Królowie szos
Moderatorzy: boncek, Zolt, Turtles
- LLothar
- A u nas w Norwegii
- Posty: 5652
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 13:40
- Lokalizacja: Stavanger, Norwegia
Re: Królowie szos
Wnętrze pozytywnie. Z zewnątrz się zaraz popatrzy i poprzednia generacja będzie wyglądać staro.
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
- Voo
- Stary Człowiek, A Może
- Posty: 6414
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 21:57
- Lokalizacja: ŚCD (Środek Ciemnej Dupy)
Re: Królowie szos
Dla mnie każdy kolejny Golf to samochód z serii "nie wiem co powiedzieć" To wnętrze na tle obecnych designerskich wytrysków wydaje się wręcz staromodne, co oczywiście wielu osobom może się właśnie spodobać.
A nowy Yaris? Osobiście, gdybym nigdy nie widział obecnej generacji to chyba po wyglądzie zewnętrznym nie potrafiłbym wskazać, która jest nowsza. No i te coraz bardziej udziwnione pyszczki. Dobrze, że zachowali 1.5 111 KM - fajny silnik. Środek też taki ekranowo-ascetyczny.
https://antyweb.pl/nowa-toyota-yaris-20 ... egmentu-b/
W małych samochodach trudno te ekrany gdzieś sensownie upchnąć i wszędzie sterczą na środku jak telewizorki. Nowe Clio:
https://car-images.bauersecure.com/page ... io_056.jpg
Nie dość, że wielkie to jeszcze zasłania nawiewy, które są za nim
A nowy Yaris? Osobiście, gdybym nigdy nie widział obecnej generacji to chyba po wyglądzie zewnętrznym nie potrafiłbym wskazać, która jest nowsza. No i te coraz bardziej udziwnione pyszczki. Dobrze, że zachowali 1.5 111 KM - fajny silnik. Środek też taki ekranowo-ascetyczny.
https://antyweb.pl/nowa-toyota-yaris-20 ... egmentu-b/
W małych samochodach trudno te ekrany gdzieś sensownie upchnąć i wszędzie sterczą na środku jak telewizorki. Nowe Clio:
https://car-images.bauersecure.com/page ... io_056.jpg
Nie dość, że wielkie to jeszcze zasłania nawiewy, które są za nim
Urodzić się [100%] Wykształcić się [100%] Znaleźć pracę [100%] Znaleźć kobietę [100%] Założyć rodzinę [100%] Wziąć kredyt [100%] Spłodzić dziecko [100%] Wychować dziecko [100%] Spłacić kredyt [60%] Iść na emeryturę [0%] Umrzeć [0%]
Re: Królowie szos
Nowe Clio pod kątem wzornictwa jest super! Na zewnątrz i wewnątrz. Moją uwagę zwraca wielu recenzentów mówiących coś w stylu "jakość wykonania wnętrza rzuca na kolana w tej klasie!" WOW, Renault.
Nowy Yaris podobny, ale wyraźnie inny. Ogólnie fajny, aczkolwiek ten ryj wchodzi w dałnowate klimaty.
JEdnakże na większych zdjęciach wręcz śliczny. Tak jak Corolla, Camry, Auris. Nareszcie, Toyota!
P.S. na fotach, które wrzuciłem GOLF niepokojąco przypomina starego Aurisa
Nowy Yaris podobny, ale wyraźnie inny. Ogólnie fajny, aczkolwiek ten ryj wchodzi w dałnowate klimaty.
JEdnakże na większych zdjęciach wręcz śliczny. Tak jak Corolla, Camry, Auris. Nareszcie, Toyota!
P.S. na fotach, które wrzuciłem GOLF niepokojąco przypomina starego Aurisa
Re: Królowie szos
No ale Toyota to już tylko hybrydy, downsizing i elektronika, wspomagacze, czujniki itd.
A dla kierowcy, który chce poczuć zapach spalin i dźwięk silnika (a nie pierdziawki 1,0 wyżyłowanej na 180 koni) to co zostaje w dzisiejszych czasach?
A dla kierowcy, który chce poczuć zapach spalin i dźwięk silnika (a nie pierdziawki 1,0 wyżyłowanej na 180 koni) to co zostaje w dzisiejszych czasach?
"Wolność człowieka kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka" - Alexis de Tocqueville
"Wszyscy mamy dwa życia. Drugie zaczyna się, kiedy zdamy sobie sprawę, że mamy tylko jedno" - Konfucjusz
"Wszyscy mamy dwa życia. Drugie zaczyna się, kiedy zdamy sobie sprawę, że mamy tylko jedno" - Konfucjusz
- Matthias[Wlkp]
- purpurowy
- Posty: 7478
- Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
- Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!
Re: Królowie szos
Ameryka.
Re: Królowie szos
Mazdy? Auta używane?:) Drogie niemieckie limuzyny?
- Matthias[Wlkp]
- purpurowy
- Posty: 7478
- Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
- Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!
Re: Królowie szos
https://www.otomoto.pl/oferta/pontiac-m ... f6ea80bee4
3.5l V6? Można! Takie rzeczy tylko w Ameryce!
3.5l V6? Można! Takie rzeczy tylko w Ameryce!
- Voo
- Stary Człowiek, A Może
- Posty: 6414
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 21:57
- Lokalizacja: ŚCD (Środek Ciemnej Dupy)
Re: Królowie szos
Jeep Grand Cherokee 3.6 V6 Cudo! Oczywiście zagazowanyTheeck pisze:No ale Toyota to już tylko hybrydy, downsizing i elektronika, wspomagacze, czujniki itd.
A dla kierowcy, który chce poczuć zapach spalin i dźwięk silnika (a nie pierdziawki 1,0 wyżyłowanej na 180 koni) to co zostaje w dzisiejszych czasach?
https://www.otomoto.pl/oferta/jeep-gran ... CrBbC.html
A z nowych ale takich zwyczajnych samochodów np. Hyundai Elantra. Za 60 tyś masz sensownie wyglądajacy, wygodny sedan z silnikiem wolnossącym 1.6 128 KM. Za 72 tyś. masz to samo tylko z ekranem i paroma niepotrzebnymi wodotryskami.
