Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady itp.

... czyli wszystko o grach, konsolach i ustawkami na gry online

Moderatorzy: Zolt, boncek

Awatar użytkownika
Matthias[Wlkp]
purpurowy
Posty: 7359
Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!

Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady itp.

Post autor: Matthias[Wlkp] »

OFICJALNY REGULAMIN:

https://docs.google.com/document/d/12S4 ... sp=sharing

=============================

Żeby linka do generatora map nie zgubić:

https://bl.ocks.org/Azgaar/b845ce22ea68 ... fb914f51bd

Tak jak rzucone na luźnym, bawimy się w RPG-owanie naszego świata. Kilka pomysłów z luźnego:
Spoiler:
1. Każdy gracz ma swoje państwo:
- Statystyki (jeszcze do wymyślenia dokładnie jakie, pewnie takie jak ludność, wojsko, ekonomia, badania), będą losowe na starcie.
- Każdy sobie kreuje swoją historię - może być cokolwiek, np. kraj zielonych elfów, gadających kamieni, bulgoczących pełzających budyniów, klingonów, itp.
- Nazwy miast i państw są wygenerowane losowo, ale jak ktoś chce sobie pozmieniać, proszę bardzo
2. Każdy dostanie ode mnie (MG) cele krótkoterminowe i długoterminowe
- Będzie coś w stylu "W kraju panuje plaga stonki pożerająca twoje plony, dostajesz karę do X. Możesz próbować załatwić to sam, albo prosić o pomoc (będzie wylosowane, kto może Ci pomóc i jak skuteczny w tym będzie)."
- Z długoterminowych celów - "odkryłeś, że kraj X jest w posiadaniu artefaktu Y i tylko ty wiesz jak go wykorzystać - jak go zdobędziesz, wygrywasz grę." Tylko ty wiesz, czego szukasz, będzie w sumie kilka takich do zdobycia, a będzie oficjalnie podane tylko kto ile ma i ile brakuje.
3. Będziemy rozgrywać kolejki raz na tydzień.
- Będzie jeden topik jako "oficjalny kanał dyplomatyczny", ale poza nim też można się komunikować
- Do końca tygodnia będzie czas na wysłanie tajnych instrukcji, które ja będę interpretował - czyli na przykład ktoś poprosił o beczkę śledzi, ktoś się oficjalnie zgadza, ale pisze mi, że śledzie mają być z wąglikiem - efekt będzie taki, że np. miasto ogarnie plaga. Adresat może się dowiedzieć albo i nie, skąd ta plaga przyszła - albo efektu może nie być wcale, bo budyń nie może zachorować na wąglika.
- Może będzie też coś takiego jak 1-2 dni ciszy na szybkie decyzje - ktoś chce wysłać wąglika, ale ja odpowiem, że badania wskazują na to, że wąglik nie zadziała, albo będzie miał inne efekty uboczne. Czy na pewno chcesz kontynuować? A może chcesz wstrzymać dostawę?
4. Tak ogólnie, to będzie można:
- handlować
- atakować
- wysadzać w powietrze
- oszukiwać
- wbijać nóż w plecy
- przychodzić cały na biało
5. Jeszcze jest sporo detali do dogrania - jak znajdą się chętni, ale pewnie większość rzeczy będziemy dogrywać na bieżąco
6. Zawsze można zrezygnować/dołączyć (komuś się trafi rebelia ;))
Na razie mam 8 graczy:

- Peter - Nibylandia
- Zolt - Zoltavia
- Razor - Razoria
- Larofan - Aymimorena
- Ptaszor - Imperium Dodo
- Piotro - Konglomerat Parmezanu
- Crowley NR Crowkina Faso
- Turtles - Bezperspektywie
- Cherryy - ???? (Ostrowin - Tymczasowo)
- Caspius - Syndykat Anoia

Zaczniemy od jakiejś próbnej mapy, żeby ogarnąć mniej więcej jak to może wyglądać.

Potrzebuję na początek od każdego gracza nazwę jego państwa, stolicy i może 1-2 głównych miast. Problem póki co jest taki, że mapę mogę wygenerować raz i nie mam opcji zapisania, poza wysłaniem do png. Zaczniemy od tego, a w międzyczasie będziemy docierać zasady. Wszelkie uwagi mile widziane!

Zapisy na start zamykam w Niedzielę, 17 Grudnia!

===================

Tak jak pisałem wcześniej - można być każdym. Przed rozpoczęciem gry będę jeszcze z każdym indywidualnie się kontaktował, żeby uzgodnić cechy, ograniczenia i przewagi. Nawet jak ktoś chce grać Borgiem, nie będzie mogło być tak, że w pierwszej turze odpala asymilację i gre kończymy w dwa tygodnie. Każda nacja musi mieć swoje silne i słabe strony, inaczej będzie nudno.

=============

Traktując ten wątek jako żywy notatnik, jeden ze sposobów określenia cech państwa, które będę potem wykorzystywał do "rzutów interakcji" będzie Rada Ministrów. Każdy na początku gry dostanie zestaw ministrów - tyle, żeby zapełnić wszystkie funkcje. Jakie funkcje? Takie jak w prawdziwej Polsce. Każdemu ministrowi wylosuję "Skuteczność", "Lojalność" i może jeszcze coś. Tak więc jak ktoś będzie chciał komuś zrzucać stonkę na plony, to przed konsekwencjami będzie bronił właśnie Minister Rolnictwa. Jak będzie kiepski, to szanse na stratę plonów będą duże. Ministrowie będą tajni. Ich skuteczność będzie można albo wyszpiegować, albo przeczytać w wiadomościach: "Blamaż ministra Crowleistanu! Zakupione przez niego ziarna ryżu nie nadają się na jego stepowe pola!"

