiedy zdamy sobie sprawę, że mamy tylko jedno" - Konfucjusz
- Crowley
- Pan Bob Budowniczy Kierownik
- Posty: 7591
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 20:00
- Lokalizacja: Gdańsk / Wyszków
Re: Rządy KO&TD&NL
To było bardziej niż pewne. Zero zdziwienia. Nie dość, że nie mogą zabrać tego, co Matołusz dał, to jeszcze muszą dołożyć swoje. Drukarka pieniędzy robi brrrrt, a wszystko złe będzie można zrzucić na Kaczkę i na stare dobre "nie spodziewaliśmy się, że zastaniemy aż tak złą sytuację".Theeck pisze:Niestety nadziei znikąd, po jebanych socjalistach z PiS nastali jebani socjaliści z PO.
Miał też być odchudzony rząd, a mamy największy w historii, bo przecież trzeba wykarmić wszystkie tłuste mordy. Czekam na te słynne konkursy na stanowiska w spółkach Skarbu Państwa. To dopiero będzie karuzela śmiechu. Na razie gazety i internet uwaliły Bieńkowską z Orlenu, ale to tak łatwo nie pójdzie. Na razie Budka robi wielkie czystki, ale w blokach już przecież czekają różne pociotki i inni "fachowcy". Oni się dopiero rozkręcają.
All the good in the world
You can put inside a thimble
And still have room for you and me
If there's one thing you can say
About Mankind
There's nothing kind about man
You can put inside a thimble
And still have room for you and me
If there's one thing you can say
About Mankind
There's nothing kind about man
Re: Rządy KO&TD&NL
No, zobaczymy jak Argentynie wyjdzie friedmanowski liberalizm gospodarczy
#sgk 4 life.
- Crowley
- Pan Bob Budowniczy Kierownik
- Posty: 7591
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 20:00
- Lokalizacja: Gdańsk / Wyszków
Re: Rządy KO&TD&NL
Wiadomo: znowu zbankrutują.
All the good in the world
You can put inside a thimble
And still have room for you and me
If there's one thing you can say
About Mankind
There's nothing kind about man
You can put inside a thimble
And still have room for you and me
If there's one thing you can say
About Mankind
There's nothing kind about man
Re: Rządy KO&TD&NL
NIE ZAPESZAJCrowley pisze:Wiadomo: znowu zbankrutują.
Chociaż wiadomo, że z korwinizmem gospodarczym jest jak z komunizmem. Jeśli nie działa to znaczy, że to nie był prawdziwy korwinizm i trzeba go mocniej wprowadzic - wtedy zadziała.
#sgk 4 life.
- Crowley
- Pan Bob Budowniczy Kierownik
- Posty: 7591
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 20:00
- Lokalizacja: Gdańsk / Wyszków
Re: Rządy KO&TD&NL
Żadna teoria nie wytrzymuje kontaktu z politykami, którzy twierdzą, że będą ją realizować.
All the good in the world
You can put inside a thimble
And still have room for you and me
If there's one thing you can say
About Mankind
There's nothing kind about man
You can put inside a thimble
And still have room for you and me
If there's one thing you can say
About Mankind
There's nothing kind about man
Re: Rządy KO&TD&NL
No fajnie, cpk i w ogóle. Tylko podejrzanie wygląda na kolejny warszawocentryzm
Wysłane z mojego AC2003 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego AC2003 przy użyciu Tapatalka
Re: Rządy KO&TD&NL
To, że przez okno nie wypierdolili palacu Saskiego to mnie wkurza akurat
#sgk 4 life.
Re: Rządy KO&TD&NL
Mnie też, tan Saski to kolejny idiotyzm Dudy.
A tutaj mamy wypowiedź Laska na temat CPK i innych lotnisk w Polsce: https://www.pap.pl/aktualnosci/pelnomoc ... ch-lotnisk
Jest nadzieja, że może przynajmniej ten idiotyzm, dla odmiany Maowieckiego, pójdzie do kosza.
