Strona 1 z 5

Civ VI

: 11 maja 2016, o 17:25
autor: snt

Re: Civ VI

: 11 maja 2016, o 17:30
autor: snt
Jest moc.

Re: Civ VI

: 11 maja 2016, o 18:08
autor: LLothar
Jakie toto ma miec wymagania?

Re: Civ VI

: 11 maja 2016, o 18:18
autor: Larofan
hm.. no niewiele jest powiedziane w tym filmiku i na tych 3 screenshotach wyglada dokladnie tak samo jak poprzdnie wersje :)

Re: Civ VI

: 11 maja 2016, o 18:27
autor: Crowley
No nie wiem... Kreskówkowa grafika do mnie nie przemawia. Ale piątka jest super, więc czekam z niecierpliwością.

EDIT: 60 euro w przedsprzedaży? O_o Seriously?

Re: Civ VI

: 11 maja 2016, o 18:33
autor: snt
Styl graficzny rzeczywiście bardziej jak IV niż V. I nie rzuca na kolana poziomem szczerze mówiąc.

Ale w tej grze nie o to przecież chodzi ;)

Z drugiej strony - byćmoże dzięki temu nie będzie potrzeba żadnego monstrum, by móc w to pograć na wielkiej mapie.

Re: Civ VI

: 12 maja 2016, o 05:34
autor: snt
http://www.ign.com/articles/2016/05/11/ ... t-s61pv5bB
Despite being rebuilt from the ground up, Beach promises that unlike most of its predecessors, Civilization 6 won’t be stripped down to its bare essentials in its initial release form. We can expect a set of features that’s comparable to what’s currently in Civilization V in its post-expansion state, including trade, religion, archeology, espionage, Great Works, Culture Victory, and more. “We have almost all of that in there,” he says.
Jeśli to prawda to chyba kupię zaraz po premierze. ;)
Instead, Firaxis has created the concept of 12 different types of color-coded Districts (five or six of which will be available from the beginning) that exist on their own tiles on the map, outside the city center and will house specific building types.
Jawohl!
Of course, the number of Districts a city can support is limited by its population, which will force you to choose which areas each city should specialize in early on
JAWOHL!

Re: Civ VI

: 12 maja 2016, o 07:44
autor: Crowley
Jest jeszcze info o tzw. jednostkach wspierających (support units). Działa p-lot., tarany, wieże oblężnicze, itp. będą mogły znajdować się na tych samych polach co "normalne" wojska, wspierając je. Dodatkowo będzie można dołączyć jednostki niemilitarne do wojskowych, żeby je bezpiecznie przemieszczać po mapie. Podoba mi się ten kierunek.

Re: Civ VI

: 12 maja 2016, o 10:42
autor: Counterman
Zapowiedzi fajne. Kiedy premiera?

EDIT: Październik, ok jest czas.

Re: Civ VI

: 12 maja 2016, o 10:52
autor: Piccolo
O, to już nawet ja powinienem ulepszyć kompa do poziomu gdzie i Civka nie poczęstuje mnie czarnym ekranem i kopem na pulpit :P.

Re: Civ VI

: 25 maja 2016, o 21:26
autor: snt

Re: Civ VI

: 16 czerwca 2016, o 23:19
autor: Bambusek
Tylko cena to jakiś żart. 230 zł na Muve...

Re: Civ VI

: 23 czerwca 2016, o 18:13
autor: snt
phpBB [video]

Bambusek pisze:Tylko cena to jakiś żart. 230 zł na Muve...
To wszystko przez pisowski zamach na trybunał i słabnacą złotówkę :)
A tak na serio to i tak w dalszym ciągu tanej, niż cena premiery na PS4. Poza tym spójrz z innej strony - wydasz ponad dwieście złotych, ale w taką Civ nie gra się 20 h tylko 200/300/1000h.

Re: Civ VI

: 23 czerwca 2016, o 19:53
autor: SithFrog
Podziękujcie piratom. Ceny robienia gier rosną, a sprzedaż na PC to żarty i krotochwile.

Re: Civ VI

: 23 czerwca 2016, o 20:38
autor: Jutsimitsu
SithFrog pisze:Podziękujcie piratom. Ceny robienia gier rosną, a sprzedaż na PC to żarty i krotochwile.
Co zauważyłem ostatnio: czemu nadal chcą robić gry na PC, wiele marek trzyma się dzięki społeczności pecetowej. Chodzi o to, że wiele gier, które na konsolach ludzie przeszli i później zapomnieli, na PC mają społeczność ciągle ich wspierającą. Nieraz kilka lat po premierze gry. Niewiele exclusive'ów na konsolach ma taką społeczność po kilku latach po utworzeniu gry. Może to kwestia tego, że internetów lepiej używa się na PC, niż konsolach... ale jest to dosyć widoczne.