==========

Odkryłem też, że jest dodatkowa "warstwa" wygenerowana przez tą stronę - "Culture". Ale zrobię z tego "religię" - może być tak, że są dwie, albo nawet i trzy w jednym państwie!

==========

Pewnie jakoś w weekend będę zbierał wszystko w jakiś jeden spójny dokument z zasadami, na razie jeszcze strzępki:

Jak grać?

Działania będą opisowe. Chcesz coś zrobić komuć? Opisz to! Jak? Co? Dlaczego? Jakie słabości wykorzystujesz? Jak obchodzisz silne strony przeciwnika? Jakie atuty wykorzystujesz? Wytłuść wszystko, co chcesz, żeby MG wziął pod uwagę.

Jak tura się skończy, MG będzie przypisywał modyfikatory - powiedzmy do 5 różnych. Każdy modyfikator to będzie od -3 do +3. Np:

Razoria chce sprowokować konflikt na wzgórzach Cheddaru i przeprowadzić akcję dywersyjną:
+1 za swojego ministra wywiady
-3 za ministra kontrwywiadu Parmezanu
+2 za wykorzystanie innowacyjnych metod maskujących w postaci stroju owiec
+1 za styl (każdy szanujący się sport musi mieć punkty za styl :D)

Po co modyfikatory? Po podsumowaniu wychodzi +1. Jest to +1 do rzutu kostką (najpewniej k20) - jeśli wynik będzie większy niż skala trudności, dywersja się udaje.

Skala trudności:
- 13 - trudne
- 10 - średnie
- 7 - łatwe

Każdy gracz będzie mógł przeprowadzić jedną tajną i jedną jawną akcję.

Żeby nic się nie zgubiło, każdy gracz będzie miał swoją "Kronikę" (plik na Google Docs), gdzie będą spisane wszystkie dzieje jego Państwa. Kroniki będą tajne dla każdego - zostaną upublicznione na zakończenie gry.

Dysklejmer - to jest na razie szkic! Jestem otwarty na wszelkie propozycje!
Ostatnio zmieniony 23 grudnia 2017, o 23:41 przez Matthias[Wlkp], łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Matthias[Wlkp]
purpurowy
Posty: 7359
Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Matthias[Wlkp] »

Kolejna myśl:

Wszelkie statystyki dotyczące państwa będą określone opisowo, a nie cyfrą. Np:

Zamożność: Bieda aż piszczy / całkiem spoko / nieprzyzwoicie wysoka
Ludność: przeważa przeludnienie, ale na wioskach jest spoko / stagnacja, dużo starych ludzi / króliczy przyrost naturalny
Ekonomia: ludzie ciężko pracują, ekonomia kwitnie / szaleje bezrobocie, obywatele chleją na ulicach / skala dobrobytu jest przerażająca, nikt nie pracuje więcej niż 10 godzin w tygodniu

Każdy może wymyśleć swoje indywidualne cechy, np:
- zajebista automatyzacja
- zalegalizowana nekrofilia
- pionier w dziedzinie laserowych mieczy
itp.
Awatar użytkownika
Larofan
Social Media Ninja
Posty: 3932
Rejestracja: 5 maja 2014, o 10:15
Lokalizacja: Poznań, Poland

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Larofan »

Matthias pisze:Jakie funkcje? Takie jak w prawdziwej Polsce.
w sensie ze az tylu?
Moze lepiej troche mniej, jak w CK2:
Kanclerz (odpowiednik MSWiA), Marszałek (wojsko), Ekonom/Włodaż (ekonomia) i Arcybiskup/Arcykapłan

bedzie to moze latwiej ogarnac
Awatar użytkownika
Matthias[Wlkp]
purpurowy
Posty: 7359
Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Matthias[Wlkp] »

Larofan pisze:
Matthias pisze:Jakie funkcje? Takie jak w prawdziwej Polsce.
w sensie ze az tylu?
Moze lepiej troche mniej, jak w CK2:
Kanclerz (odpowiednik MSWiA), Marszałek (wojsko), Ekonom/Włodaż (ekonomia) i Arcybiskup/Arcykapłan

bedzie to moze latwiej ogarnac
Tylko szpiegomistrza Ci zabrakło.

Myślałem, że fajnie będzie mieć też kogoś od Rolnictwa, Rybołówstwa, Infrastruktury, Sportu, Środowiska - da to nieco więcej opcji interakcji, a nie że będę musiał podciągać w kółko tego ekonomicznego, bo nic innego nie pasuje...

