Strona 1 z 2
Sid Meier's Civilization
: 1 października 2014, o 21:56
autor: Crowley
Robię temat zbiorczy o serii w związku ze zbliżającą się premierą Beyond Earth.
Taki film:
Podoba mi się, chociaż Alpha Centauri to nie będzie.
Nie podobają mi się tylko kanciaste granice i pomysł z niezależnymi stacjami, które pewnie będą działać jak państwa-miasta z piątki.
Re: Sid Meier's Civilization
: 1 października 2014, o 22:53
autor: Lite
Kiedy premiera?
Re: Sid Meier's Civilization
: 1 października 2014, o 23:06
autor: Sobies
Z całym szacunkiem, ale V'ke mam kupioną z dodatkami, tak "tego DLC" do niej nie kupuję.
Zamawiam kuriera z Torunia.
Re: Sid Meier's Civilization
: 1 października 2014, o 23:21
autor: Larofan
tez mam Vtke ale alpha centauri bardzo milo wspominam
chociaz tutaj poszli w cukierkowa grafike rodem z WoWa cos mi sie zdaje
jakos tak.. plytko
ale podoba mi sie zmiana drzewa technologicznego - wyglada pysznie
Re: Sid Meier's Civilization
: 1 października 2014, o 23:21
autor: Crowley
24 października. Na Święta powinna już być w jakichś promocjach.
Re: Sid Meier's Civilization
: 2 października 2014, o 07:18
autor: snt
czekam na duże dlc i promocje. Po doświadczeniach z piątką niestety mam ograniczone zaufanie do Firaxis - znowu mogą wydać celowo okrojoną grę.
Re: Sid Meier's Civilization
: 2 października 2014, o 14:09
autor: Matthias[Wlkp]
Jakoś nigdy mnie nie ciągnęło do Alfa Centauri ani innych cywilizacyjno-podobnych wynalazków. Zgadzam się też z snt i jeszcze ani razu nie kupiłem samej podstawki cywilizacji - czekam na paczkę przynajmniej z jednym dodatkiem. Jedyny dodatek, który kupiłem w normalnej cenie to ten do V, który umożliwiał grę Polską
.
Re: Sid Meier's Civilization
: 2 października 2014, o 14:15
autor: Larofan
Matthias[Wlkp] pisze:Jedyny dodatek, który kupiłem w normalnej cenie to ten do V, który umożliwiał grę Polską
.
ten dodatek miszcz - w dodatku gra polska jest super dobrze wywazona
swietnie sie gra z ta opcja social policy za gratisik przy kazdej nowej erze
Re: Sid Meier's Civilization
: 2 października 2014, o 18:35
autor: Bambusek
Obrodziło w tym roku dużymi grami 4X. Nie ograłem dobrze Age of Wonders 3 a już wyszło Endless Legend, które znowu w dniu wyjścia Beyond Earth będzie miało nieco ponad miesiąc dopiero. I każda jedna czasochłonna.
Re: Sid Meier's Civilization
: 3 października 2014, o 08:53
autor: Larofan
powiedziec o cywilizacji ze jest czasochlonna to jak powiedziec ze seks jest nawet spoko
Re: Sid Meier's Civilization
: 3 października 2014, o 15:28
autor: Matthias[Wlkp]
Akurat civ5 jest najmniej czasochłonna ze wszystkich edycji... Udało mi się skończyć grę nawet dwa razy...
Re: Sid Meier's Civilization
: 3 października 2014, o 19:08
autor: Lite
Ja w max 10h kończę każdą grę.
Re: Sid Meier's Civilization
: 3 października 2014, o 20:10
autor: PIOTROSLAV
W sensie, że Cię podbijają?
Re: Sid Meier's Civilization
: 3 października 2014, o 20:40
autor: Crowley
To grajcie na maratonie i wielkich mapach.