A tutaj mamy wypowiedź Laska na temat CPK i innych lotnisk w Polsce: https://www.pap.pl/aktualnosci/pelnomoc ... ch-lotnisk
Jest nadzieja, że może przynajmniej ten idiotyzm, dla odmiany Maowieckiego, pójdzie do kosza.
"Wolność człowieka kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka" - Alexis de Tocqueville
"Wszyscy mamy dwa życia. Drugie zaczyna się, kiedy zdamy sobie sprawę, że mamy tylko jedno" - Konfucjusz
"Wszyscy mamy dwa życia. Drugie zaczyna się, kiedy zdamy sobie sprawę, że mamy tylko jedno" - Konfucjusz
-
- sraczkowaty
- Posty: 909
- Rejestracja: 1 stycznia 2015, o 21:56
Re: Rządy KO&TD&NL
Ciekawe jak to się skończy bo lobbing za CPK jest bardzo silny
- Jutsimitsu
- Człowiek-Reklamówka
- Posty: 2930
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 22:51
Re: Rządy KO&TD&NL
Patrząc na to że gubernator Texasu właśnie stwierdził że prawo stanowe jest ponad prawem federalnym. Tak chyba zaczynam się przekonywać do tego co robi rząd w Polsce i siłowo przejmuje władzę. Coś czuję że będzie wojna światowa, no i secesyjna w Stanach.
Re: Rządy KO&TD&NL
O ja. A co tam się stanęło w tym Teksasie, że druty kolczaste tam rozwijają? To drugi najmniej zaludniony stan w stanach. Nawet jakby się wszyscy za ręce złapali, to nie zamkną obwodu.
Eat your greens,
Especially broccoli
Remember to
Say "thank you"
Especially broccoli
Remember to
Say "thank you"
- Matthias[Wlkp]
- purpurowy
- Posty: 7478
- Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
- Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!
Re: Rządy KO&TD&NL
To nie do końca tak działa. Patrz ile z tej ziemi się do czegokolwiek nadaje... Poza tym i tak wszyscy przyjezdni chcą mieszkać w miastach (bo co zrobią na wsi? Cała ziemia rolna już dawno sprzedana), więc dokładają się do tych wielkich metropolii, w których za bardzo nie ma miejsca.
Re: Rządy KO&TD&NL
Nie mam nic do Teksasu i na pewno swoje racje mają, czują się olewani itd. A z drugiej strony republikanie grają na Trumpa i chodzi o zaognianie podziałów, a nie rozwiązywanie problemów.
Ja po prostu zazdroszczę Voo. On widział pierwszą wojnę secesyjną, ja nie. Więc przynajmniej zobaczę drugą.
Ja po prostu zazdroszczę Voo. On widział pierwszą wojnę secesyjną, ja nie. Więc przynajmniej zobaczę drugą.
Eat your greens,
Especially broccoli
Remember to
Say "thank you"
Especially broccoli
Remember to
Say "thank you"
- SmokEustachy
- przezroczysty
- Posty: 123
- Rejestracja: 6 grudnia 2020, o 15:58
Re: Rządy KO&TD&NL
Stanowski planuje u siebie wielogodzinną debatę o CPK na kanale.
2. Wszelakie przychody z CPK, z terminala kontenerowego, z rurociągu, z atomu są kosztem Niemiec. Trzeba o tym pamiętać.
2. Wszelakie przychody z CPK, z terminala kontenerowego, z rurociągu, z atomu są kosztem Niemiec. Trzeba o tym pamiętać.
Re: Rządy KO&TD&NL
Co do terminala kontenerowego i gazociągu się zgodzę, ale przychody z atomu, czy CPK? Atom to koszt, nie przychód, nie da się go zastąpić milionem niemieckich wiatraków, a CPK to wyrzucenie pieniędzy na nikomu niepotrzebne gigantyczne lotnisko.