Albo każdy sam wymyśli sobie 10 ministrów. Może nie każdy potrzebuje Rolnika, jak jest np. zombie, czy innym robotem.
Awatar użytkownika
Larofan
Social Media Ninja
Posty: 3932
Rejestracja: 5 maja 2014, o 10:15
Lokalizacja: Poznań, Poland

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Larofan »

true that
ale jezeli potrzebna jest jakas 'postawa' to przydalaby sie matryca :) kazdy moze ponazywac tych ministrow jak chce ale zeby funkcje z grubsza sie pokrywaly :P
Awatar użytkownika
Matthias[Wlkp]
purpurowy
Posty: 7359
Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Matthias[Wlkp] »

Larofan pisze:ale jezeli potrzebna jest jakas 'postawa' to przydalaby sie matryca
Podstawa jest niepotrzebna - jak ktoś uzna w trakcie gry, że mu kogoś brakuje, to zawsze może zmienić. Funkcje nie muszą się pokrywać.
Awatar użytkownika
PIOTROSLAV
Parmezan
Posty: 3865
Rejestracja: 5 maja 2014, o 12:06

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: PIOTROSLAV »

Powołuję ministra wygrania gry!

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
"Po co się kłócić z drugim człowiekiem, skoro można go zabić?"

Zarejestrowany: 8/10/2001
Awatar użytkownika
Matthias[Wlkp]
purpurowy
Posty: 7359
Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Matthias[Wlkp] »

Może być i tak ;).

Dostałem już od dwóch graczy bardzo fajne opisy ich państw. Do kompletu fajnie by było, żeby każdy kto się zgłosił z grubsza opisał:

1. Skąd się jego lud wziął.
2. Jakie ma ambicje, w czym wiodą prym.
3. Co mają w dupie, czym się w ogóle nie przejmują.
4. Ministerstwa lub inne formy władzy, kontrolujące życie obywateli - niech każdy wybierze 10 i w 1-2 zdaniach opisze, czym się dana jednostka zajmuje. Przed rozpoczęciem gry, każdy dostanie 10 ministrów o różnych statystykach do rozdysponowania.

Na podstawie powyższego opisu, będę decydował o współczynnikach podejmowanych akcji. UWAGA! Wpływ ministra będzie się też skalował w zależności od tego, jak ogólne będzie jego ministerstwo. Np. jeśli ktoś kogoś próbuje szpiegować albo zamordować, atakowany będzie się bronił ministerstwem najbliżej kontrwywiadu. I tak, zakładając, że dany minister jest mistrzem w swoim fachu:

1. Minister wojny: max -1, bo jest to bardzo ogólna jednostka
2. Minister obrony: -1 albo -2, wciąż bardzo ogólne
3. Minister kontrwywiadu: -3, jest specjalizacja
4. Minister od chodzenia za władcą: może nawet i -5, bo jest to bardzo wysoka specjalizacja.

Minister nie musi się nazywać minister - Piotro ma bardzo fajny koncept, gdzie jego państwem rządzą korporacje - może mieć takich 10 i każda specjalizuje się w czymś innym. Dostanie on ode mnie na starcie 10 dyrektorów, albo jakkolwiek będzie ich zwał.
Awatar użytkownika
Larofan
Social Media Ninja
Posty: 3932
Rejestracja: 5 maja 2014, o 10:15
Lokalizacja: Poznań, Poland

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Larofan »

Matthias pisze:Może być i tak
pisze do ciebie na hangoutsacha a ty olewasz! co to za MG???? ;)
Awatar użytkownika
Matthias[Wlkp]
purpurowy
Posty: 7359
Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Matthias[Wlkp] »

Już wyjaśnione. Może jestem dziwny, ale wydawało mi się, że z MG lepiej mieć dobre układy ;).

Modyfikatory są ujemne do rzutów atakującego (tylko ten, kto chce zadziałać rzuca kostką), patrząc na ministra, który broni przed atakiem. Chciałem pokazać, że trzeba będzie balansować - dać wyspecjalizowanego ministra do czegoś, na czym Ci zależy, bo da większe kary do rzutów przeciwnika.
Awatar użytkownika
Larofan
Social Media Ninja
Posty: 3932
Rejestracja: 5 maja 2014, o 10:15
Lokalizacja: Poznań, Poland

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Larofan »

Matthias[Wlkp] pisze:Już wyjaśnione. Może jestem dziwny, ale wydawało mi się, że z MG lepiej mieć dobre układy ;).

Modyfikatory są ujemne do rzutów atakującego (tylko ten, kto chce zadziałać rzuca kostką), patrząc na ministra, który broni przed atakiem. Chciałem pokazać, że trzeba będzie balansować - dać wyspecjalizowanego ministra do czegoś, na czym Ci zależy, bo da większe kary do rzutów przeciwnika.
Got it - spróbuję usiąść dzisiaj i wymyśleć jakiś dokładniejszy opis mojej krainy
Btw jest jakiś preferowany kanał komunikacji (poza forum) ?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Awatar użytkownika
Matthias[Wlkp]
purpurowy
Posty: 7359
Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Matthias[Wlkp] »

Coś wymyślimy... Chyba google hangouts są ok. Jest jeszcze Slack i ewentualnie Skype.
Awatar użytkownika
Turtles
rzuff
Posty: 4319
Rejestracja: 4 maja 2014, o 18:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Turtles »

A miejsce będzie losowe? Nie można z góry zaplanować górzystego/wyspiarskiego kraju?
Obrazek
#sgk 4 life.
Awatar użytkownika
Ptaszor
zielony
Posty: 1867
Rejestracja: 4 września 2014, o 17:06
Lokalizacja: Forum SGK dodaje mi otuchy, gdy brakuje mi jej w czasie dnia.