Prosz bardz
https://youtu.be/tGbyq6ZpAls
Urodzić się [100%] Wykształcić się [100%] Znaleźć pracę [100%] Znaleźć kobietę [100%] Założyć rodzinę [100%] Wziąć kredyt [100%] Spłodzić dziecko [100%] Wychować dziecko [100%] Spłacić kredyt [60%] Iść na emeryturę [0%] Umrzeć [0%]
Re: Królowie szos
Do Ameryki na zakupy się nie wybieram bo tam Panie same automaty, a oldschool to tylko skrzynia manualna. W sumie to z nowych samochodów pozostała jedynie Mazda i Mitsubishu.
"Wolność człowieka kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka" - Alexis de Tocqueville
"Wszyscy mamy dwa życia. Drugie zaczyna się, kiedy zdamy sobie sprawę, że mamy tylko jedno" - Konfucjusz
"Wszyscy mamy dwa życia. Drugie zaczyna się, kiedy zdamy sobie sprawę, że mamy tylko jedno" - Konfucjusz
- Matthias[Wlkp]
- purpurowy
- Posty: 7478
- Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
- Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!
Re: Królowie szos
Też tak kiedyś myślałem, aż z musu trafił mi się automat. Taki "oldschoolowy", bo miał tylko 4 biegi, a silnik 260km, V6. Potem, jak próbowałem kupić coś mniejszego z ręczną skrzynią, to przyznałem się do błędu w moim wcześniejszym myśleniu.Theeck pisze:Do Ameryki na zakupy się nie wybieram bo tam Panie same automaty, a oldschool to tylko skrzynia manualna.
Re: Królowie szos
No i mamy świetnie wyposażoną, ładą, dynamiczną elektryczną Corsę za 124 koła z potencjalnym dofinansowaniem za ok 37 koła...
https://www.autocentrum.pl/newsy/elektr ... namy-cene/
A nowa Octavia wizualnie urywa wrażenie! Tak miał wyglądać golf, a Octavia jak golf 8 he he:)
http://moto.pl/MotoPL/7,88389,25403937, ... znych.html
https://www.autocentrum.pl/newsy/elektr ... namy-cene/
A nowa Octavia wizualnie urywa wrażenie! Tak miał wyglądać golf, a Octavia jak golf 8 he he:)
http://moto.pl/MotoPL/7,88389,25403937, ... znych.html
- LLothar
- A u nas w Norwegii
- Posty: 5652
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 13:40
- Lokalizacja: Stavanger, Norwegia
Re: Królowie szos
Powiem, że 87k to się robi, może nie przystępna, ale, dla niektórych, akceptowalna cena za elektryka.
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
- Matthias[Wlkp]
- purpurowy
- Posty: 7478
- Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
- Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!
Re: Królowie szos
Za tyle bym kupił
Re: Królowie szos
Też tak myślę. Ciągle pamiętam, że to auto segmentu B. Z tym, że jest dobrze wyposażone, świetnie wygląda, a pod kątem miejskim nieprawdopodobnie oszczędne i wygodne.
- Matthias[Wlkp]
- purpurowy
- Posty: 7478
- Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
- Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!
Re: Królowie szos
Nie wiem, czy tak to się liczy, ale:
1 kWh kosztuje 55 groszy.
Pojemność baterii tej Corsy 50 kWh
Zatem "pełny bak" kosztuje 27.50 zł.
Zasięg 330 km, czyli płacimy 8.33 zł za km.
W benzynie po mieście, powiedzmy 8l/100,ten koszt to (4.90 zł za litr) 39.20 zł.
Dla okrągłego rachunku powiedzmy, że oszczędzamy 30 zł na 100km.
Przy 15kkm rocznie, to jest 4500zł/rok na samej benzynie. Do tego powinno wejść jeszcze oszczędności na wymianie oleju i innej eksploatacji, ale tak na oko, zwróci się po około 6 latach. Spodziewałbym się też, że elektryk będzie lepiej wartość trzymał.
1 kWh kosztuje 55 groszy.
Pojemność baterii tej Corsy 50 kWh
Zatem "pełny bak" kosztuje 27.50 zł.
Zasięg 330 km, czyli płacimy 8.33 zł za km.
W benzynie po mieście, powiedzmy 8l/100,ten koszt to (4.90 zł za litr) 39.20 zł.
Dla okrągłego rachunku powiedzmy, że oszczędzamy 30 zł na 100km.
Przy 15kkm rocznie, to jest 4500zł/rok na samej benzynie. Do tego powinno wejść jeszcze oszczędności na wymianie oleju i innej eksploatacji, ale tak na oko, zwróci się po około 6 latach. Spodziewałbym się też, że elektryk będzie lepiej wartość trzymał.
Re: Królowie szos
Z tą wartością to uważam wręcz przeciwnie. Jesteśmy na początku cyklu życia samochodu elektrycznego, kiedy postęp technologiczny jest najszybszy. O ile diesel, czy beznyniak za 6 lat nie będzie technologicznie przestarzały, o tyle elektryk może się okazać sprzętem z innej epoki (inne baterie, inna pojemność, zasięg, szybkość ładowania i Bóg wie co). No i diesel, który ma 90 tys. przebiegu to nic, a elektryk pomalutku prosi się o wymianę baterii za kilka(naście) tysięcy.
"Wolność człowieka kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka" - Alexis de Tocqueville
"Wszyscy mamy dwa życia. Drugie zaczyna się, kiedy zdamy sobie sprawę, że mamy tylko jedno" - Konfucjusz
"Wszyscy mamy dwa życia. Drugie zaczyna się, kiedy zdamy sobie sprawę, że mamy tylko jedno" - Konfucjusz
- Matthias[Wlkp]
- purpurowy
- Posty: 7478
- Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
- Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!
Re: Królowie szos
Bateria ma 8 lat gwarancji. Musiałbym jeszcze wiedzieć, ile może pojemność spaść, żeby na wymianę się kwalifikowała, ale o to bym się specjalnie nie martwił.
Jeśli porównasz sobie złożoność silnika elektrycznego i spalinowego - to jest jak niebo a ziemia! Elektryczny silnik jest dużo prostszy, więc ma o wiele mniej elementów, które mogą się popsuć. Nie trzeba żadnych filtrów, sprawdzania oleju czy pasków wymieniać. Nie martwisz się o pierdzący wydech albo inne zgrzyty - jak coś gwiżdże, czy świszczy, to or razu wiesz, że to jest zawieszenie. Mam elektryczną odśnieżarkę i nie wyobrażam sobie kupować spalinowej - może stąd to zboczenie w stronę maksymalnej prostoty.
