Muszę się z Wami podzielić moim ostatnim odkryciem!
O cloud gamingu mówi się od lat, ale do świadomości graczy wpadło to jako coś co "działa" chyba od momentu jak wystartowała Stadia. Model biznesowej tejże jest jednak dość zawiły i dopiero wejście na poważnie Microsoftu spowodowało zmianę statusu quo. Obecnie mając abonament Gamepass można połączyć się z telefonu (android/ios) lub komputera, a wkrótce też przy wykorzystaniu starych xboxów i android tv, czyli wszelkiej maści przystawki, chromecasty i telewizory smart.
Jak to działa? Lepiej niż podejrzewałem, chociaż idealnie wciąż nie jest. Co ciekawe lag jest już naprawdę niewyczuwalny (o ile się ma dobry net i wifi/kabel), za to bitrate streama jest póki co słaby - na telefon, tablet czy mały ekran laptopa jest ok, ale już na czymkolwiek większym widać okropną kaszę i pikselozę.
Co jest super, to to że można odpalać gry bez ściagania, instalowania, bez ładowania, wszystko jest "na już". Można grać na telefonie, sejwować i zaraz kontynuować na kompie. Gry takie jak Forza działają fantastycznie, najszybsze strzelanki mogą jeszcze nieco haczyć (Doom), ale spokojnie można już pograć - warto zadbać o pada na kablu, tak żeby minimalizować input laga gdzie się da. Teoretycznie w niektóre gry można grać na ekranie dotykowym, ale mysle ze raczej bez pada lepiej nie podchodzić do tematu. Zamówiłem sobie takiego klipsa z uchwytem na telefon, ale najbardziej wypasione są takie pady które robią z telefonu odpowiednik switcha (Razer Kishi).
Po tych pierwszych próbach dochodzę do wniosku, że przyszłość gamingu to hardwareless. Może jeszcze nie teraz, ale dosłownie za rok-dwa technologia będzie już super dojrzała.
A Wy próbowaliście już?
Cloud Gaming - xCloud, Stadia, GeForce Now itd.
- Matthias[Wlkp]
- purpurowy
- Posty: 7403
- Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
- Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!
Re: Cloud Gaming - xCloud, Stadia, GeForce Now itd.
Ja niby mam darmowy GeForce Now przez miesiąc, ale jeszcze nie aktywowałem i trzeba mieć kupione gry na innych platformach, więc nie wiem po co mi to. Do tego w Kanadzie jest żenujący internet.
Rozumiem ideę i chyba jest to przyszłość, ale pewnie bardziej za 5-10 lat, żeby się przyjęło jako taki growy Netflix. I pewnie skończy się tak jak ze streamowaniem filmów - nie będzie jednej platformy ze wszystkim, bo każdy będzie chciał doić po swojemu. Już teraz chyba EA ma swoją platformę, MS ma swoją platformę... Zbyt chciwi są niestety...
Rozumiem ideę i chyba jest to przyszłość, ale pewnie bardziej za 5-10 lat, żeby się przyjęło jako taki growy Netflix. I pewnie skończy się tak jak ze streamowaniem filmów - nie będzie jednej platformy ze wszystkim, bo każdy będzie chciał doić po swojemu. Już teraz chyba EA ma swoją platformę, MS ma swoją platformę... Zbyt chciwi są niestety...
Re: Cloud Gaming - xCloud, Stadia, GeForce Now itd.
Dlatego xcloud jest spoko, bo jeden abonament daje możliwość grania w kilkaset gier..Matthias[Wlkp] pisze:Ja niby mam darmowy GeForce Now przez miesiąc, ale jeszcze nie aktywowałem i trzeba mieć kupione gry na innych platformach, więc nie wiem po co mi to.
Re: Cloud Gaming - xCloud, Stadia, GeForce Now itd.
Jak coś to mam kod na 2 tygodnie gamepass ultimate (więc też xcloud), jak ktoś jest chętny żeby wypróbować i ma działajacego pada do pc/telefonu, to chętnie podaruję.
Re: Cloud Gaming - xCloud, Stadia, GeForce Now itd.
A ja mam w domu maca z 2013, który działa super stabilnie, ma Linux bo support z Apple się zdaje się w końcu skończył 8 go po prostu lubię. Jest super solidnym laptopem w porównaniu do każdego pierwszego lepszego. Tylko że granie jest sporym wyzwaniem (oprócz OpenTTD czy RCT2). Natomiast mam Stadie i dzięki temu przeszedłem całego Dooma 2016 i Doom Eternal. Poza kilkoma razami kiedy lagi nie pozwalały na normalną zabawę to muszę przyznać że jestem zaskoczony, że można grać w FPSy na platformie chmurowej bez opóźnienia między myszka, klawiaturą i sama grą
Sent from my Pixel 5 using Tapatalk
Sent from my Pixel 5 using Tapatalk