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Ptaszor »

W niedzielę jest ostateczny termin wysyłania zgłoszeń, podajesz mapkę i co dalej? Będzie jakiś stan początkowy gry oprócz opisów geograficznych? Google docs ma być dostępne tylko prywatnie, ale przydałyby się jakieś jawne opisy państw zamieszkujących Forumię. Rozumiem, że to rola MG, który będzie nam dozował informacje, ale czy będą jakiekolwiek opisy wydarzeń, np. za pomocą newslettera z kanału wiadomości ForumTV? Czy trzeba w tym celu zaprzęgać służby wywiadowcze?
Awatar użytkownika
Matthias[Wlkp]
purpurowy
Posty: 7359
Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Matthias[Wlkp] »

Turtles pisze:A miejsce będzie losowe? Nie można z góry zaplanować górzystego/wyspiarskiego kraju?
Jak ktoś napisze taki wstęp do państwa, że muszą być góry, to postaram się, żeby były góry. Jak będzie to słabo uzasadnione, to wyedytuję i zamienię na las, albo pustynię. Coś na pewno się trafi.
Ptaszor pisze:podajesz mapkę i co dalej?
1. Rozlosuję ministrów
2. Każdy będzie mógł swoją historię doszlifować (np. zmienić góry na coś innego)
3. Popracuję nad ogólną historią świata.
4. Będziemy "grać" w kilku wątkach na forum:
- "Dyplomatyczny" - czyli mniej więcej to co robicie w rozgrzewce
- "Dziennik Forumiczny" - będę opisywał, co się gdzie wydarzyło, czyli takie "World News". Jeszcze nie wiem, w jakiej formie - ten będzie zamknięty i tylko dla mnie
- Efekty wywiadowcze każdy będzie miał w swoim "gugel doku"

Ogólno-dostępne informacje nt. świata i każdego z Państw będą pierwszą pozycją w Dzienniku Forumicznym. Będzie to przed rozpoczęciem gry, w tempie pewnie jednego państwa na dzień...

Radzę się wczytywać, w myśl zasady "wszystko co MG powie, może być użyte przeciwko innemu graczowi".
Awatar użytkownika
Matthias[Wlkp]
purpurowy
Posty: 7359
Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Matthias[Wlkp] »

Piotro, Larofan i Ptaszor wysłali już co nieco nt. swoich państw. Wysłałem wam wasze gugeldoki - to są wasze TAJNE informacje. Na ich podstawie przedstawię wasze państwa na otwarcie. Będzie tam lista ministrów i innych statystyk. Każdy powinien mieć tam możliwość pełnej edycji.

Jak będę miał jakieś wątpliwości, będę oznaczał to komentarzem. W guglach najprościej odpowiedzień na komentarz w komentarzu - w ten sposób nic nie ucieknie.

Powoli rozgryzam, jak działają grafiki wektorowe i już wchyba wiem, jak zmienić granice czy inne elementy wygenerowanej mapy.

======================================

Patrząc na dotychczasowe zgłoszenia, kierunek klimatyczny dryfuje w stronę futurystycznego cyberpunka. Jedyne, co się nie będzie zgadzało, to mała ilość dróg. Czyli nie ma samochodów ani innych pojazdów, nawet szynowych. Wszyscy wciąż jeździcie konno albo latacie latawcami. Są też statki.

Małą ilość dróg też uzasadnia wyjątkowa drapieżność dzikiej zwierzyny. Mieszkańcy Forumii przez wieki koncentrowali się w małch miastach.
Rys historyczny pisze:Odkąd zaczęły powstawać murowane miasta nastała tzw. Era Miast-Państw. Był to złoty wiek tego świata i większość obywateli żyła w dobrobycie. Wszystko się zmieniło, odkąd Statek Kolonizacyjny Korporacji Parmezan wylądował (a raczej rozbił się z hukiem), coś się zmieniło.
Zaczęły powstawać rządy zrzeszające wiele miast. Były one często skorumpowane, brutalne i fanatyczne. Jako, że władcy często koncentrowali się na własnym dobrobycie, infrastruktura w zasadzie nigdy nie powstała. Wszystko się dało produkować lokalnie - nawet zasoby z gór były transportowana i obrabiane w większych miastach.

Od tego czasu, wszyscy odnoszą się z dużą dozą nieufności i podejrzliwości do osadników z odległej planety. Wszystkie miasta w których przybysze się pojawili, szybko opustoszały. Parmianie przejęli je i ustanowili swoje Państwo.
Pojawił się bardzo fajny pomysł, żeby każdy gracz miał jakąś bardzo wpływową rolę w swoim państwie. Rolę z tytułem uzasadniającą wpływy.
Awatar użytkownika
PIOTROSLAV
Parmezan
Posty: 3865
Rejestracja: 5 maja 2014, o 12:06

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: PIOTROSLAV »

Patrząc na dotychczasowe zgłoszenia, kierunek klimatyczny dryfuje w stronę futurystycznego cyberpunka. Jedyne, co się nie będzie zgadzało, to mała ilość dróg. Czyli nie ma samochodów ani innych pojazdów, nawet szynowych. Wszyscy wciąż jeździcie konno albo latacie latawcami. Są też statki.
No nie przesadzajmy. To w końcu dopiero trzy państwa opisane. Poza tym np. w moim przypadku transport lądowy jak najbardziej jest brany pod uwagę.
"Po co się kłócić z drugim człowiekiem, skoro można go zabić?"