Dlatego myślę, że takie auto, nawet za parę lat, będzie jak nowe!
Jeśli porównasz sobie złożoność silnika elektrycznego i spalinowego - to jest jak niebo a ziemia! Elektryczny silnik jest dużo prostszy, więc ma o wiele mniej elementów, które mogą się popsuć. Nie trzeba żadnych filtrów, sprawdzania oleju czy pasków wymieniać. Nie martwisz się o pierdzący wydech albo inne zgrzyty - jak coś gwiżdże, czy świszczy, to or razu wiesz, że to jest zawieszenie. Mam elektryczną odśnieżarkę i nie wyobrażam sobie kupować spalinowej - może stąd to zboczenie w stronę maksymalnej prostoty.
Dlatego myślę, że takie auto, nawet za parę lat, będzie jak nowe!
- LLothar
- A u nas w Norwegii
- Posty: 5652
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 13:40
- Lokalizacja: Stavanger, Norwegia
Re: Królowie szos
Wiecie, to nie jest pierwsza generacja elektrykow, tylko druga albo trzecia - te wczesne do Polski nigdy nie dotarly.
Co do baterii to pelna racja. Tutejsze Leafy, ktore maja 5+ lat zaczynaja miec problemy, bo:
- oryginalny zasieg to 170 km
- rzeczywisty to 120km
- w starszym aucie spada to do 90km
- zima robi sie 70km
- a jak wlaczysz ogrzewanie porzadnie to 60km
I wtedy wlasnie zaczyna sie problem, bo nagle moze sie okazac, ze kurs dom-praca-dom zaczyna sie robic ryzykowny.
Gwarancje na baterie sa zazwyczaj x lat lub y kilometrow.
Elektryki w Norwegii kupuje sie masowo od jakichs 6-7 lat, ale na razie masowo baterii nikt nie wymienia. Tutaj jest jednak tez kwestia, ze popyt zostal mocno napompowany przez nowe oplaty drogowe, z ktorych elektryki sa zwolnione. Nowa bateria do Leafa to 10 000zl - tanio, bo Nissan to dotuje. Rzeczywista cena to 20 000zl, plus oczywiscie robocizna. Obstawiam ze bateria w takiej Corsie to 2x tyle.
Co do baterii to pelna racja. Tutejsze Leafy, ktore maja 5+ lat zaczynaja miec problemy, bo:
- oryginalny zasieg to 170 km
- rzeczywisty to 120km
- w starszym aucie spada to do 90km
- zima robi sie 70km
- a jak wlaczysz ogrzewanie porzadnie to 60km
I wtedy wlasnie zaczyna sie problem, bo nagle moze sie okazac, ze kurs dom-praca-dom zaczyna sie robic ryzykowny.
Gwarancje na baterie sa zazwyczaj x lat lub y kilometrow.
Elektryki w Norwegii kupuje sie masowo od jakichs 6-7 lat, ale na razie masowo baterii nikt nie wymienia. Tutaj jest jednak tez kwestia, ze popyt zostal mocno napompowany przez nowe oplaty drogowe, z ktorych elektryki sa zwolnione. Nowa bateria do Leafa to 10 000zl - tanio, bo Nissan to dotuje. Rzeczywista cena to 20 000zl, plus oczywiscie robocizna. Obstawiam ze bateria w takiej Corsie to 2x tyle.
- Matthias[Wlkp]
- purpurowy
- Posty: 7478
- Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
- Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!
Re: Królowie szos
No to mnie uspokoiłeś, bo nawet jeśli te nowe Corsy mają taką samą degradację baterii, to można te twoje liczby podwoić. Jak dla mnie to wygląda na to, że nawet przez 10 lat będzie spokój z baterią. Tak długo jak zasięg będzie 100km dziennie, to takie auto na dojazdy do pracy będzie idealne.
Innej rzeczy nie rozumiem - dlaczego Hyundai Ioniq kosztuje w Kanadzie połowę tego, co w PL...
Innej rzeczy nie rozumiem - dlaczego Hyundai Ioniq kosztuje w Kanadzie połowę tego, co w PL...
- Voo
- Stary Człowiek, A Może
- Posty: 6414
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 21:57
- Lokalizacja: ŚCD (Środek Ciemnej Dupy)
Re: Królowie szos
Szkoda, że ten samochód nie kosztuje 87k tak naprawdę.LLothar pisze:Powiem, że 87k to się robi, może nie przystępna, ale, dla niektórych, akceptowalna cena za elektryka.
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Nie wiem jak można zżymać się na 500+ i bez popitki przełykać wizję dopłacania przez państwo 37 patyków za samochód Dla mnie to było tylko śmieszne do momentu gdy ktoś nie napisał, że to jednak ciekawa opcja i że to rozważa. W tym momencie stało się to dla mnie trochę straszne
Urodzić się [100%] Wykształcić się [100%] Znaleźć pracę [100%] Znaleźć kobietę [100%] Założyć rodzinę [100%] Wziąć kredyt [100%] Spłodzić dziecko [100%] Wychować dziecko [100%] Spłacić kredyt [60%] Iść na emeryturę [0%] Umrzeć [0%]
- LLothar
- A u nas w Norwegii
- Posty: 5652
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 13:40
- Lokalizacja: Stavanger, Norwegia
Re: Królowie szos
Zwróć uwagę, że się odezwał głównie Norweg i Kanadyjczyk .Voo pisze:Szkoda, że ten samochód nie kosztuje 87k tak naprawdę.LLothar pisze:Powiem, że 87k to się robi, może nie przystępna, ale, dla niektórych, akceptowalna cena za elektryka.
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Nie wiem jak można zżymać się na 500+ i bez popitki przełykać wizję dopłacania przez państwo 37 patyków za samochód Dla mnie to było tylko śmieszne do momentu gdy ktoś nie napisał, że to jednak ciekawa opcja i że to rozważa. W tym momencie stało się to dla mnie trochę straszne
U nas w Norwegii Tesla X w praktyce ma zwolnienie podatkowe rzędu niemal pół miliona złotych, więc co to te 37k
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
- Razorblade
- Mr. Kroper
- Posty: 4892
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 18:56
Re: Królowie szos
Samochod za 90k po dotacjach do jazdy do pracy, ktorym za bardzo nie wyjedziesz na wakacje na drugi koniec PL? Wlasciwie to ja bym mogl miec problem z dojazdem do Warszawy Berlina czy Pragi bez przerwy? Kurde, Zakopane może byc problemowe... a wszystko podszyte pseudoekologia gdzie produkcja baterii i ich skladowanie jakos zbytnio ekologiczne nie sa. W kraju gdzie niemal cala energia ktora bedziesz ladowal baterie jest jednak z paliw kopalnianych. przepraszam, ale pozwole sobie tego nie ogarniac mimo wszystko.
