FSGK.PL

since 1998
Teraz jest 24 marca 2019, o 05:19

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 165 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 lipca 2018, o 21:05 
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 11 maja 2014, o 00:36
Posty: 1810
Path of Exile

To może niezbyt dobry pomysł by pisać o grze, którą nie do końca się jeszcze poznało.
Ale PoE robi na mnie wrażenie tak dobre, że chciałem się nim w końcu podzielić.

O fabule tego hack & slasha nic nie napiszę - rąbanie wciąga tak bardzo, że tekst (którego jest DUŻO) przeklikuję chcąc jak najszybciej ruszyć w bój. Zresztą w grach tego typu chyba nie to jest najważniejsze - w Diablo był zły Diablo, tu też jest jakiś zły, tyle mi wystarczy.

Najważniejsza jest mechanika i rozwój naszego bohatera.
Drzewko (kur.a! jakie drzewko! pi..dolony baobab) rozwoju daje niespotykane w innych h&s możliwości! Drzewo jest wspólne dla wszystkich postaci, inne jest jedynie miejsce od którego poszczególne klasy "startują". Dlatego też początkowy wybór herosa nie zamyka nam praktycznie żadnych drzwi! Różnice między klasami można zniwelować, ucząc bohatera teoretycznie nastawionego na walkę w dystansie młócenia dwoma mieczami - i to młócenia skutecznego! W całym Drzewie jest ponad 1000 punktów, które można odblokować.

Przedmioty - przedmioty mają różnokolorowe sockety, ale proste umieszczanie w nich kamieni to nie wszystko! Gniazda mogą być ze sobą połączone, co pozwala nam na wykorzystanie innego rodzaju kamieni, które buffują inne już umieszczone. Możemy, dzięki odpowiednim przedmiotom, zmieniać kolory gniazd, ale też połączenia pomiędzy nimi. Możliwe kombinacje są niezliczone! Innym rodzajem kamieni możemy poprawiać jakość broni, pancerza i biżuterii. Jeszcze inne pozwalają na zmianę statystyk przedmiotów, tak zwykłych jak i magicznych czy unikalnych. I co ważne - kamienie też osiągają coraz wyższy poziom i poprawiają swoje statystyki!

W Diablo 2 grałem naprawdę dużo i długi, w "trójkę" też kilkaset godzin, ale uważam, że PoE bije je stopniem przemyślenia mechaniki - tu rzeczywiście postacie moją być unikalne, w D3 miałem wrażenie, że każda z klas dąży do znalezienia 1-2 zielonych zestawów, które pozwalały na bycie masakratorem. Tu jest inaczej, możliwości jest nieporównywlnie więcej, a satysfakcja z poprawiania bohatera ogromna - właśnie dzięki wynagradzaniu nas za kombinowanie, szukanie jak najlepszego wykorzystania posiadanych przedmiotów i materiałów - Blizzard mi tego nigdy nie dał!

PoE to gra, jak to bywa w tych czasach, mocno nastawiona na multi. Dołączyć do drużyny można w każdej chwili, niemalże z każdego miejsca. Ale ja, stary singiel, na tym etapie wciąż biegam sam. Pewnie prędzej czy później się to zmieni, ale na ten moment samotna gra daje tyle satysfakcji, że nie chcę się z nikim nią dzielić ;)

Na liczniki niecałe 40 godzin, lvl postaci 54 a wciąż mam wrażenie, że PoE jest jak góra lodowa - widzę tylko część wystającą nad taflę wody. Tego czego nie widzę, jest o wiele więcej!

No i, mili Państwo, Path of Exile jest całkowicie bezpłatny! Bezpłatny i nieustannie wspierany przez twórców.

Jeśli ktoś lubi h&s - GRAĆ!
Ktoś nie lubi- warto spróbować!

9,5/10


Góra
 Zobacz profil  
      
PostNapisane: 30 lipca 2018, o 08:58 
Avatar użytkownika
Bambus Junior
Offline

Dołączył(a): 4 maja 2014, o 19:10
Posty: 1863
W sumie różnica między D3 a PoE jest taka, że w PoE masz te milion opcji rozwoju postaci co daje non stop jakieś fajne opcje kombinowania podczas gdy D3 ma, na end gamie, w zasadzie po 2-3 zestawy na postać, które robią z Ciebie masakratora ale po każdym patchu te zestawy się zmieniają bo zmienia się trochę działanie skilli i same bonusy z zestawów.
Nie wiem czy PoE jest tak mocno nastawione na multi. Jasne można biegać w party ale gra w żaden sposób do tego w zasadzie nie zachęca a na oficjalnym forum znajdziesz milion pińcet buildów, które robią z Ciebie solo rozkurwiatora :).
Bardzo lubię zarówno PoE jak i D3. W PoE jedyne co mnie trochę boli to jednak powrót do klasycznego "rozdaj kilka punktów źle i w zasadzie tworzysz postać od nowa" co przy tak ogromnym drzewku troszeczkę hamuje zapędy badawcze :P.

_________________
What Darwin was too polite to say, my friends, is that we came to rule the earth not because we were the smartest, or even the meanest, but because we have always been the craziest, most murderous motherfuckers in the jungle.


Góra
 Zobacz profil  
      
PostNapisane: 30 lipca 2018, o 10:49 
Avatar użytkownika
Parmezan
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2014, o 12:06
Posty: 3027
W POE masz Regret Orby, które pozwalają wycofać się z kilku źle rozdanych punktów. Do tego w ramach story mode (przed endgame) masz serię questów, które dają refund pointy

_________________
"Po co się kłócić z drugim człowiekiem, skoro można go zabić?"

Zarejestrowany: 8/10/2001


Góra
 Zobacz profil  
      
PostNapisane: 30 lipca 2018, o 10:50 
Avatar użytkownika
Bambus Junior
Offline

Dołączył(a): 4 maja 2014, o 19:10
Posty: 1863
Tak dodali to po jakimś czasie ale tych punktów nie ma aż tak wiele a zdobywanie tych orbów to wrzód na dupie :P.

_________________
What Darwin was too polite to say, my friends, is that we came to rule the earth not because we were the smartest, or even the meanest, but because we have always been the craziest, most murderous motherfuckers in the jungle.


Góra
 Zobacz profil  
      
PostNapisane: 30 lipca 2018, o 10:52 
Avatar użytkownika
Parmezan
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2014, o 12:06
Posty: 3027
ojejku jejku, jaki to nieszczęśliwy jesteś...

_________________
"Po co się kłócić z drugim człowiekiem, skoro można go zabić?"

Zarejestrowany: 8/10/2001


Góra
 Zobacz profil  
      
PostNapisane: 30 lipca 2018, o 11:10 
Avatar użytkownika
Bambus Junior
Offline

Dołączył(a): 4 maja 2014, o 19:10
Posty: 1863
Po prostu uważam, że to nieszczególnie zmienia fakt jak łatwo jest zjebać sobie tam postać :P. Nie uważam tego za wielką wadę gry, jest to rozwiązanie jak każde inne jednym pasuje innym nie. Ja wolę rozwiązanie z D3 :P.

_________________
What Darwin was too polite to say, my friends, is that we came to rule the earth not because we were the smartest, or even the meanest, but because we have always been the craziest, most murderous motherfuckers in the jungle.