My ostatnio z kumplami w multi we trzech gramy. Niby fajnie tak z kimś inteligentnym grać ale im dłużej nad tym siedzimy, tym więcej baboli wychodzi. Wszystko fajnie dopóki się ze sobą nie walczy. Potem albo następuje totalny chaos - tury jednoczesne, albo jedna tura trwa pół godziny bo nie ma tur jednoczesnych. Do tego komputer na niższych poziomach jest beznadziejny a na wyższych nadal beznadziejny ale oszukuje i dostaje mnóstwo bonusów, przez co po prostu trzeba go zniszczyć, bo inaczej nie ma szans go dogonić. No ale generalnie piątka z dodatkami jest w pytę i zbliżam się do 100 godzin spędzonych na podbijaniu świata.
Re: Sid Meier's Civilization
: 4 października 2014, o 17:16
autor: Razorblade
Przeca w kazdej czesci komp byl do dupy a na wyzszych poziomach dostawal po prostu bonusy
Re: Sid Meier's Civilization
: 6 października 2014, o 11:40
autor: Counterman
To prawda, trudność AI zawsze była mierzona w poziomie oszukiwania.
Ale i tak jak teraz jestem chory to odpaliłem sobie grę Polską. Właśnie dokopałem się do husarii i jadę podbić pół kontynentu.
Re: Sid Meier's Civilization
: 6 października 2014, o 11:47
autor: Larofan
Counterman pisze:To prawda, trudność AI zawsze była mierzona w poziomie oszukiwania.
o tak.. pamietam wiecznie zywe zdanie 'komputer oszukuje'.. szczegolnie przy probie ogrania go w te szachy sprzed 100 lat w dosie co byly takie osom bo mialy animowane figurki i wieza zjadala krolowa
(o ile pamietam to byly szachy niebiesok-czerwone zamiast bialo-czarnych)
Re: Sid Meier's Civilization
: 6 października 2014, o 12:27
autor: PIOTROSLAV
battlechess pewnie
zresztą teraz silniki szachowe są o kilka poziomów lepsze od najlepszych szachistów na świecie
Re: Sid Meier's Civilization
: 6 października 2014, o 17:20
autor: Lite
Lite pisze:Ja w max 10h kończę każdą grę.
Statek w kosmos, zwycięstwo dyplomatyczne lub turystyczne.
Re: Sid Meier's Civilization
: 6 października 2014, o 18:42
autor: snt
a który poziom trudności?
Re: Sid Meier's Civilization
: 7 października 2014, o 14:16
autor: Lite
Piąty. Król chyba.
Re: Sid Meier's Civilization
: 7 października 2014, o 20:57
autor: Razorblade
Larofan pisze:o tak.. pamietam wiecznie zywe zdanie 'komputer oszukuje'..
nie lapie... w CIV zawsze komp dostawal takie bonusy na wyzszych poziomach ze nie bylo opcji na dogonienie - ale ze kiepskie AI to mozna bylo podbijac przynajmniej...
Re: Sid Meier's Civilization
: 7 października 2014, o 21:23
autor: snt
Lite pisze:Piąty. Król chyba.
Na piątym komp ma jeszcze minimalnie zauważalne bonusy. Tak w ogóle to chyba czwarty jest uczciwy pod tym względem, no ale gra jest wtedy zbyt łatwa.
Re: Sid Meier's Civilization
: 8 października 2014, o 08:58
autor: Larofan
Razorblade pisze:Larofan pisze:o tak.. pamietam wiecznie zywe zdanie 'komputer oszukuje'..
nie lapie... w CIV zawsze komp dostawal takie bonusy na wyzszych poziomach ze nie bylo opcji na dogonienie - ale ze kiepskie AI to mozna bylo podbijac przynajmniej...
