https://docs.google.com/document/d/12S4 ... sp=sharing
=============================
Żeby linka do generatora map nie zgubić:
https://bl.ocks.org/Azgaar/b845ce22ea68 ... fb914f51bd
Tak jak rzucone na luźnym, bawimy się w RPG-owanie naszego świata. Kilka pomysłów z luźnego:
- Peter - Nibylandia
- Zolt - Zoltavia
- Razor - Razoria
- Larofan - Aymimorena
- Ptaszor - Imperium Dodo
- Piotro - Konglomerat Parmezanu
- Crowley NR Crowkina Faso
- Turtles - Bezperspektywie
- Cherryy - ???? (Ostrowin - Tymczasowo)
- Caspius - Syndykat Anoia
Zaczniemy od jakiejś próbnej mapy, żeby ogarnąć mniej więcej jak to może wyglądać.
Potrzebuję na początek od każdego gracza nazwę jego państwa, stolicy i może 1-2 głównych miast. Problem póki co jest taki, że mapę mogę wygenerować raz i nie mam opcji zapisania, poza wysłaniem do png. Zaczniemy od tego, a w międzyczasie będziemy docierać zasady. Wszelkie uwagi mile widziane!
Zapisy na start zamykam w Niedzielę, 17 Grudnia!
===================
Tak jak pisałem wcześniej - można być każdym. Przed rozpoczęciem gry będę jeszcze z każdym indywidualnie się kontaktował, żeby uzgodnić cechy, ograniczenia i przewagi. Nawet jak ktoś chce grać Borgiem, nie będzie mogło być tak, że w pierwszej turze odpala asymilację i gre kończymy w dwa tygodnie. Każda nacja musi mieć swoje silne i słabe strony, inaczej będzie nudno.
=============
Traktując ten wątek jako żywy notatnik, jeden ze sposobów określenia cech państwa, które będę potem wykorzystywał do "rzutów interakcji" będzie Rada Ministrów. Każdy na początku gry dostanie zestaw ministrów - tyle, żeby zapełnić wszystkie funkcje. Jakie funkcje? Takie jak w prawdziwej Polsce. Każdemu ministrowi wylosuję "Skuteczność", "Lojalność" i może jeszcze coś. Tak więc jak ktoś będzie chciał komuś zrzucać stonkę na plony, to przed konsekwencjami będzie bronił właśnie Minister Rolnictwa. Jak będzie kiepski, to szanse na stratę plonów będą duże. Ministrowie będą tajni. Ich skuteczność będzie można albo wyszpiegować, albo przeczytać w wiadomościach: "Blamaż ministra Crowleistanu! Zakupione przez niego ziarna ryżu nie nadają się na jego stepowe pola!"
==========
Odkryłem też, że jest dodatkowa "warstwa" wygenerowana przez tą stronę - "Culture". Ale zrobię z tego "religię" - może być tak, że są dwie, albo nawet i trzy w jednym państwie!
==========
Pewnie jakoś w weekend będę zbierał wszystko w jakiś jeden spójny dokument z zasadami, na razie jeszcze strzępki:
Jak grać?
Działania będą opisowe. Chcesz coś zrobić komuć? Opisz to! Jak? Co? Dlaczego? Jakie słabości wykorzystujesz? Jak obchodzisz silne strony przeciwnika? Jakie atuty wykorzystujesz? Wytłuść wszystko, co chcesz, żeby MG wziął pod uwagę.
Jak tura się skończy, MG będzie przypisywał modyfikatory - powiedzmy do 5 różnych. Każdy modyfikator to będzie od -3 do +3. Np:
Razoria chce sprowokować konflikt na wzgórzach Cheddaru i przeprowadzić akcję dywersyjną:
+1 za swojego ministra wywiady
-3 za ministra kontrwywiadu Parmezanu
+2 za wykorzystanie innowacyjnych metod maskujących w postaci stroju owiec
+1 za styl (każdy szanujący się sport musi mieć punkty za styl )
Po co modyfikatory? Po podsumowaniu wychodzi +1. Jest to +1 do rzutu kostką (najpewniej k20) - jeśli wynik będzie większy niż skala trudności, dywersja się udaje.
Skala trudności:
- 13 - trudne
- 10 - średnie
- 7 - łatwe
Każdy gracz będzie mógł przeprowadzić jedną tajną i jedną jawną akcję.
Żeby nic się nie zgubiło, każdy gracz będzie miał swoją "Kronikę" (plik na Google Docs), gdzie będą spisane wszystkie dzieje jego Państwa. Kroniki będą tajne dla każdego - zostaną upublicznione na zakończenie gry.
Dysklejmer - to jest na razie szkic! Jestem otwarty na wszelkie propozycje!