Góra
 Zobacz profil  
      
PostNapisane: 30 lipca 2018, o 20:45 
Avatar użytkownika
prof. Miodek
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2014, o 00:06
Posty: 429
Piccolo napisał(a):
W sumie różnica między D3 a PoE jest taka, że w PoE masz te milion opcji rozwoju postaci co daje non stop jakieś fajne opcje kombinowania podczas gdy D3 ma, na end gamie, w zasadzie po 2-3 zestawy na postać, które robią z Ciebie masakratora ale po każdym patchu te zestawy się zmieniają bo zmienia się trochę działanie skilli i same bonusy z zestawów.
Nie wiem czy PoE jest tak mocno nastawione na multi. Jasne można biegać w party ale gra w żaden sposób do tego w zasadzie nie zachęca a na oficjalnym forum znajdziesz milion pińcet buildów, które robią z Ciebie solo rozkurwiatora :).
Bardzo lubię zarówno PoE jak i D3. W PoE jedyne co mnie trochę boli to jednak powrót do klasycznego "rozdaj kilka punktów źle i w zasadzie tworzysz postać od nowa" co przy tak ogromnym drzewku troszeczkę hamuje zapędy badawcze :P.


System D3 byl by fajny (kazdy item legenar w unikalny sposob zmienia dzialnie towich speli) ale blizzard zapomial o jednym drobnym szczegole: Nerfy. Po wielu latach balansowania setow, z bonosow +100% teraz wyrosly po +10000% :D
https://us.diablo3.com/en/item/marauder ... _Set_07_x1 -> 3000% per sentry co moza miec ich z 5 max.

Z tego powodu wiele fajnych itemow poprostu nie ma sesu uzywac. Jedyne moje marzenie ze kiedys blizz by znerfil wszystkie sety z 100 razy ale to juz chyba nie mozliwe bo D3 prawdopodobnie juz jest tylko na supporcie (znajac blizza serwery wylaczy w roku 2050 :>).

Poza tym co do ilosci mozliwych buildow w PoE, ile tak naprawde z nich jest "viable"? Czesto sie zdarza ze w grach z drzewkami skilli jest tylko jedno poprawne rozwiazanie i wzgledem jego jest poziom trudnosci skalowany. Szybkie google pokazuje ze obecnie z 20 buildow jest mozliwa na najwyszym poziomie: https://www.reddit.com/r/pathofexile/co ... le_builds/
I teraz pytanie co z reszta z miliona kombinacji? :) Jak reszta z nich sie skaluje? 90% 50% czy tylko 10% mocy tych najlepszych? (w D3 obecnie jest 3 Top dla klasy pozniej nastepny maja juz tylko 0.1% mocy tych glownych).


Góra
 Zobacz profil  
      
PostNapisane: 31 lipca 2018, o 08:55 
Avatar użytkownika
Parmezan
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2014, o 12:06
Posty: 3027
Wiesz, drzewko ma 1000 slotów, ale jak robisz sobie łucznika, to wiadomo, ze sensu w ładowanie na drzewku slotów z mieczami, czy toporami sensu nie ma.
Ogólnie ciężko mi sobie wyobrazić, ze kończysz story mode i postać sobie nie daje rady 60% endgame'u...
Są buildy, ultimate endgame viable, sam korzystam z tutoriali jak takie robić, ale to sprowadza się głównie do tego jak sensownie supportować gemy i jakich przedmiotów szukać.
Ale szczerze mówiąc, nie dochodzę jeszcze do końcowego endgame'u. Niby wiele mi nie zostało, ale z tego, że gram sobie casualowo, to i brakuje mi waluty, by sobie kupić lepszy ekwipunek, i brakuje mi skilla, żeby ogarniać co i jak.

_________________
"Po co się kłócić z drugim człowiekiem, skoro można go zabić?"

Zarejestrowany: 8/10/2001


Góra
 Zobacz profil  
      
PostNapisane: 31 lipca 2018, o 10:10 
Avatar użytkownika
Bambus Junior
Offline

Dołączył(a): 4 maja 2014, o 19:10
Posty: 1863
Yankes napisał(a):

System D3 byl by fajny (kazdy item legenar w unikalny sposob zmienia dzialnie towich speli) ale blizzard zapomial o jednym drobnym szczegole: Nerfy. Po wielu latach balansowania setow, z bonosow +100% teraz wyrosly po +10000% :D
https://us.diablo3.com/en/item/marauder ... _Set_07_x1 -> 3000% per sentry co moza miec ich z 5 max.