Co do CPK - w związku ze wzrostem ruchu samochodowego i tranzytowego proponuję zbudować płatną autostradę o 4 pasach ruchu w każdą stronę równoległą do istniejącej A2 - inwestycja zwróci się i będzie zarabiać, ale musimy zamknąć obecnie istniejącą A2.
Co do CPK - w związku ze wzrostem ruchu samochodowego i tranzytowego proponuję zbudować płatną autostradę o 4 pasach ruchu w każdą stronę równoległą do istniejącej A2 - inwestycja zwróci się i będzie zarabiać, ale musimy zamknąć obecnie istniejącą A2.
"Wolność człowieka kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka" - Alexis de Tocqueville
"Wszyscy mamy dwa życia. Drugie zaczyna się, kiedy zdamy sobie sprawę, że mamy tylko jedno" - Konfucjusz
"Wszyscy mamy dwa życia. Drugie zaczyna się, kiedy zdamy sobie sprawę, że mamy tylko jedno" - Konfucjusz
- Crowley
- Pan Bob Budowniczy Kierownik
- Posty: 7591
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 20:00
- Lokalizacja: Gdańsk / Wyszków
Re: Rządy KO&TD&NL
Akurat może nie niemieckim, ale bez nowych elektrowni będziemy musieli importować energię. Natomiast z trgo co kojarzę, to bywały dni, że eksportowalismy jej sporo do Niemiec i Szwecji, kiedy mocno wiało. Niemcy wyłączyli atomówki i mają problemy z dostawami.Theeck pisze:Atom to koszt, nie przychód, nie da się go zastąpić milionem niemieckich wiatraków
Teoretycznie chodzi o konkurencję z Frankfurtem i Lipskiem, więc z Niemcami. Czy to realne? Nie wiem, jedni mówią, że tak, inni że nie.Theeck pisze:CPK to wyrzucenie pieniędzy na nikomu niepotrzebne gigantyczne lotnisko.
All the good in the world
You can put inside a thimble
And still have room for you and me
If there's one thing you can say
About Mankind
There's nothing kind about man
You can put inside a thimble
And still have room for you and me
If there's one thing you can say
About Mankind
There's nothing kind about man
Re: Rządy KO&TD&NL
Cpk, atom i intel teraz. Fajnie, nie powiem. Renegocjacje. Czy tylko ja tu jeszcze widze jakis wzór? Czy to pisizm mnie zaślepia?
https://biznes.interia.pl/gospodarka/ne ... Id,7313399
Wysłane z mojego SM-A135F przy użyciu Tapatalka
https://biznes.interia.pl/gospodarka/ne ... Id,7313399
Wysłane z mojego SM-A135F przy użyciu Tapatalka
Stawiajcie przed sobą większe cele. Ciężej chybić.
Re: Rządy KO&TD&NL
Trochę Cię zaślepia, bo jeśli ta fabryka Intela jest aż tak ważna, to dlaczego maowiecki nie podpisał i nie wysłał wniosku do UE?
Co do atomu, to coś czuję, że jak przyszło co do czego to hamburgery chcą żebyśmy wszystko sfinansowali ze swojej kasy, a oni mają nie ponosić żadnych konsekwencji ani ew. opóźnienia ani wzrostu kosztów, ani jak się coś spierdoli. Najlepszy dowód na to, że ta oferta była gówniana a wybrana przez pisiorów "bo amerykańska i polska racja stanu za tym stała", jest fakt, że Czesi wypierdolili kilka dni temu podobną ofertę Westinghousa na 2x2 reaktory w pizdu za okno.
A lotnisko CPK jest do zaorania, to chora gigantomania niekompetentnego maowieckiego niewykluczone, że inspirowana przez cwaniaków chcących się dorobić na sprzedaży deweloperom terenów po Okęciu.