Ale moze dlatego ze 300 km to ja srednio robie obecnie po Polsce w pracy. Dziennie. Pomysl elektrykow zacny ale obecne "wyniki wydajnosci" dla mnie skreslaja te pojazdy jako jedyne uzytkowe.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Ale moze dlatego ze 300 km to ja srednio robie obecnie po Polsce w pracy. Dziennie. Pomysl elektrykow zacny ale obecne "wyniki wydajnosci" dla mnie skreslaja te pojazdy jako jedyne uzytkowe.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
- LLothar
- A u nas w Norwegii
- Posty: 5652
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 13:40
- Lokalizacja: Stavanger, Norwegia
Re: Królowie szos
Razor, Ty nie jesteś targetem tego auta, jeśli robisz dziennie 300km. Opłaca się to w pewnych wąskich ramach, nikt nie uważa tej Corsy za alternatywe do BMW serii 3.
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
- Razorblade
- Mr. Kroper
- Posty: 4892
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 18:56
Re: Królowie szos
Ford Focus Panie. I to z fatalnym silnikiem. Gdzie mi do BMW 3
Tak, wiem ze nie jestem targetem LLo ale po prostu obecna koncepcja i rozwiazania do mnie nie przemawia (mimo ze pomysl tak). Po prostu ciezko mi wyobrazic sobie ze jadac spod Opola nad morze polskie (albo chorwackie) musialbym sie zatrzymac minimum 2 razy na conajmniej 30 minut zeby naladowac samochod i moc jechac dalej (w "krytycznej sytuacji" nad morze dojezdzam bez postoju), a trasy do Warszawy nie jestem w stanie pokonac bez ladowania. I byc moze z tego wlasnie powodu nie wyobrazam sobie takiej corsy jako jedyny samochod w domu i zwyczajnie nie znajduje tak do konca argumentow. Bo szczerze? Oplacalnosc wlasnie u mnie bylaby na mega poziomie skoro moj 6 miesieczny Focus ma ponad 33k km tylko... komfort rozwiazania juz niekoniecznie. A w sumie szkoda.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Tak, wiem ze nie jestem targetem LLo ale po prostu obecna koncepcja i rozwiazania do mnie nie przemawia (mimo ze pomysl tak). Po prostu ciezko mi wyobrazic sobie ze jadac spod Opola nad morze polskie (albo chorwackie) musialbym sie zatrzymac minimum 2 razy na conajmniej 30 minut zeby naladowac samochod i moc jechac dalej (w "krytycznej sytuacji" nad morze dojezdzam bez postoju), a trasy do Warszawy nie jestem w stanie pokonac bez ladowania. I byc moze z tego wlasnie powodu nie wyobrazam sobie takiej corsy jako jedyny samochod w domu i zwyczajnie nie znajduje tak do konca argumentow. Bo szczerze? Oplacalnosc wlasnie u mnie bylaby na mega poziomie skoro moj 6 miesieczny Focus ma ponad 33k km tylko... komfort rozwiazania juz niekoniecznie. A w sumie szkoda.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
- LLothar
- A u nas w Norwegii
- Posty: 5652
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 13:40
- Lokalizacja: Stavanger, Norwegia
Re: Królowie szos
Elektryk to niemal z definicji teraz to auto numer dwa, które nigdy nie jeździ nad morze czy do Chorwacji. Chyba że to Tesla albo Jaguar.
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Re: Królowie szos
Na razie nawet dla ortodoksyjnych ekologów nadaje się to jedynie jako autko nr 2 dla żony (uff, ale seksizm wylazł ze mnie ). Być może w przyszłości, za 2 generacje baterii i po wybudowaniu kilku(nastu) tysięcy szybkich ładowarek i miejsc do ładowania nada się też jako pierwsze w rodzinie, czyli za 10, 20 lat?
Póki co ja wybieram tradycyjnie spalinowo, nieoszczędzając środowiska, a skórzane fotele w beemce 3,0 l koniecznie ze skóry chronionych gatunków
Póki co ja wybieram tradycyjnie spalinowo, nieoszczędzając środowiska, a skórzane fotele w beemce 3,0 l koniecznie ze skóry chronionych gatunków
"Wolność człowieka kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka" - Alexis de Tocqueville
"Wszyscy mamy dwa życia. Drugie zaczyna się, kiedy zdamy sobie sprawę, że mamy tylko jedno" - Konfucjusz
"Wszyscy mamy dwa życia. Drugie zaczyna się, kiedy zdamy sobie sprawę, że mamy tylko jedno" - Konfucjusz
- LLothar
- A u nas w Norwegii
- Posty: 5652
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 13:40
- Lokalizacja: Stavanger, Norwegia
Re: Królowie szos
Tylko ze auta elektryczne na dzien dzisiejszy nie maja pozytywnego wplywu na klimat.
Kupujac auto elektryczne zmniejsza sie zapotrzebowanie na paliwo, to wiadomo, ale wzrasta zapotrzebowanie na prad. Wiadomo, stawiamy wiatraki itp, a Norwegia to praktycznie 100% eko eko. Tylko jak kupujesz auto i rocznie wzrosnie zapotrzebowanie o 1000kWh, to skad sie bierze ten dodatkowy prad? Siec energetyczna w Europie jest zsynchronizowana. Wszystkie "zielone" elektrownie daja zawsze tyle ile moga. Jak Norwegia ma nadmiar, to sprzedaje do Szwecji, Polski czy Danii, a oni tam sobie ogranicza wungiel. Tak wiec kupno auta elektrycznego w zaden sposob nie wplywa na wieksze wykorzystanie "zielonych" elektrowni. Nawet w Norwegii, wplywa to na wieksze zuzycie wegla gdzies indziej...