Re: Civ VI

: 23 czerwca 2016, o 20:48
autor: SithFrog
Pewnie masz rację, bo społeczności kręcą się głównie wokół map, modów itp., a tego na konsolach nie ma.

Tylko te społeczności kompletnie nie przekładają się na kasę. Mało który developer robi gry z myślą o społecznościach, a nie o zarobieniu kasy.

Re: Civ VI

: 23 czerwca 2016, o 21:28
autor: Matthias[Wlkp]
Tylko te społeczności kompletnie nie przekładają się na kasę. Mało który developer robi gry z myślą o społecznościach, a nie o zarobieniu kasy.
Jest kilka przykładów, gdzie jest inaczej - w takim CK2 społeczność i mody trzymają starych/przyciągają nowych ludzi a Ci potem wydają kasę na kolejne DLC.

Można się burzyć, że DLC to dojenie graczy, ale tak na prawdę to jedyna słuszna forma wspierania rozwoju gry przez dłuższy czas niż tylko jednorazowa zapłata. Gdyby CK2 miało te wszystkie ficzery które ma teraz i kosztowało TYLKO 2xtyle co podstawka (1/3 tego co podstawa z wszystkimi DLC), to by się nie sprzedało i byłaby czarna dupa.

Ważne tylko, żeby bez DLC też się dało grać.

Re: Civ VI

: 23 czerwca 2016, o 21:43
autor: Gregor
SithFrog pisze:Podziękujcie piratom. Ceny robienia gier rosną, a sprzedaż na PC to żarty i krotochwile.
Ale to chyba raczej dlatego, że coś ostatnio awansowaliśmy przez równanie cen w górę na Europę, a nie przysłowiowych piratów. Trochę skutek uboczny, że na PC skończyły się już dawno czasy tych takich śmiesznych kółek, co w średniowieczu ludzie do komputerów wkładali i nie ma special deal dla biedaków zdobytych przez polskich wydawców.

Re: Civ VI

: 23 czerwca 2016, o 22:25
autor: SithFrog
Nie będzie wydania pudełkowego?

Re: Civ VI

: 24 czerwca 2016, o 06:28
autor: snt
Jest też jeszcze inna możliwość - może do ceny od razu wliczona jest kwota za dodatki, które tym razem postanowili wydać razem z podstawką :)

Re: Civ VI

: 24 czerwca 2016, o 12:58
autor: Counterman
snt pisze:Jest też jeszcze inna możliwość - może do ceny od razu wliczona jest kwota za dodatki, które tym razem postanowili wydać razem z podstawką :)
O pewnie to.

Ale kurde podoba mi się ta gra, no podoba mi się.

Re: Civ VI

: 24 czerwca 2016, o 22:56
autor: Rojek
snt pisze:Jest też jeszcze inna możliwość - może do ceny od razu wliczona jest kwota za dodatki, które tym razem postanowili wydać razem z podstawką :)
Z tego co zrozumiałem to wygląda nieco inaczej. Civ VI jest wydana z ficzerami Civ V + DLC, ale dodatki do "szóstki" będą wydawane osobno i osobno się będzie za nie płacić :)
Nie wiem, czy Firaxis pozwoliłoby sobie na wypuszczenie gry i darmowych dodatków, w momencie gdy nie są w stanie ściągnąć mamony za grę, która opiera się głównie na rozgrywce dla pojedynczego gracza.

Re: Civ VI

: 25 czerwca 2016, o 08:15
autor: Razorblade
Rojek pisze:
snt pisze:Jest też jeszcze inna możliwość - może do ceny od razu wliczona jest kwota za dodatki, które tym razem postanowili wydać razem z podstawką :)
Z tego co zrozumiałem to wygląda nieco inaczej. Civ VI jest wydana z ficzerami Civ V + DLC, ale dodatki do "szóstki" będą wydawane osobno i osobno się będzie za nie płacić :)
Nie wiem, czy Firaxis pozwoliłoby sobie na wypuszczenie gry i darmowych dodatków, w momencie gdy nie są w stanie ściągnąć mamony za grę, która opiera się głównie na rozgrywce dla pojedynczego gracza.
uploadfromtaptalk1466835303426.jpg
uploadfromtaptalk1466835303426.jpg (148.89 KiB) Przejrzano 14805 razy

Re: Civ VI

: 25 czerwca 2016, o 21:56
autor: Bambusek
SithFrog pisze: Ceny robienia gier rosną, a sprzedaż na PC to żarty i krotochwile.
Civ V ma ponad 7 milionów sprzedane :) Ludzie VI kupią, cena IMO bardziej wynika z gównianej pozycji polskich dystrybutorów, którzy wyraźnie nie mają możliwosci negocjowania cen. Albo po prostu nasz rynek to już takie dno, że wydawcy położyli laskę na to czy u nas sprzeda albo Polacy i tak kupuja tylko w promocjach na Steamie. W sumie pewnie pierwsze wynika z drugiego

Re: Civ VI

: 25 czerwca 2016, o 22:46
autor: SithFrog
Bambusek pisze:Civ V ma ponad 7 milionów sprzedane :)
A masz gdzieś rozkład w czasie?