Co do atomu, to coś czuję, że jak przyszło co do czego to hamburgery chcą żebyśmy wszystko sfinansowali ze swojej kasy, a oni mają nie ponosić żadnych konsekwencji ani ew. opóźnienia ani wzrostu kosztów, ani jak się coś spierdoli. Najlepszy dowód na to, że ta oferta była gówniana a wybrana przez pisiorów "bo amerykańska i polska racja stanu za tym stała", jest fakt, że Czesi wypierdolili kilka dni temu podobną ofertę Westinghousa na 2x2 reaktory w pizdu za okno.
A lotnisko CPK jest do zaorania, to chora gigantomania niekompetentnego maowieckiego niewykluczone, że inspirowana przez cwaniaków chcących się dorobić na sprzedaży deweloperom terenów po Okęciu.
"Wolność człowieka kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka" - Alexis de Tocqueville
"Wszyscy mamy dwa życia. Drugie zaczyna się, kiedy zdamy sobie sprawę, że mamy tylko jedno" - Konfucjusz
"Wszyscy mamy dwa życia. Drugie zaczyna się, kiedy zdamy sobie sprawę, że mamy tylko jedno" - Konfucjusz
-
- sraczkowaty
- Posty: 909
- Rejestracja: 1 stycznia 2015, o 21:56
Re: Rządy KO&TD&NL
W ogóle to PiS tego wszystkiego nie zbudował, ale to wina Tuska co rządzi od miesiąca
Re: Rządy KO&TD&NL
Jak sie ma juz 2 elektrownie i 4 razy mniej ludnosci to mozna krecic nosem, my raczej nie mamy tego luksusu.
A co do gigantomanii, to przeciez podobno byly jakies "niezalezne" audyty kilkanascie lat temu, wskazujace, ze trzeba robic takie lotnisko?
A co do gigantomanii, to przeciez podobno byly jakies "niezalezne" audyty kilkanascie lat temu, wskazujace, ze trzeba robic takie lotnisko?
You give up a few things, chasing a dream.
"Ty jesteś menda taka pozytywna" - colgatte
#sgk 4 life.
Old FŚGK number is 12526
MISTRZ FLEP EURO 2024
- Crowley
- Pan Bob Budowniczy Kierownik
- Posty: 7591
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 20:00
- Lokalizacja: Gdańsk / Wyszków
Re: Rządy KO&TD&NL
Ta, jeszcze za poprzednich rządów PO. To wtedy pomysł w ogóle wstał. 8)
All the good in the world
You can put inside a thimble
And still have room for you and me
If there's one thing you can say
About Mankind
There's nothing kind about man
You can put inside a thimble
And still have room for you and me
If there's one thing you can say
About Mankind
There's nothing kind about man
- Jutsimitsu
- Człowiek-Reklamówka
- Posty: 2930
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 22:51
Re: Rządy KO&TD&NL
Pomysł to powstał jeszcze za komuny i był w planach PO i lewicy... https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Histori ... dla_Polski
Wszyscy kombinowali, tylko że dopiero PiS zrobił z tego projekt flagowy i oczywiście nie zrobił nic poza zapchaniem swojaczkom kieszeni pieniędzmi podatników.
Wszyscy kombinowali, tylko że dopiero PiS zrobił z tego projekt flagowy i oczywiście nie zrobił nic poza zapchaniem swojaczkom kieszeni pieniędzmi podatników.
Re: Rządy KO&TD&NL
Pomysł z lat 70-tych, już rozumiem, przecież maowiecki to nasz nowy Gierek.
Zobaczcie tutaj jak idiotyczne są założenia odnośnie liczby pasażerów CPK: https://pl.wikipedia.org/wiki/Porty_lotnicze_w_Polsce
Co mam na myśli? A to jaki ruch generują lokalne porty lotnicze, sam Kraków w 2019 miał 45% Okęcia, a razem z Gdańskiem i Katowicami obsłużył taki ruch jak Okęcie! Tusk miał rację mówiąc, że ludzie chcą latać z portów regionalnych.
A jeśli dodać do tego możliwość rozbudowy Radomia do 9 mln pasażerów i Modlina do podobnej (?) liczby i samego Okęcia o jeszcze kilka mln pasażerów, to dopiero widać jakim idiotyzmem jest budowa lotniska w Baranowie. No bo skąd ci pasażerowie? Tylko z pozamykanych lotnisk, albo nierozbudowywanych (jak Modlin). Dodając do tego szybką kolej, która ma śmigać 350 km/h - wiele lotów krótko/średniodystansowych zostanie w ten substytuowanych, to nawet szkoda gadać.
Zobaczcie tutaj jak idiotyczne są założenia odnośnie liczby pasażerów CPK: https://pl.wikipedia.org/wiki/Porty_lotnicze_w_Polsce
Co mam na myśli? A to jaki ruch generują lokalne porty lotnicze, sam Kraków w 2019 miał 45% Okęcia, a razem z Gdańskiem i Katowicami obsłużył taki ruch jak Okęcie! Tusk miał rację mówiąc, że ludzie chcą latać z portów regionalnych.
A jeśli dodać do tego możliwość rozbudowy Radomia do 9 mln pasażerów i Modlina do podobnej (?) liczby i samego Okęcia o jeszcze kilka mln pasażerów, to dopiero widać jakim idiotyzmem jest budowa lotniska w Baranowie. No bo skąd ci pasażerowie? Tylko z pozamykanych lotnisk, albo nierozbudowywanych (jak Modlin). Dodając do tego szybką kolej, która ma śmigać 350 km/h - wiele lotów krótko/średniodystansowych zostanie w ten substytuowanych, to nawet szkoda gadać.
"Wolność człowieka kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka" - Alexis de Tocqueville
"Wszyscy mamy dwa życia. Drugie zaczyna się, kiedy zdamy sobie sprawę, że mamy tylko jedno" - Konfucjusz
"Wszyscy mamy dwa życia. Drugie zaczyna się, kiedy zdamy sobie sprawę, że mamy tylko jedno" - Konfucjusz
Re: Rządy KO&TD&NL
Dobrze, że chociaż sceptycyzm do cpk łączy obywateli forumii! Rów dla kajaków mierzei nie poderwał nas z kolan wystarczająco?
Wysłane z mojego AC2003 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego AC2003 przy użyciu Tapatalka
Re: Rządy KO&TD&NL
Gregor, no chyba wlasnie zdania sa podzielone
A co do lotow, to po ostatnich tekstach w tym temacie odnosze wrazenie, ze ruch osobowy na tym lotnisku to mialoby byc cos mniej zobowiazujacego, a wiekszy nacisk rozmowcy klada na cargo i mozliwosci wojskowe (przerzut sprzetu i ludzi).
A co do lotow, to po ostatnich tekstach w tym temacie odnosze wrazenie, ze ruch osobowy na tym lotnisku to mialoby byc cos mniej zobowiazujacego, a wiekszy nacisk rozmowcy klada na cargo i mozliwosci wojskowe (przerzut sprzetu i ludzi).
You give up a few things, chasing a dream.
"Ty jesteś menda taka pozytywna" - colgatte
#sgk 4 life.
Old FŚGK number is 12526
MISTRZ FLEP EURO 2024
Re: Rządy KO&TD&NL
Ponad połowa cargo lata w samolotach pasażerskich (głównie szerokokadłubowych), więc to nie jest do końca prawdziwa alternatywa. Żeby szeroki kadłub latał na danym lotnisku to musi być duży ruch i dobra infrastruktura, a do tego potrzebne jest CPK.
- Crowley
- Pan Bob Budowniczy Kierownik
- Posty: 7591
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 20:00
- Lokalizacja: Gdańsk / Wyszków
Re: Rządy KO&TD&NL
Dokładnie tak. Poza tym nie mylmy skutu z przyczyną. Nie ma w tej chwili pasażerów transferowych, bo korzystają z innych lotnisk, bo do nas/od nas się nie lata, bo się nie da. Chopin jest za mały i zbyt ograniczony. Nie ma żadnego powodu, żeby nie odebrać Frankfurtowi i Lipskowi klientów. Lotniska regionalne nie są alternatywą dla hubów. Mają inne funkcje.
Argumentu o megalomanii kompletnie nie rozumiem. Na ten moment byłoby to zaledwie 10 lotnisko w Europie przy 100% obłożeniu. A ile można zarobić na przeladowywaniu towarów, pokazuje terminal kontenerowy w Gdańsku, który generuje kilkanaście miliardów zł z podatków i ceł. I o dziwo autostrady i drogi szybkiego ruchu nie zawinęły asfaltu od tej nawały ciężarówek.
Argumentu o megalomanii kompletnie nie rozumiem. Na ten moment byłoby to zaledwie 10 lotnisko w Europie przy 100% obłożeniu. A ile można zarobić na przeladowywaniu towarów, pokazuje terminal kontenerowy w Gdańsku, który generuje kilkanaście miliardów zł z podatków i ceł. I o dziwo autostrady i drogi szybkiego ruchu nie zawinęły asfaltu od tej nawały ciężarówek.
All the good in the world
You can put inside a thimble
And still have room for you and me
If there's one thing you can say
About Mankind
There's nothing kind about man
You can put inside a thimble
And still have room for you and me
If there's one thing you can say
About Mankind
There's nothing kind about man
Re: Rządy KO&TD&NL
Jakby to wyglądało tak jak piszecie to spoko, ale u nas jakoś zawsze kończy się centralizacją. Uuu, będziecie śmigać Pendolino... Ale tylko na stolicę.
Wysłane z mojego AC2003 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego AC2003 przy użyciu Tapatalka
- Jutsimitsu
- Człowiek-Reklamówka
- Posty: 2930
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 22:51
Re: Rządy KO&TD&NL
Z jednej strony na pewno cpk jest potrzebne i to już nawet rząd mówi że nie skreślają tego pomysłu, bo w dłuższej perspektywie i CPK i lotniska mniejsze będą się zapełniały. Poza tym nie tylko istnieje podaż do istniejącego popytu, ale też tworzenie popytu poprzez tworzenie nowego produktu.
Tak z drugiej pieprzyć 8 lat że musi być i nie zrobić nic poza zaplanowaniem gdzie i ogólnym pomysłem na sieć kolejową? Za ile milionów?
Tak z drugiej pieprzyć 8 lat że musi być i nie zrobić nic poza zaplanowaniem gdzie i ogólnym pomysłem na sieć kolejową? Za ile milionów?
Re: Rządy KO&TD&NL
moja opinia w kilku punktach:
1. CPK nie ma sensu jako hub pasażerski.
2. CPK jest potrzebne jako lotnisko cargo, bo zwyczajnie obecnie nie mamy takiego logistycznego huba. A powinniśmy mieć, choćby ze względu na obecną sytuację geopolityczną w której za centrum wojennego cargo robi Rzeszów.
3. Narracja medialna o CPK skupiona jest na transferze ludności co jest absurdem, bo regionalne lotniska w Polsce mają ogromne deficyty, nie wspominając o Modlinie który po prostu został wydzierżawiony WizzAirowi. I Radomiu.
4. Lokializacja CPK w odległości 300km od granicy z potencjalnym agresorem wojny pełnoskalowej to kolejny absurd.
5. Problemem strategicznym inwestycji pokroju CPK jest definicyjna centralizacja ruchu, która w przypadku zagrożenia pozostawia nas w samym środku czarnej dupy. Mam na myśli fakt, że udane sabotowanie ruchu w takim punkcie (np ostrzałem artyleryjskim lub - co byłoby możliwe przy lokalizacji 300 km od granicy - taktyczną głowicą nuklearną) pozbawia nas jakichkolwiek możliwości działania.
6. CPK rozumiane jako port przesiadkowy pasażerski jest oderwane od rzeczywistości i zwykłym populizmem, ponieważ Polska nie jest geograficznie w żaden sposób atrakcyjna dla przesiadkowiczów. Inna sytuacja miałaby miejsce gdybyśmy mieli transferować z CPK ludzi na Wschód - do Rosji, Azerbejdżanu czy Kazachstanu. Ale są to kierunki niepopularne i obecnie geopolitycznie niemożliwe (Rosja).
I tak to się kręci. Potrzebne, niepotrzebne, mnóstwo pierdolenia w imię własnych interesów. Krótkie podsumowanie mojego zdania: Polska potrzebuje dużego lotniska cargo. Polska nie potrzebuje centralnego portu lotniczego dla pasażerów. Cargo jest inwestycją sensowną. Pasażerski hub to populistyczny idiotyzm.
1. CPK nie ma sensu jako hub pasażerski.
2. CPK jest potrzebne jako lotnisko cargo, bo zwyczajnie obecnie nie mamy takiego logistycznego huba. A powinniśmy mieć, choćby ze względu na obecną sytuację geopolityczną w której za centrum wojennego cargo robi Rzeszów.
3. Narracja medialna o CPK skupiona jest na transferze ludności co jest absurdem, bo regionalne lotniska w Polsce mają ogromne deficyty, nie wspominając o Modlinie który po prostu został wydzierżawiony WizzAirowi. I Radomiu.
4. Lokializacja CPK w odległości 300km od granicy z potencjalnym agresorem wojny pełnoskalowej to kolejny absurd.
5. Problemem strategicznym inwestycji pokroju CPK jest definicyjna centralizacja ruchu, która w przypadku zagrożenia pozostawia nas w samym środku czarnej dupy. Mam na myśli fakt, że udane sabotowanie ruchu w takim punkcie (np ostrzałem artyleryjskim lub - co byłoby możliwe przy lokalizacji 300 km od granicy - taktyczną głowicą nuklearną) pozbawia nas jakichkolwiek możliwości działania.
6. CPK rozumiane jako port przesiadkowy pasażerski jest oderwane od rzeczywistości i zwykłym populizmem, ponieważ Polska nie jest geograficznie w żaden sposób atrakcyjna dla przesiadkowiczów. Inna sytuacja miałaby miejsce gdybyśmy mieli transferować z CPK ludzi na Wschód - do Rosji, Azerbejdżanu czy Kazachstanu. Ale są to kierunki niepopularne i obecnie geopolitycznie niemożliwe (Rosja).
I tak to się kręci. Potrzebne, niepotrzebne, mnóstwo pierdolenia w imię własnych interesów. Krótkie podsumowanie mojego zdania: Polska potrzebuje dużego lotniska cargo. Polska nie potrzebuje centralnego portu lotniczego dla pasażerów. Cargo jest inwestycją sensowną. Pasażerski hub to populistyczny idiotyzm.
A może to luksus, żyć tylko pięć lat?
since 22/4/2003
since 22/4/2003
- Crowley
- Pan Bob Budowniczy Kierownik
- Posty: 7591
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 20:00
- Lokalizacja: Gdańsk / Wyszków
Re: Rządy KO&TD&NL
Ale większość cargo wozi się dużymi samolotami pasażerskimi, więc nie da się tego całkowicie rozdzielić.
Druga sprawa to to, o czym wspominał Wilk we wczorajszym Zerze. Za moment transport drogowy zostanie obłożony opłatami emisyjnymi, więc każdemu, to dostarcza coś do wschodniej Europy będzie się opłacało przylecieć tam, skąd potem taniej rozwiezie towar ciężarówkami - bo bliżej. Jaki tu jest potencjał? Ile tego będzie? Nie mam pojęcia, chciałbym, żeby ktoś to policzył i jasno przedstawił.
