pyHunters - Silent Hunter dla ubogich by Matthias[Wlkp]

... czyli wszystko o grach, konsolach i ustawkach na gry online

Moderatorzy: Zolt, boncek

Awatar użytkownika
Matthias[Wlkp]
purpurowy
Posty: 7425
Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!

pyHunters - Silent Hunter dla ubogich by Matthias[Wlkp]

Post autor: Matthias[Wlkp] »

To miał być szybki projekcik na odświeżenie Pythona, ale jednak jest to nieco bardziej skomplikowane niż myślałem... Zatem przydałaby się mała pomoc, a skoro programistów na tym forum nie brakuje ;)...

LINK DO WERSJI 0.15

O CO KAMAN?

Jest to "konsolowa" adaptacja planszówki "The Hunters". Ze strony producenta można pobrać instrukcję, ściągi, arkusze do samodzielnego montażu itd - jednym słowem całą grę. To co mnie w niej trochę wkurza, to bardzo dużo "jeśli to, to zrób tamto" - chyba ani razu nie udało mi się poprawnie zrobić patrolu od początku do końca, nie gubiąc czegoś ;).

TL/DR: Czy ktoś w to kiedyś grał i czy chciałby potestować moje wypociny?

Ostatnio próbowałem grać w Silent Hunter 3, ale niestety najwięcej w tej grze zajmuje szukanie statków... Co więcej, nie umiem już grać w samą podstawkę, a z modem GWX można zapisywać tylko na otwartym morzu bez statków, bo się sejwy korumpują.

Sensowną alternatywą wydało mi się "przepisanie" wspomnianej planszówki w pythonie ("Przecież to prosta gra! Pewnie wyjdzie gdzieś z 500 linijek i po krzyku!"). Wyszedł z tego "sylwester z Pythonem", (który zaczął się nawet dzień wcześniej). Jechałem ostro do dzisiaj i oto co działa:

1. Można wybrać sobie łódkę. (trzeba wpisać nazwę DOKŁADNIE jak się wyświetla)
2. Można nazwać załogę. (taki bonus ode mnie)
3. Można rozegrać jedną rundę patrolu wg. tabeli dla 1939r.
- wszystkie spotkania generują się tak trzeba
- można strzelać i zatapiać statki
- torpedy czasami nie wybuchają
- można gonić uszkodzone statki

Ogólnie pobieżnie, to prawie cały schemat "Spotkania" powinien działać. Ktoś zrobił kiedyś taki fajny, czytelny "graf", który ułatwia zrozumienie tego, co się dzieje.

Changelog w miarę aktualny poniżej.

[Pełna recka PL]
[Przykładowy patrol PL]

Jakby były pytania, walcie śmiało. :)
Ostatnio zmieniony 8 stycznia 2016, o 06:35 przez Matthias[Wlkp], łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Matthias[Wlkp]
purpurowy
Posty: 7425
Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!

Re: pyHunters - Silent Hunter dla ubogich by Matthias[Wlkp]

Post autor: Matthias[Wlkp] »

Wersja 0.14 (link w pierwszym poście):
- jeśli wprowadzisz zły typ łodzi, gra grzecznie poprosi o ponowną próbę, zamiast chamsko się wywalić
- dodałem "debug mode", czyli de facto ręczne wprowadzanie rzutów kostką, te niestety się jeszcze wywalają, ale na razie traktuje je jako "quick exit"
- łódź może przyjąć obrażenia na klatę, ale na razie nic sobie z tego nie robi
- załoga przyjmuje rany a następnie zamienia się w zombie (czyt. obrażenia nie wpływają na ich zdolność do pracy)
- na koniec spotkania następuje przeładowanie wyrzutni i dział, nawet mamy na to jakiś wpływ
- liczne inne pomniejsze bugi w procedurach
- wywalone zbędne napieprzanie w "Enter" oraz kilka dodatkowych kresek, żeby to jakoś tak ładniej wyglądało

W najbliższych planach:
- naprawianie statku na koniec spotkania
- wypisanie "sukcesów" na koniec gry
- możliwość rozegrania kolejnego patrolu zamiast gejmowera
- "refit phase", czyli przeładowanie wszystkiego na statku po zakończeniu patrolu

Na razie jeszcze nie działają:
- modyfikatory
- efekty zniszczeń i rannej/martwej załogi
Awatar użytkownika
Matthias[Wlkp]
purpurowy
Posty: 7425
Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!

Re: pyHunters - Silent Hunter dla ubogich by Matthias[Wlkp]

Post autor: Matthias[Wlkp] »

Wersja 0.15 (link w pierwszym poście):
- naprawianie statku na morzu
- gra się już nie wywala przy błędnym podaniu danych, np typ łodzi, czy rzut kostką
- debug mode to teraz "manual dice mode", dla ułatwienia, Enter przepisuje losowy rzut
- łódź może przyjąć obrażenia na klatę, ale na razie nic sobie z tego nie robi
- załoga przyjmuje rany a następnie zamienia się w zombie (czyt. obrażenia nie wpływają na ich zdolność do pracy)
- na koniec spotkania następuje przeładowanie wyrzutni i dział, nawet mamy na to jakiś wpływ, tylko coś to nie działa do końca tak, jak ja bym chciał
- coraz mniej bugów w procedurach
- trochę sprzątania

W najbliższych planach:
- wypisanie "sukcesów" na koniec gry
- możliwość rozegrania kolejnego patrolu zamiast gejmowera
- "refit phase", czyli przeładowanie wszystkiego na statku po zakończeniu patrolu

Na razie jeszcze nie działają:
- modyfikatory
- efekty zniszczeń i rannej/martwej załogi

Kapnąłem się dzisiaj, że skopałem sposób sprawdzania zniszczeń, ale na szczęście jakoś wymyśliłem obejście problemu... Nie jestem z dumny z kodu, ale przynajmniej się czegoś nauczyłem :) (i nie muszę przepisywać od nowa kilku setek kodu...)
Awatar użytkownika
DaeL
TR-8R
Posty: 4194
Rejestracja: 4 maja 2014, o 20:37
Lokalizacja: media polskojęzyczne

Re: pyHunters - Silent Hunter dla ubogich by Matthias[Wlkp]

Post autor: DaeL »

Bardzo zacna inicjatywa. Zapoznam się przy najbliższej wolnej chwili.
CD-Action, RETRO i cdaction.pl
ODPOWIEDZ