Re: Civ VI

: 25 czerwca 2016, o 23:02
autor: Bambusek
W lutym 2014 było 5 milionów, tyle wiem, bo się zgrało z firaxisowym humble bundle. Jasne, że to nei jest seria, któa zreobi nie wiadomo jaki wynik w tydzień, ale zrobi. A problemem obecnie jest głównei wzrost cen u nas, bo na Steamie jakie były takie są dalej.

Re: Civ VI

: 25 czerwca 2016, o 23:51
autor: SithFrog
Pytam o czas, bo prawdziwą kasę gra robi przez miesiąc. Potem to są humble, przeceny itp. Liczba rośnie, wrażenie robi, ale kasę już niekoniecznie.

Re: Civ VI

: 26 czerwca 2016, o 13:01
autor: Jutsimitsu
SithFrog pisze:Tylko te społeczności kompletnie nie przekładają się na kasę. Mało który developer robi gry z myślą o społecznościach, a nie o zarobieniu kasy.
Nie do końca, wiele gier o dużych społecznościach ma tak, że fani kupują później wszystkie DLC, GOTY itp. Przykładem jest "sami wiecie jaka seria", na PC ma sporą społeczność, gdzie ludzie kupują DLC tuż po wyjściu i choć wszystko kupili za jakieś spore kwoty (sam za ostatnią część dałem 360 zł jak liczę), to jeszcze kupują drugą kopię - GOTY. Nie wiem po co, ale tak się dzieje. Poza tym, twórcy wchodzą na fora (reddit na przykład) i czytają wątki gdzie gracze wypowiadają się co im się podobało, a co nie. Dobrzy twórcy przychylają się do takich głosów i starają się na ich podstawie poprawić swoje gry. To się ostatecznie przekłada na kasę, ale nie od razu.

Re: Civ VI

: 24 września 2016, o 14:14
autor: snt
Obrazek

Shieeet. Chyba mój lap nie da rady :/ Tak więc granie w nową civkę odkładam na przyszły rok.

Re: Civ VI

: 25 września 2016, o 18:36
autor: Razorblade
Daj spokoj. Moj komp sprzed 7 lat spelnia minimalne wymagania woec nie jest tak zle... inna sprawa ze cos przydaloby sie upgrade'owac... przynajmniej RAM i moze karte...

Re: Civ VI

: 26 września 2016, o 10:06
autor: Counterman
Ja już pogodziłem się z myślą, że pogram dopiero jak zmienię kompa.

Re: Civ VI

: 26 września 2016, o 12:41
autor: Larofan
na minimalnych pojdzie.. ale poki kosztuje wiecej niz 5 ojro to mnie nie zainteresuje :) bardzo ciekawy twist z tymi dzielnicami ale to ciup malawo zeby za te pieniadze sie zainteresowac imho

Re: Civ VI

: 26 września 2016, o 12:56
autor: Razorblade
Z racji ze cywilizacji sie nie odmawia, a nowy system budowniczych, dyplomacji itd mnie mega interesuje (+ koniec z miastami/producentami cudów) to... chce!!

Re: Civ VI

: 26 września 2016, o 14:12
autor: Matthias[Wlkp]
Dzielnice zerżnęli z Endless Legend?

Re: Civ VI

: 1 października 2016, o 15:29
autor: Matthias[Wlkp]
snt pisze:Shieeet. Chyba mój lap nie da rady :/ Tak więc granie w nową civkę odkładam na przyszły rok.
http://www.pcgamer.com/civilization-6-o ... _pcgamerfb

Da się grać na zintegrowanej grafie. Nie panikuj ;).

Re: Civ VI

: 1 października 2016, o 16:33
autor: snt
Matthias[Wlkp] pisze:
snt pisze:Shieeet. Chyba mój lap nie da rady :/ Tak więc granie w nową civkę odkładam na przyszły rok.
http://www.pcgamer.com/civilization-6-o ... _pcgamerfb

Da się grać na zintegrowanej grafie. Nie panikuj ;).
Hmm, GeForce GT 750M na low daje 30-40 FPS, a ja mam GTX 670M, który wg notebookcheck jest paręnaście procent wydajniejszy...