Kupujac auto elektryczne zmniejsza sie zapotrzebowanie na paliwo, to wiadomo, ale wzrasta zapotrzebowanie na prad. Wiadomo, stawiamy wiatraki itp, a Norwegia to praktycznie 100% eko eko. Tylko jak kupujesz auto i rocznie wzrosnie zapotrzebowanie o 1000kWh, to skad sie bierze ten dodatkowy prad? Siec energetyczna w Europie jest zsynchronizowana. Wszystkie "zielone" elektrownie daja zawsze tyle ile moga. Jak Norwegia ma nadmiar, to sprzedaje do Szwecji, Polski czy Danii, a oni tam sobie ogranicza wungiel. Tak wiec kupno auta elektrycznego w zaden sposob nie wplywa na wieksze wykorzystanie "zielonych" elektrowni. Nawet w Norwegii, wplywa to na wieksze zuzycie wegla gdzies indziej...
Re: Królowie szos
No ale jednak kilowatogodzina energii wyprodukowanej nawet w brudnej elektrowni jest czystszy i tanszy niz kilowatogodzina energii wyprodukowanej w silniku spalinowym samochodu osobowego.
- LLothar
- A u nas w Norwegii
- Posty: 5652
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 13:40
- Lokalizacja: Stavanger, Norwegia
Re: Królowie szos
Biorąc pod uwagę wszystkie straty po drodze i dużo większe emisje związane z produkcją aut elektrycznych względem spalinowych wychodzi na to samo. Plus w elektryku najwyższe emisje to produkcja baterii - coś, co trzeba wymienić w połowie życia auta. W spalinowym nie masz takiego dodatku.Halaster pisze:No ale jednak kilowatogodzina energii wyprodukowanej nawet w brudnej elektrowni jest czystszy i tanszy niz kilowatogodzina energii wyprodukowanej w silniku spalinowym samochodu osobowego.
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
- LLothar
- A u nas w Norwegii
- Posty: 5652
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 13:40
- Lokalizacja: Stavanger, Norwegia
Re: Królowie szos
0.36kg co2 of kWh z elektrowni węglowej ×75kwh baterii Tesli ×1.1 strat ładowania ×1.1 strat przesyłu ÷2.31kg co2 z litra paliwa = 14 litrów paliwa.
Tesla na tej baterii 400km da radę. Więc spalając 3.5 l / 100km wychodzi się na zero, zakładając, że produkcja elektryka używa rolę samo co2 co spalinowego.
Tesla 3 to 13 ton CO2. Produkcja spalinowego to ok 5.5 tony tony od sztuki. Różnica równa 3260 litrów paliwa. 46k km przy spalaniu 7l/100km
Edit: czyli po ok 75k km Tesla zaczyna być bardziej zielona. Buduje sobie przewagę, ale przy 150kkm pewnie trzeba baterie wymienić, i znów benzyna na prowadzeniu...
Edit2: a żeby być naprawdę zielonym, zamiast 200 000 PLN na Tesle 3 kup Octavię w Dieslu za 70k, zostaw 30k na paliwo a za pozostałe 100k PLN kup offsety CO2. Przy cenie 20 USD od tony możesz kupić ich aż 1300. Wtedy nasze liczenie, że Tesla to tyle i tyle ton (szybki Google mówi o wartościach typu 300 ton przez całe życie, z wszystkim) bledną przy tej Octawii z minus 1000 ton. No ale tego minus 1000 nie widać, a futurystyczne auto Muska widzą wszyscy sąsiedzi.
Tesla na tej baterii 400km da radę. Więc spalając 3.5 l / 100km wychodzi się na zero, zakładając, że produkcja elektryka używa rolę samo co2 co spalinowego.
Tesla 3 to 13 ton CO2. Produkcja spalinowego to ok 5.5 tony tony od sztuki. Różnica równa 3260 litrów paliwa. 46k km przy spalaniu 7l/100km
Edit: czyli po ok 75k km Tesla zaczyna być bardziej zielona. Buduje sobie przewagę, ale przy 150kkm pewnie trzeba baterie wymienić, i znów benzyna na prowadzeniu...
Edit2: a żeby być naprawdę zielonym, zamiast 200 000 PLN na Tesle 3 kup Octavię w Dieslu za 70k, zostaw 30k na paliwo a za pozostałe 100k PLN kup offsety CO2. Przy cenie 20 USD od tony możesz kupić ich aż 1300. Wtedy nasze liczenie, że Tesla to tyle i tyle ton (szybki Google mówi o wartościach typu 300 ton przez całe życie, z wszystkim) bledną przy tej Octawii z minus 1000 ton. No ale tego minus 1000 nie widać, a futurystyczne auto Muska widzą wszyscy sąsiedzi.
- Matthias[Wlkp]
- purpurowy
- Posty: 7478
- Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
- Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!
Re: Królowie szos
Jak dla mnie to chodzi bardziej o to, żeby na to był popyt. Jakby wszyscy kupowali elektryki, to byłyby one przynajmniej 25%tańsze IMHO.
Na dłuższą metę, elektryki otwierają szansę na bardzo ekologiczną energię (atom) i minimalne emisje.
Na krótsza metę pewnie hybrydy pług in to lepszy wybór...
Na dłuższą metę, elektryki otwierają szansę na bardzo ekologiczną energię (atom) i minimalne emisje.
Na krótsza metę pewnie hybrydy pług in to lepszy wybór...
Re: Królowie szos
pewne "mądre" głowy mówią, że w UE Niemcy chcą z atomem kończyć, bo zamykają swoje elektrownie i lobbują w tę stronę. Jeżeli to prawda, to tyle z tej czystszej energii będzie.Na dłuższą metę, elektryki otwierają szansę na bardzo ekologiczną energię (atom) i minimalne emisje.
You give up a few things, chasing a dream.
"Ty jesteś menda taka pozytywna" - colgatte
#sgk 4 life.
Old FŚGK number is 12526
MISTRZ FLEP EURO 2024
Re: Królowie szos
LLo - ok racja, ale 3l/100 to bajdurzenie, a 7 tez w porównaniu z osiągami Tesli brzmi bardzo optymistycznie. Jak chcesz mieć w aucie powyżej 200 koni to się robi średnie spalanie często powyżej 10l i to w nowych autach (u mnie myślę 11-12/100 auto z konca 2014 roku).
Edit - poza tym Ty mówisz o samym sladzie węglowym, a tu spalanie jest na ulicy, przez co smrodzi dookoła, a elektryki nie. Zresztą jaki jest slad co2 litra paliwa na stacji? Trzeba to wydobyć, przewieźć do rafinerii, tam przetworzyc, potem przewieźć na stacje i jeszcze pompę napedzic ktos wie czy to są jakieś istotne liczby czy przy tej skali pomijane?