Z tego powodu wiele fajnych itemow poprostu nie ma sesu uzywac. Jedyne moje marzenie ze kiedys blizz by znerfil wszystkie sety z 100 razy ale to juz chyba nie mozliwe bo D3 prawdopodobnie juz jest tylko na supporcie (znajac blizza serwery wylaczy w roku 2050 :>).


Ale oni co jakiś czas wprowadzają takie zmiany, że nagle itemki, których wcześniej się nie używało teraz są najistotniejszą rzeczą w buildzie :).
D3 nie jest jeszcze tylko na supporcie, dalej tam kombinują, dalej wprowadzają jakieś nowe rzeczy. Drobne zmiany, ale nadal.
A co do Nerfa oni chyba aktualnie poszli w inną stronę, poziom Greater Riftówo jest tak wyśrubowany
na wyższych poziomach, że i tek 3000% robi się mało na elitkach :D.

_________________
What Darwin was too polite to say, my friends, is that we came to rule the earth not because we were the smartest, or even the meanest, but because we have always been the craziest, most murderous motherfuckers in the jungle.


Góra
 Zobacz profil  
      
PostNapisane: 1 sierpnia 2018, o 01:05 
Avatar użytkownika
prof. Miodek
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2014, o 00:06
Posty: 429
PIOTROSLAV napisał(a):
Wiesz, drzewko ma 1000 slotów, ale jak robisz sobie łucznika, to wiadomo, ze sensu w ładowanie na drzewku slotów z mieczami, czy toporami sensu nie ma.

Jak mnie pamiec nie myli (dawno temu gralem w PoE) czesc slotow jest poterzejsza niz inne. Czy one sa koniecze by miec jakis sesowny build? Czy moza sie bez nich objesc?
PIOTROSLAV napisał(a):
Ogólnie ciężko mi sobie wyobrazić, ze kończysz story mode i postać sobie nie daje rady 60% endgame'u...
Są buildy, ultimate endgame viable, sam korzystam z tutoriali jak takie robić, ale to sprowadza się głównie do tego jak sensownie supportować gemy i jakich przedmiotów szukać.
Ale szczerze mówiąc, nie dochodzę jeszcze do końcowego endgame'u. Niby wiele mi nie zostało, ale z tego, że gram sobie casualowo, to i brakuje mi waluty, by sobie kupić lepszy ekwipunek, i brakuje mi skilla, żeby ogarniać co i jak.

Dobrze jak opiszesz swoje warzenia jak dojdziesz do endgame'a :)


Góra
 Zobacz profil  
      
PostNapisane: 1 sierpnia 2018, o 07:56 
Avatar użytkownika
Parmezan
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2014, o 12:06
Posty: 3027
Z tym drzewkiem to zależy od buildu. Są rzeczy które są sensowne i są po prostu po drodze. Jak robisz pierwsze postaci to po prostu ladujesz najbliższe istotne rzeczy w ramach swojej sekcji drzewka.
A jak już ogarniesz sobie podstawy gry i zerkniesz na buildy na forum, to sobie zobaczysz, że ktoś wychodzi ze swojej sekcji do sekcji innej klasy, bo warto.
A potem są już buildy pod konkretne artefakty i one już nie mają za wiele sensu w pierwszej chwili, bo są super wyspecjalizowane (np. ładujesz co możesz w Inteligencję, olewając wszystko inne).
I owszem, są keystone'y w drzewku, które całkowicie zmieniają mechaniki


A co do endgame'u to nie jest tak, że jakoś wiele mi brakuje. Bywam w stanie robić mapy t15. Ostatni szefowie są w mapach t16 (ale to jeszcze trzeba taką dropnąć). Do tych ostatnich bossów musiałbym nauczyć się mechaniki, a do tych już ultra finalnych walk to jednak braknie dpsa.
Głównie to brak czasu na grind i optymalizację. Zawodowcy w 20 godzin gry 'kończą' endgame, na mapę przeznaczając max 3 minuty. Ja jak przysiąde to pierwszą postać w 20 godzin robię story mode. Kolejne postaci są szybsze, bo ekwipunek jest wspólny w ramach ligii i powiedzmy, że w 8h kończę kampanię.