To może i sobie pogram na low :roll:

Re: Civ VI

: 3 października 2016, o 09:48
autor: zodi
Po IV zrobiłem sobie przerwę od Civki, ale po przeczytaniu kilku newsów o VI, wydaje się, że przerwa się skończy :)

Re: Civ VI

: 8 października 2016, o 22:46
autor: Bambusek
VI to wszystko z piątki (z dodatkami) + nowości + powrót zdrowia i zadowolenia lokalnego (znaczy oddzielne dla każdego z miast). Już zamówione, zostaje czekać do premiery

Re: Civ VI

: 15 października 2016, o 22:01
autor: Gregor
Wisi mi Civ 5 na STEAMie i będzie trzeba kiedyś ograć, to postanowiłem pooglądać na YT o co w tym chodzi. W żadną cześć jeszcze nie grałem.

W 10 minut zobaczyłem Macedończyków, których zasobem są bizony, zakładający Ateny i farmę kakao... WTF? :roll:

Re: Civ VI

: 17 października 2016, o 08:52
autor: Piccolo
Nigdy nie grałeś w żadną Civkę 0_0?
Obrazek
Tak przyzwyczaj się, ta seria uczy faktów, których nie dowiesz się na lekcji historii :P.

Re: Civ VI

: 17 października 2016, o 09:09
autor: snt
Gregor pisze: W 10 minut zobaczyłem Macedończyków, których zasobem są bizony, zakładający Ateny i farmę kakao... WTF? :roll:
Wszystko zgadza się, poza tym, że w CIV 5 nie ma Macedończyków (są Grecy), bizony są i owszem, ale nie są zasobem (nie możesz bizonami handlować z innymi cywilizacjami), a na polach z kakao zakłada sie plantację zamiast farm (jak założysz farmę, to nie będziesz miał premii do zadowolenia).

Re: Civ VI

: 17 października 2016, o 10:27
autor: PIOTROSLAV
hmm... brzmi jak ManyATrueNerd, który tez wcześniej nie grał w zadną Civkę

Re: Civ VI

: 17 października 2016, o 10:43
autor: Gregor
PIOTROSLAV pisze:hmm... brzmi jak ManyATrueNerd, który tez wcześniej nie grał w zadną Civkę
No właśnie jego oglądałem. Ok, już wiem, że na jakąś historyczność się nie nastawiać. W każdym razie dobrze mieć nie ograną strategię na zimę ;)
Wszystko zgadza się, poza tym, że w CIV 5 nie ma Macedończyków (są Grecy), bizony są i owszem, ale nie są zasobem (nie możesz bizonami handlować z innymi cywilizacjami), a na polach z kakao zakłada sie plantację zamiast farm (jak założysz farmę, to nie będziesz miał premii do zadowolenia).
phpBB [video]

Re: Civ VI

: 17 października 2016, o 11:32
autor: snt
Pograj sobie ze 100 godzin to zaczniesz kumać ;)

Re: Civ VI

: 17 października 2016, o 20:06
autor: snt
phpBB [video]


Husaria ! :D :D :D

Re: Civ VI

: 18 października 2016, o 09:31
autor: PIOTROSLAV
Sraria chyba... pojedyńczy husarz w roli dowódcy opancerzonej piechoty (nawet nie wiem co to miałaby być za jednostka) atakującej w XXwiecznej formacji...

Re: Civ VI

: 18 października 2016, o 10:28
autor: PIOTROSLAV
Swoją drogą, to nowa szata graficzna w ogóle mnie nie zachęca do grania

Re: Civ VI

: 18 października 2016, o 11:15
autor: PIOTROSLAV
I jeszcze - zgodnie z tym https://www.youtube.com/watch?v=02NnBilglpk nie ma w podstawowym zestawie Polski jako nacji do gry

Re: Civ VI

: 18 października 2016, o 11:21
autor: snt
Ale husaria w trailerze - obok Kolosa z Rodos, Marco Polo, braci Wright ! :)

Re: Civ VI

: 20 października 2016, o 20:51
autor: Bambusek
Paczka już jedzie, jutro powinna być w domu :)

Pierwsza recenzja (wiadomo, ze do takich się podchodzi z dystansem obecnie): 93%

http://www.pcgamer.com/civilization-6-review/

Ma być wiecej nizjeden przywódca na cywilizację w grze, ale tutaj sam nie wiem na ile to powszechne a na ile wyjątek (a reszta w DLC), bo chyba nikogo poza królową Gorgo, bedącą alternatywą dla Peryklesa, nie ujawniono.