tak za dzieciaka sie mowilo jak komputer w cos wygral.. fakt ze wtedy czesto gralo sie kompletnie bez wiedzy jak cos dziala, jakie sa zasady ani ogolnie nic - tak mi sie luzno skojarzylo
Re: Sid Meier's Civilization
: 8 października 2014, o 09:04
autor: SithFrog
Laro: nie tylko komputer oszukiwał. Przecież jak ja wygram z Tobą to zawsze skill, a jak Ty ze mną to albo grasz na czitach albo jesteś "jebanym fartuchem/farciarzem". Od kiedy powstały gry
Re: Sid Meier's Civilization
: 8 października 2014, o 09:07
autor: Larofan
Amen
Re: Sid Meier's Civilization
: 8 października 2014, o 12:43
autor: Dragon_Warrior
Jeszcze możesz być Cheeserem
Re: Sid Meier's Civilization
: 8 października 2014, o 13:05
autor: DaeL
Śmiejecie się z oszukujących kompów, a tymczasem w grach startegicznych na serio zwykle jest jedno (góra dwa) ustawienie AI, a reszta poziomów trudności jest ustalana poprzez handicap.
Np. w serii Total War, na mapie taktycznej (kampanijna to osobna para kaloszy) AI zawsze będzie się zachowywać w danej bitwie tak samo (najczęściej głupio). Różnica pomiędzy poziomami trudności polega na tym, że na hardzie wszystkie jej jednostki dostają lekki bonus do morale.
To ma zresztą sens - wyobraźcie sobie ile więcej pracy trzeba by włożyć w oskryptowanie AI, gdyby zamiast jednego modelu zachowań tworzono trzy albo pięć.
Re: Sid Meier's Civilization
: 8 października 2014, o 13:12
autor: PIOTROSLAV
ale akurat w Total War są przecież mody, które zmieniają skrypty AI. Pamiętam, ze jak doinstalowałem sobie do kampanii krzyżackiej taki mod, to nagle się okazało, że muszę unikać walk z polskimi armiami w polu, bo dostaję wklep
Re: Sid Meier's Civilization
: 15 października 2014, o 18:20
autor: snt
Pojawiło się oficjalne intro:
http://youtu.be/hbTfLeBsu8Q
Re: Sid Meier's Civilization
: 24 października 2014, o 15:01
autor: Razorblade
jak to jest ze zawsze mowie sobie przy Civce ze nie kupie na hurra na poczatku a od 30 minut siedze z gra dodano do koszyka na allegro i powstrzymuje sie przed kupnem
Re: Sid Meier's Civilization
: 24 października 2014, o 21:22
autor: snt
I na czym stanęło?
Re: Sid Meier's Civilization
: 24 października 2014, o 22:18
autor: Razorblade
nie kliknalem... nie tym razem
Re: Sid Meier's Civilization
: 24 października 2014, o 22:25
autor: Sobies
I możesz być z siebie dumny bo pierwsze recenzje piszą o tym co się obawiałem = to jest mod do CIV V z minimalnymi modyfikacjami. Dziękuję ... postoję.
Re: Sid Meier's Civilization
: 24 października 2014, o 22:32
autor: Matthias[Wlkp]
Na pewno będzie na wyprzedaży na Steamie. Lepiej też poczekać na dodatki i w pakiecie kupić. Na 90% to co wydali teraz to mniej więcej 50% tego, co będzie (albo mniej).
Ja na pewno nie kupię. Nie interesują mnie takie kosmo-fantazje
. Już wolę pograć w klasyczną Civkę.
Re: Sid Meier's Civilization
: 25 października 2014, o 09:14
autor: Razorblade
Matthias pisze:Na pewno będzie na wyprzedaży na Steamie. Lepiej też poczekać na dodatki i w pakiecie kupić. Na 90% to co wydali teraz to mniej więcej 50% tego, co będzie (albo mniej).
no co ty... norma od 4 wlacznie
ale kusi nadal niemilosiernie...
Sobies pisze:I możesz być z siebie dumny bo pierwsze recenzje piszą o tym co się obawiałem = to jest mod do CIV V z minimalnymi modyfikacjami. Dziękuję ... postoję.
no i co z tego - Colonization ("zremasterowana") to dopiero byla padaka moim zdaniem, a i tak mam
. Tylko faktycznie mogloby byc za jakies 80 PLN pewnie... No ale "standalone"
Matthias pisze:Na pewno będzie na wyprzedaży na Steamie. Lepiej też poczekać na dodatki i w pakiecie kupić.
No tak, ale na steamie masz cene 50 Euro - w PL ok. 100 PLN - takiej zniżki raczej nikt Ci nie da...
Re: Sid Meier's Civilization
: 25 października 2014, o 15:06
autor: Matthias[Wlkp]
75% na civki zdarza się często...
Re: Sid Meier's Civilization
: 25 października 2014, o 15:09
autor: Razorblade
tak tak, ale nie 1,5 miecha po premierze zwykle - wtedy maja max 50, zwykle 33%. To samo bylo z 2 DLC do Civ 5
Re: Sid Meier's Civilization
: 25 października 2014, o 15:56
autor: Sobies
W wakacyjnej/letniej wyprzedaży pewnie pojawi się nowa Civka z 25-50% rabatem
Re: Sid Meier's Civilization
: 26 października 2014, o 11:03
autor: snt
Na Steamie jest demo do pobrania
Re: Sid Meier's Civilization
: 26 października 2014, o 14:35
autor: Razorblade
good news
Re: Sid Meier's Civilization
: 21 stycznia 2015, o 15:54
autor: Larofan
free weekend z beyond earth potwierdza - cukierkowo-kolorowe civ5 w kosmosie, AI nadal glupie jak pien (mam wrazenie ze wrecz jeszcze glupsze niz zwykle), fajny motyw nawet z tymi affinities i totalnie konfundujaca 'siec' technologii, mozna wysmarowac takie jednostki ze klekajcie narody (np zmajstrowawszy jednego sabre z supremacy affinity jestem w stanie nakurwiac artyleryjsko na odleglosc 4-5 heksow)
miasta padaja jak domki z kart pod atakiem 3-4 jednostek melee
bida.. za 5 dolcow bym kupil zeby miec do kolekcji ale na pewno nie za ani centa drozej
fya
czy wiecie ze jak jest free weekend, zainstalujecie gre a potem ani razu jej nie wylaczycie a komputer wsadzacie ino na sleep to free weekend zamienia sie we free foreveruntilyoushutthegamedown?
Re: Sid Meier's Civilization
: 21 stycznia 2015, o 16:06
autor: SithFrog
Laro...
Re: Sid Meier's Civilization
: 21 stycznia 2015, o 16:15
autor: Larofan
SithFrog pisze:Laro...
Re: Sid Meier's Civilization
: 21 stycznia 2015, o 20:02
autor: Piccolo
Larofan pisze:
fya
czy wiecie ze jak jest free weekend, zainstalujecie gre a potem ani razu jej nie wylaczycie a komputer wsadzacie ino na sleep to free weekend zamienia sie we free foreveruntilyoushutthegamedown?
Re: Sid Meier's Civilization
: 21 stycznia 2015, o 20:12
autor: Larofan
przynajmniej nie wydalem 100 zyla na gre ktora okazala sie nyndzna
Re: Sid Meier's Civilization
: 22 stycznia 2015, o 11:07
autor: Dragon_Warrior
Pico
Re: Sid Meier's Civilization
: 6 stycznia 2016, o 12:11
autor: snt
Jakoś tak wpadłem na pomysł by pooglądać sobie mody do Civ 5 i patrzcie co znalazłem
Generalnie beret zryty.
Re: Sid Meier's Civilization
: 6 stycznia 2016, o 19:26
autor: Larofan
Czy tego jest więcej? Z łatwością mogę sobie wyobrazić Wiecznego Prezydenta wielkiej Kaczpospolitej na przykład
Re: Sid Meier's Civilization
: 6 stycznia 2016, o 20:04
autor: snt
Jeszcze dwa znalazłem