_________________
"Po co się kłócić z drugim człowiekiem, skoro można go zabić?"

Zarejestrowany: 8/10/2001


Góra
 Zobacz profil  
      
PostNapisane: 1 sierpnia 2018, o 21:56 
Avatar użytkownika
prof. Miodek
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2014, o 00:06
Posty: 429
PIOTROSLAV napisał(a):
A co do endgame'u to nie jest tak, że jakoś wiele mi brakuje. Bywam w stanie robić mapy t15. Ostatni szefowie są w mapach t16 (ale to jeszcze trzeba taką dropnąć). Do tych ostatnich bossów musiałbym nauczyć się mechaniki, a do tych już ultra finalnych walk to jednak braknie dpsa.
Głównie to brak czasu na grind i optymalizację. Zawodowcy w 20 godzin gry 'kończą' endgame, na mapę przeznaczając max 3 minuty. Ja jak przysiąde to pierwszą postać w 20 godzin robię story mode. Kolejne postaci są szybsze, bo ekwipunek jest wspólny w ramach ligii i powiedzmy, że w 8h kończę kampanię.

Ok, to zle zroumialem, myslame ze zabardzo endgame-ejmu nie robiles i dopiero sie zaniego zabierales.


Góra
 Zobacz profil  
      
PostNapisane: 2 sierpnia 2018, o 09:42 
Avatar użytkownika
Parmezan
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2014, o 12:06
Posty: 3027
Ogólnie to polecam. Gra się fajnie. Można grać w ekipie do 6 osób, więc jakby ktoś chciał, ale boi się sam, to pomogę ;)

_________________
"Po co się kłócić z drugim człowiekiem, skoro można go zabić?"

Zarejestrowany: 8/10/2001


Góra
 Zobacz profil  
      
PostNapisane: 21 sierpnia 2018, o 22:13 
Avatar użytkownika
niebieski
Offline

Dołączył(a): 4 września 2014, o 17:06
Posty: 1286
Udało mi się w końcu nadrobić Krew i Wino. Zajefajny klimat, ale subiektywne odczucie jest takie, że Serca z Kamienia pozostają jednak najlepszą historią opowiedzianą w komputerowym wiedźminie.


Góra
 Zobacz profil  
      
PostNapisane: 11 stycznia 2019, o 11:58 
Avatar użytkownika
Grzechu z Polityki
Offline

Dołączył(a): 4 maja 2014, o 19:45
Posty: 2776
DooM (2016)

ID odrobiło lekcje po porażce jaką był DooM 3. Nowy remake stara się być jak najbardziej w duchu oryginału z przed dekad. Gra ma dostatecznie demoniczny klimat, żeby była lekko creepy, ale nie jest horrorem w którym po ciemku odbijamy się od ścian. Akcja jest turbo szybka, krew leje się strumieniami, a strzał z BFG jest satysfakcjonujący :mrgreen:

Generalnie gra wygląda tak, że idzie sobie Doom Guy, a tu pułapka demonów z piekła rodem. Drzwi się zamykają, demony spawnują się w hordami w pentagramach, szczerzą kły i pazury... biedne sukinsyny jeszcze nie wiedzą... Wtedy Doom Guy rękami gracza dosłownie ROZPIERDALA, wdeptuje w ziemię, przerabia minigumen na sito, robi belzebubowi z dupy jesień średniowiecza, tnie piłą mechaniczną niczym głodny weganin falafelka wszystko co wygląda choć trochę bardziej podejrzanie niż różowy jednorożec :diabel:

Z wielką przyjemnością wciągnąłem grę w przerwie świątecznej.

9/10

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
      
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 165 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL