Strona 1 z 1
Podcast Na Klatę, odcinek 4
: 7 czerwca 2014, o 21:52
autor: DaeL
Eksperymentów z formą podcastu ciąg dalszy. Tym razem okrojony, trzyosobowy skład, podcast zaledwie półgodzinny i tylko jeden, solidny temat - konferencja CD Projekt RED i GOG.com.
Mam nadzieję, że wybaczycie trochę moje przynudzanie w ramach kartki z kalendarza. Na szczęście to trwa mniej niż dwie minuty. Potem się rozkręcamy.
A pod koniec podcastu - niespodzianka
Bez uzgodnienia z Jutsimitsu, ale myślę, że się zgodzi.
Re: Podcast Na Klatę, odcinek 4
: 7 czerwca 2014, o 22:38
autor: Dragon_Warrior
Troszkę tak na oślep wyszło choćby z ceną kolekcjonerki którą się szybciutko wzorem LLothara dało zgooglać
Do tego przypominam, że na chwilę obecną jedyna gra z sensowną walką konną montion-capture z pewnoscią nie miała a działa niebo lepiej niż Assasiny w tej kwestii.
Re: Podcast Na Klatę, odcinek 4
: 7 czerwca 2014, o 22:52
autor: LLothar
Nie nadążam słychać tego wszystkiego
Re: Podcast Na Klatę, odcinek 4
: 7 czerwca 2014, o 22:57
autor: DaeL
LLothar pisze:Nie nadążam słychać tego wszystkiego
Spoko-loko. Przechodzimy w tryb dwutygodniowy. Chyba, że będzie jakieś super-ważne wydarzenie do omówienia. Za tydzień podcast jest, ale za dwa tygodnie - przerwa.
Re: Podcast Na Klatę, odcinek 4
: 7 czerwca 2014, o 22:59
autor: Master of Muppets
GDZIE SUCHAR, PYTAM SIĘ?
Re: Podcast Na Klatę, odcinek 4
: 8 czerwca 2014, o 00:17
autor: Dragon_Warrior
no przeciez był tylko wtopiony w rozmowę
Re: Podcast Na Klatę, odcinek 4
: 8 czerwca 2014, o 00:26
autor: DaeL
Suchar dodany do moich dowcipów po prostu przesuszyłby ten podcast. Trzeba suchość dawkować umiejętnie.
Re: Podcast Na Klatę, odcinek 4
: 8 czerwca 2014, o 00:58
autor: Master of Muppets
Pussies...
Za to przynajmniej niezbyt suche.
Re: Podcast Na Klatę, odcinek 4
: 8 czerwca 2014, o 01:44
autor: Turtles
Najlepszy odcinek so far! Kilka słów o forum z urodzinami, bardzo miła rzecz i wreszcie bardziej na luzie wszystko. Nawet udaje się wam to robic w formie pytanie-odpowiedź zgrabnie ("a powiedzcie mi na czym polega to i to? a to bedzie tak i tak") Podobało mi się.
Nie czaję tylko, czemu nikomu nie chciało sie wejść na cdp.pl i sprawdzić ile kolekcjonerska wersja łiczera kosztuje.
Re: Podcast Na Klatę, odcinek 4
: 8 czerwca 2014, o 04:52
autor: Jutsimitsu
Okej, słuchając to co zrobiliście z rozmowy. Fuck you did well.
Re: Podcast Na Klatę, odcinek 4
: 8 czerwca 2014, o 11:28
autor: Bambusek
LionHead to obecnie siedzi pod butem MS, ale B&W oba robili dla EA jeszcze więc to pewnie Elektronicy mają do tych gier prawa.
GOG się stara rozwijać, ale trochę im kłody pod nogi lecą - Bohemia puściła Original War na Steama i teraz nagle się z GOGa wycofują
Re: Podcast Na Klatę, odcinek 4
: 8 czerwca 2014, o 13:41
autor: boncek
Przypuszczam, że Steam ma po prostu większy userbase, stąd takie decyzje.
A co do podcastu, to tradycyjnie się poprzyczepiam. ;p
Te rosyjskie gierki, o których mówił DaeL na początku to są klony Game & Watch od Nintendo. Niby szczegół, ale szkoda że o tym nie wspomniałeś DaeLu w kontekście łamania praw, bo jest to chyba mało znany fakt u nas w kraju, a imho dość ciekawy.
Co do Nintendo i Tetrisa, to Nintendo faktycznie, a nie rzekomo miało (bo teraz chyba ma też EA) wyłączne prawa do Tetrisa, ale na handheldy i stacjonarki. Co prawda inaczej twierdził Tangen, czyli oddział Atari, ale Atari znane było wtedy z tego, że miało w dupie prawa autorskie. Ostatecznie, po licznych bataliach sądowych zostali tylko z prawami do automatów. Wracając do Nintendo, to firma dostała prawa od ELORG czyli Elektronorgtechnici, czegoś w rodzaju sowieckiego ministerstwa m.in. od software'u. Pozyskał je w imieniu Nintendo Henk Rogers (co-founder The Tetris Company), który to zresztą wyszedł z tą propozycją do Nintendo. Jest świetny podcast Retronauts o Tetrisie. Swoją drogą szkoda, że nie wspomnieliście o tym, że Tetris był w bundlu z Gameboyem, i że to wersja na Gameboya właśnie jest najbardziej popularną z legalnych wersji Tetrisa, a która to sprzedała się łącznie w ponad 33 mln kopii.
Re: Podcast Na Klatę, odcinek 4
: 8 czerwca 2014, o 13:51
autor: Bambusek
boncek pisze:Przypuszczam, że Steam ma po prostu większy userbase, stąd takie decyzje.
Mieć to ma na pewno, ale nadal decyzja o wycofaniu się z jednego ze sklepów jest mocno słaba. Zapewne bardziej chodzi o brak zabezpieczeń na GOGu, ale bez jaj, Steam jako zabezpieczenie padł już dawno temu.
Re: Podcast Na Klatę, odcinek 4
: 8 czerwca 2014, o 13:57
autor: boncek
Jeśli o mnie chodzi to wszystko mogłoby być tylko na Steamie, więc jakoś strasznie mnie to nie boli, ale rozumiem problem. Z drugiej strony najwyraźniej GOG ma kiepskich prawników, bo pewnie można to było jakoś w umowie zapisać odpowiednio, bo zakładam (chociaż się na tym nie znam), że w momencie decyzji o wprowadzeniu danej gry na ich platformę jakaś tam umowa jest podpisywana między GOGiem i developerem/wydawcą/właścicielem praw.
Re: Podcast Na Klatę, odcinek 4
: 8 czerwca 2014, o 14:09
autor: Bambusek
Też mam większość gier na Steamie, łączniez serią ArmA (nie mam trójki i dodatków do drugiej części), ale klasyki, jak Original War, wolałbym na GOGu. I na GoGu zresztą kupię, bo do 22 czerwca się jeszcze da.
Co do zapisów to się obawiam, że GOG musi iść na spore ustępstwa żeby przepchnąć DRM free i brak regionalizacji cen. Bohemia i tak zrobiła to w miarę uczciwie, dali czas ludziom na kupienie gier póki są. Bywały sytuacje, że gra po prostu znikała ze sklepu z dnia na dzień.
Re: Podcast Na Klatę, odcinek 4
: 8 czerwca 2014, o 14:21
autor: DaeL
boncek pisze:A co do podcastu, to tradycyjnie się poprzyczepiam. ;p
Nie ma problemu. I oczywiście masz rację mówiąc, że historię Tetrisa potraktowałem trochę po łebkach, stosując różne uproszczenia. Zależało mi, żebyśmy nie spędzali na karcie z kalendarza zbyt wiele czasu. To miał być podcast o konferencji CD Projekt RED. Dlatego w ciągu 90 sekund opisałem - wydaje mi się że dość obrazowo - że Tetris był bardzo ważną i popularną grą, że z prawami autorskimi do Tetrisa były niesamowite jaja, i że sprawa została rozstrzygnięta dopiero w 2001. Wydaje mi się, że było OK.
Re: Podcast Na Klatę, odcinek 4
: 8 czerwca 2014, o 14:35
autor: boncek
IMHO nie było ok, bo w pewnym momencie powiedziałeś po prostu nieprawdę, ale nie będę się upierał.
Re: Podcast Na Klatę, odcinek 4
: 8 czerwca 2014, o 14:36
autor: Turtles
Original War? Tej gry nie było sto lat temu w ŚGK?
Oczywiście, że tak 11/2002.
Re: Podcast Na Klatę, odcinek 4
: 8 czerwca 2014, o 15:29
autor: Voo
Dobry materiał, dynamiczna rozmowa, nabieracie ogłady przed mikrofonem. Nie ma się do czego przyczepić, wysłuchałem z przyjemnością.
Jedna uwaga co do końcówki ale to umieszczę ją w temacie ogólnopodcastowym.
Re: Podcast Na Klatę, odcinek 4
: 8 czerwca 2014, o 16:02
autor: Bambusek
Turtles pisze:Original War? Tej gry nie było sto lat temu w ŚGK?
Oczywiście, że tak 11/2002.
Tak. I została mi po tym CD number 1, CD number 2 jest MIA.
Re: Podcast Na Klatę, odcinek 4
: 9 czerwca 2014, o 11:38
autor: PIOTROSLAV
Czy tutaj zamawiamy piosenki dla Jutsiego, czy w jakimś innym temacie?
Re: Podcast Na Klatę, odcinek 4
: 9 czerwca 2014, o 11:45
autor: Killashandra
W czasie odsłuchiwania odcinka wywaliło mi blue screen of death. Boję się dokończyć słuchanie..
Re: Podcast Na Klatę, odcinek 4
: 9 czerwca 2014, o 12:03
autor: Larofan
te podcasty wychodza szybciej niz nadazam je sluchac
wyszarpanie pelnej godziny to nie takie hopsiaraz!
Re: Podcast Na Klatę, odcinek 4
: 9 czerwca 2014, o 13:55
autor: DaeL
te podcasty wychodza szybciej niz nadazam je sluchac wyszarpanie pelnej godziny to nie takie hopsiaraz!
Ten odcinek jest krótszy - tylko pół godziny. Od następnego odcinka postaramy się celować w 45 minut, i zwolnimy tempo - wyjąwszy szczególne wypadki podcast będzie raz na 2 tygodnie.
Re: Podcast Na Klatę, odcinek 4
: 9 czerwca 2014, o 21:57
autor: Cherryy
Moje propozycje dla Jutsiego. Mam nadzieję, że to poważny konkurs, a nie jakieś banialuki!*
*
Re: Podcast Na Klatę, odcinek 4
: 9 czerwca 2014, o 22:12
autor: Jutsimitsu
Chwila, w tym tygodniu nagrywamy w sobotę... oh, zapomniałem że mnie nie będzie