Edit2 - ten artykuł mówi, że Mondeo to już 17 ton co2, więc taka Octavia pewnie z 15:
https://www.theguardian.com/environment ... nt-new-car
Edit - poza tym Ty mówisz o samym sladzie węglowym, a tu spalanie jest na ulicy, przez co smrodzi dookoła, a elektryki nie. Zresztą jaki jest slad co2 litra paliwa na stacji? Trzeba to wydobyć, przewieźć do rafinerii, tam przetworzyc, potem przewieźć na stacje i jeszcze pompę napedzic ktos wie czy to są jakieś istotne liczby czy przy tej skali pomijane?
Edit2 - ten artykuł mówi, że Mondeo to już 17 ton co2, więc taka Octavia pewnie z 15:
https://www.theguardian.com/environment ... nt-new-car
- LLothar
- A u nas w Norwegii
- Posty: 5652
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 13:40
- Lokalizacja: Stavanger, Norwegia
Re: Królowie szos
Halu, oczywiscie, jezeli chcesz kupic wielkie auto, ktore ma 5 sekund do setki to Tesla bedzie najbardziej ekologicznym rozwiazaniem. Tylko ze to jest wygoda i osiagi najpierw a ekologia dopiero przy okazji.
To tak jak leciec na wakacje na Seszele i byc "eko", bo wybrales lot nowym 787 zamiast 1/4 tanszym lotem 767 bo niby ekologiczniej. Eko to jest poleciec do Chorwacji zamiast.
Norwegia jest podawana jako przyklad ekologii, bo caly prad z elektrowni wodnych, a co drugie sprzedane auto jest elektryczne. Polska jest ta zla, bo caly prad z wungla a auta elektryczne trudniej spotkac niz kosmitow. Tylko Norwegia to 9.4 kg CO2 na osobe, a Polska to 8.8 kg CO2 na osobe.
Cala ta ekologia jest o kant dupy rozbic. To tak jak z odchudzaniem - zamiast sie objadac a potem torturowac na silowni lepiej po prostu jesc mniej. Skuteczniej, taniej, szybciej.
To tak jak leciec na wakacje na Seszele i byc "eko", bo wybrales lot nowym 787 zamiast 1/4 tanszym lotem 767 bo niby ekologiczniej. Eko to jest poleciec do Chorwacji zamiast.
Norwegia jest podawana jako przyklad ekologii, bo caly prad z elektrowni wodnych, a co drugie sprzedane auto jest elektryczne. Polska jest ta zla, bo caly prad z wungla a auta elektryczne trudniej spotkac niz kosmitow. Tylko Norwegia to 9.4 kg CO2 na osobe, a Polska to 8.8 kg CO2 na osobe.
Cala ta ekologia jest o kant dupy rozbic. To tak jak z odchudzaniem - zamiast sie objadac a potem torturowac na silowni lepiej po prostu jesc mniej. Skuteczniej, taniej, szybciej.
Re: Królowie szos
Halu - jak na serio zależy Ci na ekologii, to machnij sobie instalację na gaz LPG.
CD-Action, RETRO i cdaction.pl
Re: Królowie szos
Ja nie mówię, że mi zależy, tylko że to ciekawy i złożony problem
Re: Królowie szos
E, w Tesli? W tesli akurat baterie z 2-3 x większym przebiegiem dają radę. Może w Leafie, gdzie jest chujowe chłodzenie baterii to i siadają tak szybko.czyli po ok 75k km Tesla zaczyna być bardziej zielona. Buduje sobie przewagę, ale przy 150kkm pewnie trzeba baterie wymienić, i znów benzyna na prowadzeniu...
https://cleantechnica.com/2018/04/16/te ... 000-miles/
Ile km przebiegu wytrzymują współczesne silniki spalinowe?
W ogóle to tu fajnie gościu policzył:
https://www.youtube.com/watch?v=2rywz73vwKw
- LLothar
- A u nas w Norwegii
- Posty: 5652
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 13:40
- Lokalizacja: Stavanger, Norwegia
Re: Królowie szos
Gregor, no ale jak sie to ma do Octawii + kredyty CO2? Nawet jak elektryk to polowa emisji (i moze tak byc, moje obliczenia byly bardzo na oko), to i tak jest to za duzo. Zmiana stylu zycia, a nie zmiana auta jest potrzebna...
edit: https://www.epa.gov/ghgemissions/global ... sions-data Tutaj jest ladnie pokazane ktore galezie przemyslu pompuja CO2. Transport to raptem 14%. Ograniczenie emisji o 1/3 w pelnym cyklu zycia auta na niewiele sie zda. Octawia zajedzie wszedzie tak samo jak Tesla, a zaoszczedzona kwota moze byc wydana na np budowe elektrowni wiatrowych.
Mamy ograniczona liczbe srodkow i trzeba wydawac kazda zlotowke/euro/dolara/korone tak, aby otrzymywac jak najwieksze ograniczenie CO2. Kupowanie Tesli, czy nawet Corsy E to nie jest ta droga. Podatek od CO2, jakies 10gr na litrze, sprawia, ze jezdzisz autem spalinowym zupelnie bezemisyjnie. Smog to inna sprawa, ale tutaj tez jest ciekawostka - w Norwegii problemy z jakoscia powietrza to PM2.5 i PM10. Zrodlo? Opony z kolcami, zwir na drogach. Ciezkie auta elektrycznie generuja go wiecej...
edit: https://www.epa.gov/ghgemissions/global ... sions-data Tutaj jest ladnie pokazane ktore galezie przemyslu pompuja CO2. Transport to raptem 14%. Ograniczenie emisji o 1/3 w pelnym cyklu zycia auta na niewiele sie zda. Octawia zajedzie wszedzie tak samo jak Tesla, a zaoszczedzona kwota moze byc wydana na np budowe elektrowni wiatrowych.
Mamy ograniczona liczbe srodkow i trzeba wydawac kazda zlotowke/euro/dolara/korone tak, aby otrzymywac jak najwieksze ograniczenie CO2. Kupowanie Tesli, czy nawet Corsy E to nie jest ta droga. Podatek od CO2, jakies 10gr na litrze, sprawia, ze jezdzisz autem spalinowym zupelnie bezemisyjnie. Smog to inna sprawa, ale tutaj tez jest ciekawostka - w Norwegii problemy z jakoscia powietrza to PM2.5 i PM10. Zrodlo? Opony z kolcami, zwir na drogach. Ciezkie auta elektrycznie generuja go wiecej...