Zarejestrowany: 8/10/2001
Awatar użytkownika
Zolt
menda+
Posty: 4981
Rejestracja: 4 maja 2014, o 15:19
Lokalizacja: Tír na nÓg

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Zolt »

A ja się zastanawiam czy takie info jak epoka nie powinna być z góry narzucona. Bo to jest jednak ważna sprawa, czy żyjemy w klimatach feudalnej Japonii, star treka, czy cyberpunka z laserami czy bez.
Obrazek
You give up a few things, chasing a dream.
"Ty jesteś menda taka pozytywna" - colgatte
[url=irc://irc.newnet.net/sgk]#sgk[/url] 4 life.
Old FŚGK number is 12526
Awatar użytkownika
PIOTROSLAV
Parmezan
Posty: 3865
Rejestracja: 5 maja 2014, o 12:06

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: PIOTROSLAV »

Popieram!
I'm bardziej zacofani będziecie w stosunku do Konglomeratu tym lepiej :)
"Po co się kłócić z drugim człowiekiem, skoro można go zabić?"

Zarejestrowany: 8/10/2001
Awatar użytkownika
Zolt
menda+
Posty: 4981
Rejestracja: 4 maja 2014, o 15:19
Lokalizacja: Tír na nÓg

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Zolt »

Nec Herkules contra plures :)
Obrazek
You give up a few things, chasing a dream.
"Ty jesteś menda taka pozytywna" - colgatte
[url=irc://irc.newnet.net/sgk]#sgk[/url] 4 life.
Old FŚGK number is 12526
Razorblade
Mr. Kroper
Posty: 4838
Rejestracja: 4 maja 2014, o 18:56

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Razorblade »

Zolt pisze:A ja się zastanawiam czy takie info jak epoka nie powinna być z góry narzucona. Bo to jest jednak ważna sprawa, czy żyjemy w klimatach feudalnej Japonii, star treka, czy cyberpunka z laserami czy bez.
+1
Awatar użytkownika
peterpan
Loara
Posty: 2190
Rejestracja: 4 maja 2014, o 19:57
Lokalizacja: Słoik City

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: peterpan »

Optuje za steampunkiem w stylu arcanum. To dawaloby szerokie możliwości ;)
Stawiajcie przed sobą większe cele. Ciężej chybić.
Awatar użytkownika
Matthias[Wlkp]
purpurowy
Posty: 7359
Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Matthias[Wlkp] »

Dobrze. W takim razie narzucam z góry:

Steampunk z elementami fantasy i szeroko pojętą magią.

Czyli mamy:
- ludzi, elfy, krasnoludy i inne stwory, czasem pochodzenia kosmicznego
- stosunkowo małe miasta, coś w stylu Thiefa
- mamy maszyny, automatyzację, metal, broń palną i magiczną

Na pewno nie mamy:
- powszechnie dostępnych statków kosmicznych, odrzutowców, rakiet i innych zawansowanych pojazdów latających
- powszechnie dostępnych pojazdów drogowych, aczkolwiek mogą się sporadycznie takie wynalazki pojawiać (np. napędzane magią)
- broni masowej zagłady (przynajmniej na starcie ;))

Możemy jeszcze podebatować, co jest a co nie jest dozwolone.

Przy czym obecna koncepcja Piotro, rasy z kosmosu, która zapomniała już większość swoich technologii IMHO pasuje.
Awatar użytkownika
PIOTROSLAV
Parmezan
Posty: 3865
Rejestracja: 5 maja 2014, o 12:06

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: PIOTROSLAV »

Zapomniała, albo wiedzą, tylko nie ma czym jej zrobić :)
Tak jakbyś cofnął się w czasie do średniowiecza. Niby silnik spalinowy wiesz jak zrobić, ale brakuje Ci całej pośredniej technologii.
"Po co się kłócić z drugim człowiekiem, skoro można go zabić?"

Zarejestrowany: 8/10/2001
Awatar użytkownika
Caspius
niebieskoszary
Posty: 328
Rejestracja: 8 maja 2014, o 20:38

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Caspius »

Pquelim w poprzednim temacie pisze:Pojebało Was :D

nawet chciałem się zgłosić, ale przy tej prędkości... nie mam szans :]
Srsly +1
Mam chec sie dolaczyc ale jakie bedzie tempo tej gry? ile czasu na wymyslenie odpowiedzi znaczącej dla MG? (bo rozumiem ze watku dyplomatycznego nie bedziemy kontrolować i ile kto napisze to bedzie)
Awatar użytkownika
Larofan
Social Media Ninja
Posty: 3932
Rejestracja: 5 maja 2014, o 10:15
Lokalizacja: Poznań, Poland

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Larofan »

Nikt nic nie wie ale w tak jest zajebiście :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Awatar użytkownika
Matthias[Wlkp]
purpurowy
Posty: 7359
Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Matthias[Wlkp] »

Tempo to będzie runda na tydzień - wszelkie aktualizacje będę robił w weekend.

Prawdopodobnie zrobimy tak, że do Soboty będę czekał na akcje, a w niedzielę będę aktualizował i ew. wyjaśniał. Nie wykluczone też, że czasem runda będzie trwała dwa tygodnie, jeśli wydarzy się coś bardzo skomplikowanego.