Teoretycznie też jednego miejsca łatwiej bronić. Na Kijów spada bardzo niewiele bomb i rakiet, bo obrona przeciwlotnicza jest tam skoncentrowana w jednym miejscu i wszystko strąca. Musiałby się jakiś wojskowy wypowiedzieć. Wczoraj też Andrzejczak wspominał o możliwościach przerzutu wojsk natowskich w razie czego i nie byłoby to proste w realizacji z taką infrastrukturą, jaką mamy obecnie.
Druga sprawa to to, o czym wspominał Wilk we wczorajszym Zerze. Za moment transport drogowy zostanie obłożony opłatami emisyjnymi, więc każdemu, to dostarcza coś do wschodniej Europy będzie się opłacało przylecieć tam, skąd potem taniej rozwiezie towar ciężarówkami - bo bliżej. Jaki tu jest potencjał? Ile tego będzie? Nie mam pojęcia, chciałbym, żeby ktoś to policzył i jasno przedstawił.
Teoretycznie też jednego miejsca łatwiej bronić. Na Kijów spada bardzo niewiele bomb i rakiet, bo obrona przeciwlotnicza jest tam skoncentrowana w jednym miejscu i wszystko strąca. Musiałby się jakiś wojskowy wypowiedzieć. Wczoraj też Andrzejczak wspominał o możliwościach przerzutu wojsk natowskich w razie czego i nie byłoby to proste w realizacji z taką infrastrukturą, jaką mamy obecnie.
A pamiętasz jak Sławomir Grad prezesował spółce PGE EJ 1, która kosztowała 4,5 mln zł miesięcznie i miała budować elektrownię atomową? Myślę, że oni nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa, raczej dopiero się rozkręcają.Jutsimitsu pisze:Tak z drugiej pieprzyć 8 lat że musi być i nie zrobić nic poza zaplanowaniem gdzie i ogólnym pomysłem na sieć kolejową? Za ile milionów?
All the good in the world
You can put inside a thimble
And still have room for you and me
If there's one thing you can say
About Mankind
There's nothing kind about man
You can put inside a thimble
And still have room for you and me
If there's one thing you can say
About Mankind
There's nothing kind about man
-
- sraczkowaty
- Posty: 909
- Rejestracja: 1 stycznia 2015, o 21:56
Re: Rządy KO&TD&NL
Skąd wiadomo, że będą?Jutsimitsu pisze:Z jednej strony na pewno cpk jest potrzebne i to już nawet rząd mówi że nie skreślają tego pomysłu, bo w dłuższej perspektywie i CPK i lotniska mniejsze będą się zapełniały.
Przecież regulacje klimatyczne (zapewne ostrzejsze niż CORSIA) obejmą też lotnictwoCrowley pisze:
Druga sprawa to to, o czym wspominał Wilk we wczorajszym Zerze. Za moment transport drogowy zostanie obłożony opłatami emisyjnymi, więc każdemu, to dostarcza coś do wschodniej Europy będzie się opłacało przylecieć tam, skąd potem taniej rozwiezie towar ciężarówkami - bo bliżej.
Re: Rządy KO&TD&NL
Socjaliści wszystkich partii łączą się w ponadpartyjnym trudzie odbudowy pałacu Saskiego: https://www.bankier.pl/wiadomosc/Sienki ... 01110.htmlTurtles pisze:To, że przez okno nie wypierdolili palacu Saskiego to mnie wkurza akurat
Jebać socjalistów
"Wolność człowieka kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka" - Alexis de Tocqueville
"Wszyscy mamy dwa życia. Drugie zaczyna się, kiedy zdamy sobie sprawę, że mamy tylko jedno" - Konfucjusz
"Wszyscy mamy dwa życia. Drugie zaczyna się, kiedy zdamy sobie sprawę, że mamy tylko jedno" - Konfucjusz
Re: Rządy KO&TD&NL
chujowo, szkoda kasy