Re: Królowie szos
Ja wiem, że transport jest mniejszym problemem niż energetyka i rolnictwo, ale jestem zdania, że trzeba w miarę możliwości uszczelniać gdzie się da. Trzeba doprowadzić do sytuacji, żeby wydobycie ropy zaczęło spadać i elektryfikacja transportu w miarę postępu związanych z tym technologii jest właściwą drogą.
Za to małą wiarę pokładam w strategiach "ludzie, róbcie mniej", bo to nieefektywne. Ty będziesz miał wyrzuty sumienia, bo byłeś samolotem na wakacjach, a korporacja będzie produkować pralki, które sypią się po pięciu latach i zapieprzają kontenerowcem na mazut pół globu
Wysłane z mojego Moto G (5) Plus przy użyciu Tapatalka
Za to małą wiarę pokładam w strategiach "ludzie, róbcie mniej", bo to nieefektywne. Ty będziesz miał wyrzuty sumienia, bo byłeś samolotem na wakacjach, a korporacja będzie produkować pralki, które sypią się po pięciu latach i zapieprzają kontenerowcem na mazut pół globu
Wysłane z mojego Moto G (5) Plus przy użyciu Tapatalka
- LLothar
- A u nas w Norwegii
- Posty: 5652
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 13:40
- Lokalizacja: Stavanger, Norwegia
Re: Królowie szos
Gregor, masz do pomalowania dom. Nie wiesz, czy marsz dosyć pieniędzy. Możesz kupić albo 100l farby i zwykły pędzel, albo 50l farby i superduper pędzel, który pozwala malować 10% więcej powierzchni z takiej samej ilości farby co zwykły pędzel.
Przyznasz, że mówienie, że trzeba się wykosztować na pędzel, bo przecież trzeba malować wydajniej, jest trochę bez sensu.
A co do zmiany zachowań, jest to bardzo proste - podatki. 50gr na litrze paliwa, które pójdzie na offset CO2 I darmową komunikację miejską. Pomyśl, gdyby pociągi po całej Polsce były za darmo. Redukcja CO2 taka, jakby co trzecie auto było elektryczne.
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Przyznasz, że mówienie, że trzeba się wykosztować na pędzel, bo przecież trzeba malować wydajniej, jest trochę bez sensu.
A co do zmiany zachowań, jest to bardzo proste - podatki. 50gr na litrze paliwa, które pójdzie na offset CO2 I darmową komunikację miejską. Pomyśl, gdyby pociągi po całej Polsce były za darmo. Redukcja CO2 taka, jakby co trzecie auto było elektryczne.
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
- Alexandretta
- Współpraca GL
- Posty: 613
- Rejestracja: 5 maja 2014, o 09:00
- Lokalizacja: Wawa i okolice
- Kontakt:
Re: Królowie szos
Test elektryka w warunkach miejskich: https://spidersweb.pl/autoblog/samochod ... ssan-leaf/
Moim zdaniem z elektrykami jest krótka piłka. To będą w pełni ekologiczne auta, jeżeli a) będą korzystały z energii wytworzonej ze źródeł odnawialnych i b) baterie do nich będą produkowane i utylizowane w sposób nie zagrażający środowisku. Do tego jednak, mam wrażenie, jeszcze bardzo długa droga. Trwająca w tej chwili nagonka na kupowanie elektryków to sztuczne kreowanie popytu, nic więcej.
Moim zdaniem z elektrykami jest krótka piłka. To będą w pełni ekologiczne auta, jeżeli a) będą korzystały z energii wytworzonej ze źródeł odnawialnych i b) baterie do nich będą produkowane i utylizowane w sposób nie zagrażający środowisku. Do tego jednak, mam wrażenie, jeszcze bardzo długa droga. Trwająca w tej chwili nagonka na kupowanie elektryków to sztuczne kreowanie popytu, nic więcej.
"Żal, że sie coś zrobiło, przemija z czasem. Żal, że się czegoś nie zrobiło, nie przemija nigdy."
Na Pograniczu
Na Pograniczu
- LLothar
- A u nas w Norwegii
- Posty: 5652
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 13:40
- Lokalizacja: Stavanger, Norwegia
Re: Królowie szos
Fajny test. Mało odkrywczy, ale jak sobie przypomnę jak mieszkałem w Polsce, to było bez szans na ładowanie pod blokiem. Ba, czasami z samym parkowaniem był problem...
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
- Razorblade
- Mr. Kroper
- Posty: 4892
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 18:56
Re: Królowie szos
Ale to jest patrzenie 0-1 na sama jazde elektrykiem a nie wszystko wokol. To jak z zarowkami energooszczednymi. Jasne - zuzywaja mniej energii. Ale jednoczesnie dla srodowiska sa duzo gorsze jesli chodzi o utylizacje. I fajnie ze teraz wchodza LEDy coraz bardziej popularne. Tylko wlasnie pierwotnymi nakazami/zakazami zjebalismy wystarczajaco duzo ziemi rtecia i luminoforami. To samo z elektrykami. Wszystko fajnie do momentu kiedy trzeba zutylizowac baterie/caly samochod.Gregor pisze:Ja wiem, że transport jest mniejszym problemem niż energetyka i rolnictwo, ale jestem zdania, że trzeba w miarę możliwości uszczelniać gdzie się da. Trzeba doprowadzić do sytuacji, żeby wydobycie ropy zaczęło spadać i elektryfikacja transportu w miarę postępu związanych z tym technologii jest właściwą drogą.