Generalnie to będę się starał wyjaśniać wszystko na bieżąco.
Awatar użytkownika
Ptaszor
zielony
Posty: 1867
Rejestracja: 4 września 2014, o 17:06
Lokalizacja: Forum SGK dodaje mi otuchy, gdy brakuje mi jej w czasie dnia.

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Ptaszor »

Będą bany za trollowanie mistrza gry?
Awatar użytkownika
Matthias[Wlkp]
purpurowy
Posty: 7359
Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Matthias[Wlkp] »

Ależ skądże!
Spoiler:
Obrazek
Awatar użytkownika
Caspius
niebieskoszary
Posty: 328
Rejestracja: 8 maja 2014, o 20:38

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Caspius »

Dopisz i mnie w takim razie

btw, jestem zawiedziony tym co napisales nt rzek. Jak chce walki rozpatrywac bez brania pod uwage terenu i taktyki :P
Awatar użytkownika
Matthias[Wlkp]
purpurowy
Posty: 7359
Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Matthias[Wlkp] »

Nie napisałem nigdzie, że nie będą brane pod uwagę... Napisałem tylko, że będzie ich mało...

Krótkie podsumowanie:

- Peter - Nibylandia
- Zolt - Zoltavia
- Razor - Razoria
- Larofan - Aymimorena
- Ptaszor - Imperium Dodo
- Piotro - Konglomerat Parmezanu
- Crowley NR Crowkina Faso
- Turtles - ????
- Cherryy - ???? (Ostrowin?)
- Caspius - ????

No to ogrągła dziesiątka nam się zebrała jak do tej pory.

Jakby były jakieś pytania, to walcie na razie na priv. Dzisiaj w końcu mam chwilę na przejrzenie odpowiedzi tych, co mają już założone "kroniki". Jak ktoś mi wysyłał coś, a ja nie odpowiedziałem, to niech się przypomni! W natłoku prac ostatnio mogło mi uciec... W normalnych warunkach będą "Kroniki" i tam się nic nie zgubi.

Edit: Dobra, wszyscy, poza Wisieniem i Caspiusem mają kroniki wysłane - dajcie znać, jakby ktoś jeszcze linka nie dostał.

Jeszcze mała prośba - jak coś dopisujecie/kasujecie, to używajcie opcji "sugestia" zamiast "edycja", to wtedy będę od razu widział, co się zmieniło.
Awatar użytkownika
Matthias[Wlkp]
purpurowy
Posty: 7359
Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Matthias[Wlkp] »

OK, wymyśliłem już, jak będę "losował" rzuty, żeby było uczciwie.

Napisałem taki oto programik w pytonie:

Kod: Zaznacz cały

import random

random.seed(XXXXXXX)

n = 0
i = 1000
rzuty = []

while n < i:
  rzuty.append(random.randint(1, 20))
  n+=1
Oczywiście XXXXXX będzie jakimś wyrażeniem, które będzie stałe dla wszystkich rzutów. Będę z listy rzuty wyciągał kolejne liczby jak będzie trzeba dla kogoś coś rzucić. Nie będę wiedział, jaki jest wynik, dopóki ktoś się nie zdecyduje się podjąć decyzję. Rzuty będą w kronice z indeksem - na koniec gry, jak ktoś będzie chciał sobie sprawdzić, to dostanie seed.
Awatar użytkownika
Matthias[Wlkp]
purpurowy
Posty: 7359
Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Matthias[Wlkp] »

UWAGA! ZAPISY SIĘ KOŃCZĄ DZISIAJ O PÓŁNOCY!
Awatar użytkownika
DaeL
TR-8R
Posty: 4193
Rejestracja: 4 maja 2014, o 20:37
Lokalizacja: media polskojęzyczne

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: DaeL »

Chciałem tylko dać znać, że... no chciałbym, ale nie dam rady. Zabawa zapowiada się przednio, ale po prostu nie ma szans, żebym się wyrobił czasowo - chyba, że nauczę się pisać przez sen.

Na pewno będę jednak Opowieści śledził, a gdyby Matthias potrzebował (okazjonalnie) jakiejś pomocy techniczno-organizacyjnej, to oczywiście służę. Myślę, że jeśli z tej zabawy urodzi się coś fajnego, to będzie można o tym napisać na głównej (i tu - ponownie - polecam się).

Dobra, to tyle.

Miłej zabawy!
CD-Action, RETRO i cdaction.pl
Awatar użytkownika
Larofan
Social Media Ninja
Posty: 3932
Rejestracja: 5 maja 2014, o 10:15
Lokalizacja: Poznań, Poland

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Larofan »

DaeL pisze:Myślę, że jeśli z tej zabawy urodzi się coś fajnego, to będzie można o tym napisać na głównej (i tu - ponownie - polecam się).
mysle ze z uwagi na znikoma na forum poprawnosc polityczna moze byc to wrecz material na ukryte forum prywatne raczej niz na glowna :)
Awatar użytkownika
Matthias[Wlkp]
purpurowy
Posty: 7359
Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Matthias[Wlkp] »

Spróbuję wykorzystać DaeLa jako konsultanta d/s intryg :D
Awatar użytkownika
Matthias[Wlkp]
purpurowy
Posty: 7359
Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Matthias[Wlkp] »

OK, więc myślałem i wymyśliłem:

Każdy z graczy w jednej turze będzie mógł otworzyć jeden nowy wątek łącznie można mieć do trzech wątków. Do każdego wątku gracz będzie przypisywał dowolną liczbę ministrów - przy czym jeśli minister pracuje w wątku, to jest równocześnie rozproszony i nie będzie tak dobrze bronił przed wątkami innych graczy. Każdy wątek będę śledził, pilnował, opisywał osobno i tajnie - nie wiem jeszcze dokładnie, kiedy będę wszystko ujawniał...

Cały myk jest w tym, żeby każdy czuł, że ma spore pole do popisu, ale jednocześnie mnie nie zakopał pracą ;).

Jak działa WĄTEK?

Np. taka Nibylandia chce rozpocząć inwazję wojskową na Zoltavię - aby to zrobić musi ją odpowiedno przygotować - jeśli ktoś chce z marszu atakować, nawet jeśli ma bardzo silne wojsko w cechach, będzie miał solidne kary na brak przygotowania. Zatem Piter daje mi znać, że zakłada wątek "Inwazja na Zoltavię" i przypisuje swojego ministra wojny i wywiadu. W ramach tego wątku może wyszczególnić zadania - rekrutacja, wywiad lądowy, szpiegowstwo - tutaj trzeba słownie opisać a ja będę to interpretował. Po tygodniu - w nowej kolejce - Piter będzie mógł przeczytać, jakie efekty mają jego działania. Może być tak, że w wyniku działań szpiegowskich odkryto dobre miejsce na inwazję, albo wytypowane miejsce jest do kitu - szukamy dalej, czy chcemy atakować? Wojsko może być wytrenowane i gotowe, albo może być z tym jakiś problem - mimo to - atakujemy, czy czekamy? Może też być tak, że o twoich przygotowaniach dowie się kontrwywiad Zoltavii, albo wywiad Parmezanu - wtedy będą mogli oni również wpłynąć w różny sposób.

W tym momencie, Zoltavia i Parmezan mogą tajnie korespondować, żeby podjąć jakieś wspólne decyzje. Nie muszę o wszystkim wiedzieć, ale fajnie by było, jakbym dostał kopię korespondencji, żeby ją wkleić do Wątku (każdy będzie miał swojego gugeldoka - ale ten będzie tylko dla mnie! żeby mi się nic nie pokręciło ;)). Zoltavia i Parmezan mogą w tym momencie zacząć nowy wątek, mający na celu wykorzystanie tej sytuacji, np. sianie zamętu w Nibylandi w celu wzniecenia rebelii i opóżnienia iwazji, lub też znaczącego osłabenia tejże inwazji zamieszkami w ich ojczyźnie.

Założyłem właśnie nowy adres e-mail, na który proszę kierować wszystkie uwagi, załączniki (tajna komunikacja), itp.:

fsgk.forumsgate(małpadżimejlkropkakom).

Zaraz zamykam zapisy i będę generował mapkę. Najprawdopodobniej nie będzie ona idealna - jeśli znajdzie się 6-ciu graczy, którzy będą domagali się zmian, wygeneruję nową - protesty przyjmuję do wtorku północ.

Dostałem już rysy historyczne od prawie wszystkich - są wyśmienite! Mamy sporą różnorodność i wszystko wpisuje się w klimat. Nawet jeśli są one w tej chwili niekompletne, to nic nie szkodzi - będziemy dopisywać na bieżąco. Na rozpoczęcie rozgrywki, w głównym wątku MG, będzie opublikowany rys każdej z nacji - pewnie będę robił to sukcesywnie, bo będzie tego sporo - być może będę jeszcze coś zmieniał/korygował w celu zbalansowania rozgrywki.

Każdy też na starcie dostanie "MAIN QUEST" w formie krótkiego opis tego, co się dzieje w jego najbliższym otoczeniu, sugerując kilka możliwych kroków. MAIN QUEST będzie osobnym wątkiem, który nie liczy się do całkowitego limitu wątków. Każdy z nich będzie miał cel, który w oczywisty sposób będzie tłumaczył, dlaczego dana nacja wygrała.

To na tyle.
Awatar użytkownika
Matthias[Wlkp]
purpurowy
Posty: 7359
Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Matthias[Wlkp] »

Wicie co, wygenerowałem tyle fajnych opcji, że nawet zrobię głosowanie. Ankieta jest tutaj:

https://goo.gl/forms/whMMnmDwi3ynwVLi1

Ordynacja preferencyjna.

A poniżej mapki-kandydatki:

Forumia 1
Spoiler:
Obrazek
Forumia 2
Spoiler:
Obrazek
Forumia 3
Spoiler:
Obrazek
Forumia 4
Spoiler:
Obrazek
Forumia 5
Spoiler:
Obrazek
Aha - i nie będzie jednak religii, bo format, w którym mapki się zapisują, zachowuje tylko jedną "warstwę kolorującą" (państwa, religie, wysokość - mam tylko jedno).

Wszystkie mapki mam w svg - czyli mogę użyć tej magicznej opcji "wyostrzenia" ;). Będą zbliżenia na poszczególne państwa, będzie widać miasta, góry itd.

ZAPISY ZAMKNIĘTE!
Awatar użytkownika
PIOTROSLAV
Parmezan
Posty: 3865
Rejestracja: 5 maja 2014, o 12:06

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: PIOTROSLAV »

Matthias[Wlkp] pisze:Wicie co, wygenerowałem tyle fajnych opcji, że nawet zrobię głosowanie. Ankieta jest tutaj:

https://goo.gl/forms/whMMnmDwi3ynwVLi1

Ordynacja preferencyjna.

A poniżej mapki-kandydatki:

Forumia 1
Spoiler:
Obrazek
Forumia 2
Spoiler:
Obrazek
Forumia 3
Spoiler:
Obrazek
Forumia 4
Spoiler:
Obrazek
Forumia 5
Spoiler:
Obrazek
Aha - i nie będzie jednak religii, bo format, w którym mapki się zapisują, zachowuje tylko jedną "warstwę kolorującą" (państwa, religie, wysokość - mam tylko jedno).

Wszystkie mapki mam w svg - czyli mogę użyć tej magicznej opcji "wyostrzenia" ;). Będą zbliżenia na poszczególne państwa, będzie widać miasta, góry itd.

ZAPISY ZAMKNIĘTE!
Pierwsza mapka, gdzie byłem mały i na zadupiu była najfajniejsza :(
"Po co się kłócić z drugim człowiekiem, skoro można go zabić?"

Zarejestrowany: 8/10/2001
Razorblade
Mr. Kroper
Posty: 4838
Rejestracja: 4 maja 2014, o 18:56

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Razorblade »

Ale doszli nowi gracze. Mi tez ten krym pasowal ;)
Awatar użytkownika
Caspius
niebieskoszary
Posty: 328
Rejestracja: 8 maja 2014, o 20:38

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Caspius »

kurde, dla mnie praktycznie wszystkie opcje poza 3 (syf) sa rownowazne
Awatar użytkownika
Larofan
Social Media Ninja
Posty: 3932
Rejestracja: 5 maja 2014, o 10:15
Lokalizacja: Poznań, Poland

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Larofan »

dopoki nie bedzie info o krajach trudno bedzie ocenic ktora mapa najlepsza i ktorzy sasiedzi najkorzystniejsi :)
Awatar użytkownika
Ptaszor
zielony
Posty: 1867
Rejestracja: 4 września 2014, o 17:06
Lokalizacja: Forum SGK dodaje mi otuchy, gdy brakuje mi jej w czasie dnia.

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Ptaszor »

Matthias[Wlkp] pisze:Zoltavia i Parmezan mogą tajnie korespondować, żeby podjąć jakieś wspólne decyzje.
Czekam na pierwsze wycieki tej korespondencji. Jeśli to nie będzie szło pocztą krukową, to nie ma bata, żeby jakiś posłaniec nie zmitrężył i postanowił wziąć skrót przez Dodo...
Awatar użytkownika
Larofan
Social Media Ninja
Posty: 3932
Rejestracja: 5 maja 2014, o 10:15
Lokalizacja: Poznań, Poland

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Larofan »

wzielem poklikalem w tej ankiecie choc troche bez przekonania
w sumie to nie moglem sie zdecydowac czy wolalbym byc duzym krajem z jakas wazna zatoka czy mniejszym i przez to mniej narazonym na zainteresowanie innych :)
Awatar użytkownika
PIOTROSLAV
Parmezan
Posty: 3865
Rejestracja: 5 maja 2014, o 12:06

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: PIOTROSLAV »

A ogólne pytanie - jak 'tura' przekłada się na czas gry?
"Po co się kłócić z drugim człowiekiem, skoro można go zabić?"

Zarejestrowany: 8/10/2001
Razorblade
Mr. Kroper
Posty: 4838
Rejestracja: 4 maja 2014, o 18:56

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Razorblade »

Dla mnie klimatyczbie rozbicie na 2 czesci z brakiem polaczenia po prostu nie ma sensu :( dlatego 2 i 3 mimo ze chcialbym, zwlaszcza ta z wyspa sa troche z dupy i zaglosowalem na inne
Awatar użytkownika
Matthias[Wlkp]
purpurowy
Posty: 7359
Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Matthias[Wlkp] »

PIOTROSLAV pisze:A ogólne pytanie - jak 'tura' przekłada się na czas gry?
Miesiąc.
Awatar użytkownika
Turtles
rzuff
Posty: 4319
Rejestracja: 4 maja 2014, o 18:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Turtles »

3, 4 (bez tego fiutka w syndykacie) i 5 dla mnie spoko. Najmniej 2. Zaraz pogłosuje.
Obrazek
#sgk 4 life.
Awatar użytkownika
Matthias[Wlkp]
purpurowy
Posty: 7359
Rejestracja: 17 czerwca 2014, o 15:58
Lokalizacja: Swarożycu! Rządź!

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Matthias[Wlkp] »

Właśnie ten "fiutek" jest świetny z perspektywy RPG :D. Możesz wymyślić, skąd się tam wziął.

To samo jeśli chodzi o państwa podzielone - kolonia? A może jakiś kataklizm zatopił pół kraju?

Jeśli zrobię mapę "sterylną" - bez "fiutków", rozdzielonych krain, itp, to nie będzie żadnego zarzewia konfliktu na starcie...
Awatar użytkownika
Turtles
rzuff
Posty: 4319
Rejestracja: 4 maja 2014, o 18:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Forum's Gate - Opowieści z Wybrzeża Klawiatur -Zasady it

Post autor: Turtles »

W sumie... Mam nawet idee.
Obrazek
#sgk 4 life.
ODPOWIEDZ