Za to małą wiarę pokładam w strategiach "ludzie, róbcie mniej", bo to nieefektywne. Ty będziesz miał wyrzuty sumienia, bo byłeś samolotem na wakacjach, a korporacja będzie produkować pralki, które sypią się po pięciu latach i zapieprzają kontenerowcem na mazut pół globu
Wysłane z mojego Moto G (5) Plus przy użyciu Tapatalka
A pralki robione przez korpo zeby "sypaly sie po 5 latach" to akurat bujda na resorach. Robione sa na zasadzie "zebys sam nie mogl naprawic w razie czego" i za to trzeba pietnowac (tylko ze tak jest ze wszystkim obecnie), ale nie zeby sie sypaly "celowo". A jakosc wykonania (a wlasciwie materialow) dostajesz taka za jaka placisz. Nie wiem czego ludzie czesto oczekuja od sprzetu zakupionego w sklepie za 800 zl na ktorym musial zarobic producent, przewoznik z np. Chin czy Turcji oraz sklep sprzedajacy. I to tylko "lancuch demo". Tylko... ta pralka nadal bedzie "efektywniejsza" i bardziej "ekologiczna" niz gdyby nagle wszyscy ludzie ktorych na pralke zwyczajnie nie byloby stac (i nie mowie nawet o PL) zaczeli prac recznie/w rzekach/jeziorach.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
- LLothar
- A u nas w Norwegii
- Posty: 5652
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 13:40
- Lokalizacja: Stavanger, Norwegia
Re: Królowie szos
Nie do konca. Firma zmienia design tak, zeby zaoszczedzic, np 30zl na pralce. Nowa czesc przezyje do konca gwarancji? Tak. Czy da sie to potem latwo naprawic? Jebjemjeto.Razorblade pisze:Robione sa na zasadzie "zebys sam nie mogl naprawic w razie czego" i za to trzeba pietnowac
Reszta +1.
- Razorblade
- Mr. Kroper
- Posty: 4892
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 18:56
Re: Królowie szos
A widzisz. Moje stwierdzenie nie wyklucza Twojego . Ale skoro jestesmy przy samochodach to zwrocmy uwage jak latwo kiedys wymienialo sie zarowki a jak wyglada to w wielu przypadkacg teraz. We wspomnianych pralkach czy zmywarkach tez "zatapia" sie pewne tanie czesci mechaniczne w konstrukcje albo laczy z innymi piekielnie drogimi. Moze określenie "latwosc naprawy" bylo nieprecyzyjne. Chodzilo mi o zmniejszanie jej oplacalnosci na wlasna reke.LLothar pisze:Nie do konca. Firma zmienia design tak, zeby zaoszczedzic, np 30zl na pralce. Nowa czesc przezyje do konca gwarancji? Tak. Czy da sie to potem latwo naprawic? Jebjemjeto.Razorblade pisze:Robione sa na zasadzie "zebys sam nie mogl naprawic w razie czego" i za to trzeba pietnowac
Reszta +1.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
- Voo
- Stary Człowiek, A Może
- Posty: 6414
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 21:57
- Lokalizacja: ŚCD (Środek Ciemnej Dupy)
Re: Królowie szos
Nie o samochodach ale w temacie transportu:
https://www.spidersweb.pl/2019/11/flygs ... i-co2.html
Uwielbiam Nawet nie chce im się udawać, że to oni mają się do czegoś dostosować albo choćby podzielić się jakimkolwiek kosztem. My zarabiamy na tobie ale to ty się wstydź i dopłacaj
https://www.spidersweb.pl/2019/11/flygs ... i-co2.html
Uwielbiam Nawet nie chce im się udawać, że to oni mają się do czegoś dostosować albo choćby podzielić się jakimkolwiek kosztem. My zarabiamy na tobie ale to ty się wstydź i dopłacaj
Urodzić się [100%] Wykształcić się [100%] Znaleźć pracę [100%] Znaleźć kobietę [100%] Założyć rodzinę [100%] Wziąć kredyt [100%] Spłodzić dziecko [100%] Wychować dziecko [100%] Spłacić kredyt [60%] Iść na emeryturę [0%] Umrzeć [0%]
- LLothar
- A u nas w Norwegii
- Posty: 5652
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 13:40
- Lokalizacja: Stavanger, Norwegia
Re: Królowie szos
O ile pamietam, to sa jakies regulacje UE, ze linie lotnicze maja kupowac offsety CO2. Twoje zaplacenie dodatkowo defacto oznacza "Droga linio lotnicza, ja to zaplace zamiast ciebie".Voo pisze:Nie o samochodach ale w temacie transportu:
https://www.spidersweb.pl/2019/11/flygs ... i-co2.html
Uwielbiam Nawet nie chce im się udawać, że to oni mają się do czegoś dostosować albo choćby podzielić się jakimkolwiek kosztem. My zarabiamy na tobie ale to ty się wstydź i dopłacaj
Re: Królowie szos
Ja trochę nie rozumiem tej nagonki na linie lotnicze, bo tu akurat kurs eko jest naturalny. Każda nowa generacja samolotów pali mniej nafty niż poprzednia. Oszczędności na paliwie dla linii lotniczych, mniej CO2 dla atmosfery. Win-win.
- Voo
- Stary Człowiek, A Może
- Posty: 6414
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 21:57
- Lokalizacja: ŚCD (Środek Ciemnej Dupy)
Re: Królowie szos
Tak ale nadal pali więcej nafty niż elektryczny pociąg Przecież możesz sobie pojechać na wakacje na Majorkę pociągiem, no nie?
Kiedyś to było dobrze. Elita wsiadała do Concorde i leciała na zakupy do NY a teraz byle plebs pakuje się do samolotu i może latać za grosze po całym świecie.
Żeby nie było - popieram trend do rozumnego samoograniczania tylko trochę żałuję, że najbogatsi zaczynają się wstydzić akurat wtedy gdy nas zaczyna być na coś tak naprawdę stać
Kiedyś to było dobrze. Elita wsiadała do Concorde i leciała na zakupy do NY a teraz byle plebs pakuje się do samolotu i może latać za grosze po całym świecie.
Żeby nie było - popieram trend do rozumnego samoograniczania tylko trochę żałuję, że najbogatsi zaczynają się wstydzić akurat wtedy gdy nas zaczyna być na coś tak naprawdę stać
Urodzić się [100%] Wykształcić się [100%] Znaleźć pracę [100%] Znaleźć kobietę [100%] Założyć rodzinę [100%] Wziąć kredyt [100%] Spłodzić dziecko [100%] Wychować dziecko [100%] Spłacić kredyt [60%] Iść na emeryturę [0%] Umrzeć [0%]
- Razorblade
- Mr. Kroper
- Posty: 4892
- Rejestracja: 4 maja 2014, o 18:56
Re: Królowie szos
Bo o tym wszystkim mowil Carlin w stand upie o ekologii i ochronie środowiska Voo...
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka